Anonym (Bibbi) skrev 2014-12-13 16:15:55 följande:
Jag är inte i mitt ex:s relation. Jag är i relation med mitt ex i hans egenskap som pappa till vårt barn. Vi har gemensam vårdnad om barnet och om något dyker upp som måste diskuteras omgående ringer jag till hennes pappa. Jag tar inga egna beslut bakom ryggen på honom om hon ska få åka på ridläger eller fotbollsläger eller en språkresa. För övrigt verkar du döma andra efter dig själv. Att jag ringer när helst jag får lust betyder inte att jag ringer flera gånger i veckan eller när som helst på dygnet. Men det var tydligen det du trodde för att det är sådan du är själv kanske.
Såhär är det att jag har inte alls haft problem med vettig kommunikation.
När det däremot bara är på biomammans vilkor ALLT så tycker jag inte att det är okej.
Hon drämde till min man på truten mitt framför deras barn. Sug på den karamellen.
Du tycker alltså att du som biomamma har all rätt i världen att göra vad du vill när du vill pga att du är mamma till ditt x barn?
Sjukt tänkande. Du är mamma ja visst. Ni har ett samarbete visst. Men det innebär inte att det bara är vad du vill o tycker o på dina vilkor. Du har inte rätt till allt. Sen innebär det faktiskt att DU har en relation till pappan till ditt barns fru.
Lika gott som du tror att du får göra vad du vill dina rättigheter så har du skyldigheter. Skyldighet att vara trevlig tillmötesgående o samarbetsvillig med bonusmamman.
Ja du hörde rätt! Bonusmammor har inte bara skyldigheter utan också en jäkla massa rättigheter.
Kräver du att pappan o dennes familj ska vara tillgänglig och samarbetsvilliga så lär du också vara det.