• Aniiee

Är hennes proportioner normala?

JAG VET! Att det är en TV-spelskaraktär! Närmare bestämt Samus Aran, ikonisk karaktär hela vägen från 80-talet. Återigen har hon fått en liten uppdatering, utseendemässigt och det har blivit diskussion om huruvida hon ser normal ut eller inte, om hon har gigantiska jättesillisar och fet rumpa. Så... ta en titt och säg vad ni tycker. Bårtse för ett ögonblick att det är ett gäng polygoner och låtsas att hon hade varit en riktig människa. Klädd i någon forma av rymd-dräkts-spandex eller nåt..... Ignorera den helskumma posen i första bilden.....

Skulle en riktig kvinna kunna se ut så? Jag valde ett enkelt Ja/Nej-svar i omröstningen, men utveckla gärna om ni känner för det.

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-16 17:16
    Vi snackar alltså om hennes bröst, midja och rumpa. Skit i att benen är långa, alla i TV-spel, särskillt japanska, har extremlånga ben....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-16 17:25
    Ok, uppdaterar igen: Frågan lyder (egentligen): Har Samus, enligt dig, jättepattar och ballongrumpa, i förhållande till sin midja? (Det är nämligen det som disskuteras i den andra tråden...)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är hennes proportioner normala?
  • Solrosens
    flena skrev 2014-05-16 21:48:57 följande:
    Du frågar om proportioner, sedan ber du oss bortse från just det som faktiskt är proportioner. En stor del av proportioner handlar ju om just överkropp jämfört med underkropp. Från huvudet till höftbenet/skrevet är ca. Halva kroppen. Då är benen konstigt långa. Om man ser på proportionerna mellan brösten och höfterna så är ju "en balanserad" kropp lika bredd på höft som axlar. Men alla former där är ju "normala" man kan ju ha många olika former där. "Päron" "äpple" "timglas" ja formerna är många. Men det mest konstiga med kroppen på bilden är ju just de konstigt långa benen. Så prata inte om proportioner om man inte får prata om det mest konstiga i bilden.

Haha WORD!
  • Solrosens
    flena skrev 2014-05-16 22:32:11 följande:
    Och en sak till är att armbågen brukar alltid vara i midjans höjd. Testa själva. Det är nog också en stor del i att hon ser "konstig" ut. Hela kroppen är ju obalanserad på många längder. Och det reagerar man alltid på, även om du just nu bara är intresserad av balansen för brösten. Men eftersom brösten kan se väldigt olika ut. Och det fortfarande är normalt. Så är det längderna på de olika delarna som är just oproportionerliga. För de här längderna på de olika delarna ser du aldrig på en riktig människa. Medan du kan se väldigt många olika storlekar på både bröst och höfter, utan att det är omänskligt.

Precis! Exakt det jag också menar!
  • youarefools

"Bara 87cm... Så från rumpan upp är det 97 cm... Det låter lite skumt, fast jag tycker inte att rumpan tillhör överkroppen...

Solrosens skrev 2014-05-16 21:15:04 följande:
    Vet du vad du har för beninnerlängd? 9 cm längre än mig. Tycker dock figuren ser ut att vara ganska lång med superlånga ben. Men spelar egentligen ingen roll. Tycker du att din kropp ser ut som på figuren så tar jag dig för ditt ord

• youarefools

Mina armbågar är ovanför min midja...

flena skrev 2014-05-16 22:32:11 följande:
    Och en sak till är att armbågen brukar alltid vara i midjans höjd. Testa själva. Det är nog också en stor del i att hon ser "konstig" ut.

Hela kroppen är ju obalanserad på många längder. Och det reagerar man alltid på, även om du just nu bara är intresserad av balansen för brösten.

Men eftersom brösten kan se väldigt olika ut. Och det fortfarande är normalt. Så är det längderna på de olika delarna som är just oproportionerliga.

För de här längderna på de olika delarna ser du aldrig på en riktig människa. Medan du kan se väldigt många olika storlekar på både bröst och höfter, utan att det är omänskligt.

• flena

Proportionerna på människor skiljer sig jättemycket. Vi är alla individer och är unika. Särskilt när det gäller proportionerna mellan höft, byst och midja. Där är ju en barbiedocka mer omänsklig när det gäller de proportionerna.

Jag skickar med en bild om nån tycker det är intressant.

• Solrosens
    flena skrev 2014-05-17 08:05:53 följande:
    Proportionerna på människor skiljer sig jättemycket. Vi är alla individer och är unika. Särskilt när det gäller proportionerna mellan höft, byst och midja. Där är ju en barbiedocka mer omänsklig när det gäller de proportionerna. Jag skickar med en bild om nån tycker det är intressant.

Jämför nu din egen bild med figuren så ser du själv hur oproportionerlig figuren är.
  • flena
    Solrosens skrev 2014-05-17 08:41:23 följande:

Jämför nu din egen bild med figuren så ser du själv hur oproportionerlig figuren är.
    Hm, jag tror du missförstått mig. Jag har inte sagt att figuren är proportionerlig.
  • flena

Till ts.

Ja hon har jättepattar och ballongrumpa, men det är mänskligt och det finns det tjejer som har.

Det omänskliga och konstiga är de oproportioneliga längderna. Det har nog ingen normal människa.

• Solrosens
    flena skrev 2014-05-17 09:54:11 följande:
    Hm, jag tror du missförstått mig. Jag har inte sagt att figuren är proportionerlig.

Okej
  • Minniemousemommy

Ja, hon ser normal ut. Typ victorias secret modell. Jag har ungefär så långa ben, så det känns rätt tråkigt att läsa hur många som tycker att det ser helt onormalt ut. Men i alla fall, tycker det ser ut som en helt normal kvinnokropp. På andra bilder ser hon dock helt konstig ut, men på dom i TS det hon normal ut.

• vfja
    Minniemousemommy skrev 2014-05-18 15:43:24 följande:
    Ja, hon ser normal ut. Typ victorias secret modell. Jag har ungefär så långa ben, så det känns rätt tråkigt att läsa hur många som tycker att det ser helt onormalt ut. Men i alla fall, tycker det ser ut som en helt normal kvinnokropp. På andra bilder ser hon dock helt konstig ut, men på dom i TS det hon normal ut.
    Vilka bilder syftar du på?
  • Minniemousemommy
    vfja skrev 2014-05-18 15:51:44 följande:
    Vilka bilder syftar du på?
    Dom två i TS ser hon normal ut på, men det är några andra bilder i tråden som jag sett som är lite väääl. Typ pyttesmal midje, gigantiska bröst osv. På TS bilder ser hennes bröst normala ut men i andra bilder så är dom som typ vattenballonger som sväller eller något..
  • moaz

Rumpan var fet, men annars ser väl inte kroppen så konstig ut?

Svar på tråden Är hennes proportioner normala?