• E87

    Planerar syskon 2016?

    Hej!

    Finns det fler som planerar syskon till 2016? Här kan vi samlas och prata om allt möjligt.

    Jag och min sambo har en dotter som är född i slutet av 2013. Jag gillar att planera och har länge tänkt att det ska vara 2-3 år mellan barnen. Då sambon inte vill planera utan mera ta det som det kommer så är syskon inget vi direkt pratar om riktigt ännu. Jag tänker att vi ska börja försöka nästa sommar men vill inte riktigt ta upp detta hemma ännu. Skulle vara kul att bolla tankar med någon mer Glad

    //E

  • Svar på tråden Planerar syskon 2016?
  • lawendel

    Å har inom loppet av några dagar fått reda på att två kompisar är gravida med 1:a resp 2:a barnet! Är sugen på en trea nu!

  • mkes
    Sara H skrev 2014-10-08 13:54:45 följande:

    Hej!

    Jag hänger gärna med här!

    Har en son född i början av september 2013, och påbörjar syskonförsöken vid årsskiftet. Det tog ett års försök och Pergotimebehandling pga PCOS för att bli gravid, men jag hoppas att det ska gå snabbare nästa gång - även om jag är förberedd på att det kan ta lång tid igen.

    Plockade ur min kopparspiral för två veckor sedan pga spottings och molvärk, och än så länge har vi inte beslutat om annat preventivmedel.

    Så förhoppningsvis blir det en sen 2015- eller tidig 2016-bebis! Men när det än blir är det ändå lika välkommet! <3


    Vad roligt, vi börjar också vid årsskiftet och har en dotter född i augusti. tre månader kvar! Ska ni köra på äl-test och sånt?
  • Sara H
    mkes skrev 2014-10-10 23:57:35 följande:
    Vad roligt, vi börjar också vid årsskiftet och har en dotter född i augusti. smile1.gif tre månader kvar! Ska ni köra på äl-test och sånt?
    Vad kul!

    Jag kommer köra med ÄL-tester nu inför försöken, för att se om cykeln fungerar så som jag tror att den gör. Jag använder P Tracker-appen och har tydliga ÄL-symtom på rätt ställe i cykeln. Men man vet ju aldrig riktigt ändå, och ÄL-testerna kan iaf hinta om det är på gång.

    Jag använder en progesteronkräm sedan i juni, som för första gången i livet har gett mig en regelbunden cykel, helt otroligt. Så jag hoppas att systemet fungerar som det ska nu!

    Kommer du använda ÄL-tester?
  • liten giraff

    Kör lite med äl-test jag med för att kolla hur cykeln funkar nu när mensen precis kommit tillbaks.. bara för att.. sen är det ju kul att få testa för nåt iaf hahaha :D

  • fannybk

    Vi använde äl-test sist. Sambon jobbar till sjöss så kändes extra viktigt att veta om vi hade någon chans att bli gravida när han väl var hemma även om vi hade sex minst varannan dag ändå. De funkade ju toppen och sonen blev till på andra försöket (första gången jobbade han)! Så vi kommer köra på äl-tester nästa gång också. Känns som att det inte är möjligt att det kan gå så fort igen men man vet ju aldrig...

  • Nystjärna

    Det verkar som det redan har hjälpt mig lite att sluta med mina p-piller- Tog ju sista i onsdags och jag mår inte alls lika illa längre,även om jag har lite kvar men inte så kraftigt. Känner mig inte riktigt lika trött och nere så verkar gå åt rätt håll och det känns underbart :) Men åt ju bara en tablett på en ny karta innan jag slutade och har sen i fredags mensvärk,men igår och idag har den varit grym men liksom inte synts ett spår utav den, men nu ikväll börjar de komma lite spår så får la se hur det blir. Men skönt att redan må lite bättre och att min kropp verkar repa sig ganska fort :) Hoppas ni andra har en bra helg :)

  • fannybk
    Nystjärna skrev 2014-10-12 17:54:37 följande:

    Det verkar som det redan har hjälpt mig lite att sluta med mina p-piller- Tog ju sista i onsdags och jag mår inte alls lika illa längre,även om jag har lite kvar men inte så kraftigt. Känner mig inte riktigt lika trött och nere så verkar gå åt rätt håll och det känns underbart :) Men åt ju bara en tablett på en ny karta innan jag slutade och har sen i fredags mensvärk,men igår och idag har den varit grym men liksom inte synts ett spår utav den, men nu ikväll börjar de komma lite spår så får la se hur det blir. Men skönt att redan må lite bättre och att min kropp verkar repa sig ganska fort :) Hoppas ni andra har en bra helg :)


    Åh, vad skönt för dig!
  • Nystjärna
    fannybk skrev 2014-10-12 18:03:21 följande:
    Åh, vad skönt för dig!
    Tack :) Ja det är så skönt,nu skall bara allt bli helt bra och få bort nedstämdheten och tröttheten helt. Samt få tillbaka sexlusten men det kommer allt får ju ta sin lilla tid,har ju ändå fått stora förändringar på kort tid :) Men allt löser sig. :) Hoppas mensen kommer i balans med, men jag har ju tid på mig för att får i ordningen den så :)
  • E87

    Nu har det varit tyst i tråden ett tag. Hur är det med er? Hur går tankarna? Kanske några nya som vill vara med.

    Kom ihåg att lägga till er på listan som just nu är inlägg #50 men det kan ju snabbt ändras:)

  • fannybk

    Jag har haft fullt upp på jobbet så jag har inte hunnit tänka så mycket på syskon. Den lilla tid jag har haft över har jag varit med min 1,5-åring. På måndag ska alla betyg vara satta och nästa fredag börjar mitt efterlängtade jullov! Då ska vi packa en massa kartonger för i början av januari går flyttlasset till en större lägenhet. Äntligen! Det börjar verkligen bli trångt i vår etta med kokvrå nu och vi har bestämt att det inte blir några syskonförsök för än vi bor större. Så nu när det börjar lugna ner sig på jobbet och flytten är nära börjar tankarna på en bebis sakta komma tillbaka. Vi har t ex pratat om hur vi ska möblera i den nya lägenheten utifrån att vi förhoppningsvis har två barn snart. :)

  • Nystjärna

    Hejsan :)


    Här har det varit väldigt fullt upp de senaste då dottern åkt på flera förkylningar med feber och en tand mitt i det hela med. Så det har varit fullt upp med det och vi har varit iväg på mycket saker varje helg känns det som, så tiden har gått. Nu de senaste har det väl varit lite julstress och så där, men börjar väl smått få ordning på det med :) Sen skall vi försöka hinna tänka och planera ett bröllop med som de inte är så långt kvar till men de är lättare sagt än gjort och hinna få tid till det. SÅ det blir väl mer ordentlig planering efter jul, men känns så stressigt. Men som sambon säger allt orndar sig och löser sig,så¨då gör det väl de :p


    Sen är det mycket tankar kring jobbstarten för mig,efter att varit mammaledig nu väldigt länge så blir det dags att börja jobba i januari igen och de är väldigt mycket tankar och känslor kring det och så och små ångest. Men de är ju så livet är,jobba måste man ju idag.

    Men de senaste dagarna har jag varit så sugen på att börja försöka,börja resan liksom med försök,sen testa och allt som hör till. Så längtar massor. Men ibland går tankarna och frågor som om är vår dotter redo för att bli storasyster har hon fått sin tid själv med oss,är jag och sambon redo för ett barn till och så. Så visst funderar man mycket. Har funderat mycket på namn och undra om vi får en pojk eller en tös till och så. Största rädsla i tankarna nu är att det skall ta väldigt lång tid att få till ett syskon. Försöker och släppa den tanken för är egentligen ingen stress men något som gnager mig i bakhuvudet. Ja lite vad jag tänker på och så de sista.

    Jag hoppas verkligen allt är bra med er andra :)

    kram

  • Rödaskor

    Jag har haft två månader då jag nästan jobbat konstant, har känt mig som världens sämsta mamma som alltid jobbar och hemma är man trött och grinig. Men nu börjar det lugna ner sig.

    Mina studier är slut till sommaren och jag har stora chanser att få heltid direkt efter skolan. Det betyder att vi skulle kunna försöka skaffa ett till barn under sommaren/tidig höst. Känner mig bara lite orolig hur det skulle tas på jobbet, om det första som händer efter de anställt mig är att jag blir gravid. 

  • MalinS

    Jag hoppar in här! Är 25 år och har en son född 2013 och nu är vi sugna på ett syskon till våren 2016, så det är dags att sätta igång nu :) Vi ska gifta oss nu i sommar så drömmen är att ha en liten kula på bröllopsdagen :)

    Hur går det för er andra?

  • debbie85

    Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag är så glada! Jag är alldeles fnissig och uppspelt!! ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Vår dotter (född i januari 2014) ska bli storasyster.

Svar på tråden Planerar syskon 2016?