• Penida

När är ett barn för gammalt för att sova naken med naken förälder av motsatt kön?

Frågan står i rubriken.
    Vi utgår från att alla trivs och att föräldern och barnet vill samsova tillsammans och sover helst nakna, när tycker du då att de måste sluta sova nakna ihop?

Avskyr CIO-metoder
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är ett barn för gammalt för att sova naken med naken förälder av motsatt kön?
  • Tyavanin
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-20 14:30:40 följande:
    Nej, det är klart att de inte måste. Men vad är det som är så fult och farligt tänker du med nakenhet? Det är för mig totalt obegripligt.

Mina barn vet hur jag ser ut, hur deras pappa ser ut. De har varit på badhus och vet också att alla kvinnor inte ser ut som jag och att alla män inte ser ut som deras pappa. De vet också att kroppen förändrats. De har sett nakna bebiskroppar (flickor och pojkar), de har sett nakna barnkroppar (pojkar och flickors) i olika åldrar. De har sett gamla kvinnor och gamla män....nakna. Det är inget skrämmande, inget farligt och definitivt inget fult. Rätt bra grund för en vettig kroppsuppfattning skulle jag säga.

Att förminska kroppen till enbart något sexuellt som är hysch-hysch är att göra barnet en björntjänst. Antar att du förfäras av att jag har öppen/olåst toadörr och att mina barn sedan mycket unga år vet att mammor och alla andra kvinnor har mens t.ex och varför. Antar att du även förespråkar generella kejsarsnitt.....så att barnen slipper involveras i sina föräldrars nakenhet. 
    ????
  • Tyavanin
    Tyavanin skrev 2014-12-20 15:59:27 följande:
    ????
    Skulle inte vara massa frågetecken! Bra inlägg!
  • Penida
    Flickan och kråkan skrev 2014-12-20 14:30:40 följande:
    Nej, det är klart att de inte måste. Men vad är det som är så fult och farligt tänker du med nakenhet? Det är för mig totalt obegripligt.

Mina barn vet hur jag ser ut, hur deras pappa ser ut. De har varit på badhus och vet också att alla kvinnor inte ser ut som jag och att alla män inte ser ut som deras pappa. De vet också att kroppen förändrats. De har sett nakna bebiskroppar (flickor och pojkar), de har sett nakna barnkroppar (pojkar och flickors) i olika åldrar. De har sett gamla kvinnor och gamla män....nakna. Det är inget skrämmande, inget farligt och definitivt inget fult. Rätt bra grund för en vettig kroppsuppfattning skulle jag säga.

Att förminska kroppen till enbart något sexuellt som är hysch-hysch är att göra barnet en björntjänst. Antar att du förfäras av att jag har öppen/olåst toadörr och att mina barn sedan mycket unga år vet att mammor och alla andra kvinnor har mens t.ex och varför. Antar att du även förespråkar generella kejsarsnitt.....så att barnen slipper involveras i sina föräldrars nakenhet. 
    Avskyr CIO-metoder
  • I969

Jag röstade "annat". Tycker att när barnen närmar sig tonåren så bör man själv ha tagit steget från samsovning, och framförallt naken. Det kan hända mycket på kort tid, redan kort efter 10-årsåldern, där barnet plötsligt kan börja tycka att det känns obekvämt med sin eller föräldrarnas nakenhet, men inte nödvändigtvis vågar visa det. Vi är fortfarande obesvärat nakna med varandra i familjen, nu med äldsta som är 15, men då mer i sammanhang där det blir lättare att undvika om man skulle bli plötsligt pryd typ i badrummet.

• Anonym (xcxc)
    Anonym (Klok) skrev 2014-12-19 08:58:07 följande:
    Fast där har du en poäng. Du ser att det är obekvämt när du kommer ur duschen så du tar på dig handduk. Så varför är det fel att en förälder tycker det är obekvämt att ligga naken med ett barn och ta på sig underkläder eller pyjamas. Det är EXAKT samma sak. 
    Men jag tycker inte att det är fel om en förälder sätter på sig pyjamas eller underkläder. Vad andra har på sig när dom sover skiter jag fullkomligt i. Jag klarar inte av att ha kläder när jag sover. Mina barn vet om det och är det jobbigt har dom ett val att inte komma in.

Vi kanske sover konstigt men min kille ligger aldrig och gnider sig mot mig eller ens har en arm över mig när vi sover. Vi sover var för sig på varsin sida av sängen under varsitt täcke så kanske är det därför det känns så långsökt att vi skulle gnida könsorgan mot barnens rumpor...
  • Deelicious
    Anonym (xcxc) skrev 2014-12-23 08:46:14 följande:
    Men jag tycker inte att det är fel om en förälder sätter på sig pyjamas eller underkläder. Vad andra har på sig när dom sover skiter jag fullkomligt i. Jag klarar inte av att ha kläder när jag sover. Mina barn vet om det och är det jobbigt har dom ett val att inte komma in.

Vi kanske sover konstigt men min kille ligger aldrig och gnider sig mot mig eller ens har en arm över mig när vi sover. Vi sover var för sig på varsin sida av sängen under varsitt täcke så kanske är det därför det känns så långsökt att vi skulle gnida könsorgan mot barnens rumpor...
    haha no shit. tycker du inte att det är fel att ha kläder alltså? Det är ju det vääääärsta en människa bara kan göra i närheten av sina barn enligt FL: att ha kläder!

hahaha... 
  • Anonym (tonårsmorsa)

Tror detta löser sej av sej själv Jag utgår från att barnet (med eller utan pyjamas) sover i samma säng som dom vuxna när dom är riktigt små Senare när dom fått egen säng så händer det ju att dom kommer på natten o kryper ner hos dom vuxna Men detta blir ju allt mera sällan ju äldre dom blir Och i tonåren förekommer det knappast alls.Vad jag menar att det är väl barnets behov av trygghet som ska bestämma detta
    Sen kan det finnas speciella situationer. Jag har 2 tonårsdöttrar 13 o 15 När vi reser delar vi ofta ett hotellrum Då sover ungarna som regel i dubbelsängen och jag i extrasängen Men en gång blev ena tjejen magsjuk och fick då extrasängen och jag kom alltså att dela dubbelsängen med andra dottern Ser inget fel i detta
    Bara för att man är naken och/eller delar säng så har detta INGET med sex att göra.

• En blå giraff

Röstade att det inte finns någon ålder. Men tycker själv det känns onödigt att man ska sova nakna ihop. Man kan väl ha underkläder i alla fall. Sova helt nakna ihop är för mig endast om det är två personer som har ett sexuellt förhållande. Men om andra vill sova nakna med sina barn har inte jag med det att göra. Förstår inte varför bara. Jag tycker det är viktigt att barnen lär sig gränsen för sin egen kropp och där är det lämpligt för mig att man har åtminstone underkläder på. Vi kan visst gå nakna hemma om vi nyss duschat eller badat men ska man sen sitta i soffan med familjen så sätter man på sig något. Likaså om man ska sova i samma säng.

• Anonym (Klok)
    En blå giraff skrev 2015-01-04 10:52:56 följande:

Röstade att det inte finns någon ålder. Men tycker själv det känns onödigt att man ska sova nakna ihop. Man kan väl ha underkläder i alla fall. Sova helt nakna ihop är för mig endast om det är två personer som har ett sexuellt förhållande. Men om andra vill sova nakna med sina barn har inte jag med det att göra. Förstår inte varför bara. Jag tycker det är viktigt att barnen lär sig gränsen för sin egen kropp och där är det lämpligt för mig att man har åtminstone underkläder på. Vi kan visst gå nakna hemma om vi nyss duschat eller badat men ska man sen sitta i soffan med familjen så sätter man på sig något. Likaså om man ska sova i samma säng.

• Anonym (konstig fråga)

Varför skulle man ens vilja vara naken bredvid sitt nakna barn? Usch aldrig att jag ligger naken bredvid mitt barn, sjuk tråd. Dessutim har väl de minsta blöjor på sig under natten.

• Anonym (konstig fråga)
    Anonym (tonårsmorsa) skrev 2015-01-04 10:18:43 följande:

Tror detta löser sej av sej själv Jag utgår från att barnet (med eller utan pyjamas) sover i samma säng som dom vuxna när dom är riktigt små Senare när dom fått egen säng så händer det ju att dom kommer på natten o kryper ner hos dom vuxna Men detta blir ju allt mera sällan ju äldre dom blir Och i tonåren förekommer det knappast alls.Vad jag menar att det är väl barnets behov av trygghet som ska bestämma detta

Sen kan det finnas speciella situationer. Jag har 2 tonårsdöttrar 13 o 15 När vi reser delar vi ofta ett hotellrum Då sover ungarna som regel i dubbelsängen och jag i extrasängen Men en gång blev ena tjejen magsjuk och fick då extrasängen och jag kom alltså att dela dubbelsängen med andra dottern Ser inget fel i detta

Bara för att man är naken och/eller delar säng så har detta INGET med sex att göra.

Så du sover naken med dina tonårsdöttrar och då också på hotell när ni reser?
  • Anonym (naken?)

Jag sover aldrig helt näck. Jag har trosor på mig. Jag sover i samma 180 säng som min son som är 4 och han vägrar sova i egen säng. Helt ok för mig, vi bor ensamma.

Dock har sonen pyjamas på sig för att han inte tycker om att sova med täcke.

Själv samsov jag med min mamma till jag var 11 år, hon hade trosor och en t-shirt ibland och ibland bara trosor. Inga konstigheter.

Jag har fortfarande inga problem med att visa mig i bara trosor för min mamma. Varför skulle jag. Hon är min mamma och där finns INGET sexuellt.

Jag och min son duschar alltid tillsammans och ser inget konstigt med det. Dock tror jag inte att han alltid kommer att vilja duscha och bada med sina mamma och den dagen han eller jag visar att det är obehagligt så slutar vi med det.

• Anonym (Original Gangster OG)

Sova naken blir man aldrig för gammal för

Svar på tråden När är ett barn för gammalt för att sova naken med naken förälder av motsatt kön?