chrissepisse skrev 2014-05-04 09:26:06 följande:
Min man har bytt blöjor på all våra tre barn. Ha har svårare för att städa när de är magsjuka, men om jag inte är hemma fixar han givetvis det utan problem. Jag hade inte velat ha barn med en man som inte klarade av att byta blöjor. Det handlar ju inte bara om föräldraledigheten, utan man måste ju bli helt låst om man bildar familj med en sådan man. Barnet kanske bajsar när mamma är och tränar, är på tjejmiddag, skjutsar ett syskon till träning, är i affären och så vidare. Eller ska man lägga alla egna aktiviteter på is tills barnet kan torka sig själv i rumpan?
Min sambo hade två barn sedan tidigare och jag såg hur han var som pappa till dom, det var det som gjorde att jag var lugn inför min sambos blivande papparoll när jag blev med barn. Detta med att kunna byta blöjor eller inte kändes inte som den viktigaste egenskapen hos en blivande pappa. Det visade sig sedan att han hade svårt med bajsblöjor, fine, inga problem, då tar jag den biten. Han tog spyorna som jag inte fixade. Nu lät han inte vårt barn ha bajsiga blöjor, men det var inte problemfritt när han bytte, och visst tog jag spyor, men inte utan problem. Varken jag eller sambon har kräkts så mycket som under blöjperioden och det berodde inte på magsjuka. (Jag kräktes inte en enda gång under graviditeten däremot)