Anonym (ts) skrev 2015-03-03 10:02:37 följande:
Nej 50% är mina. Hur delar man på en bioanläggning tex? Det går inte. Man får isf sälja och grejerna är inte värda lika mycket idag som de var igår. Försöker skydda mina "investeringar" Om man kan kalla de så. Han får väl i framtiden spara och köpa saker kontant så det finns saker kvar. Eller starta upp ett eget sparande som är ägnat till barnen. Som sagt, det är inte mitt ansvar.
DÄRFÖR skrev jag om han vill att kidsen ska ärva VÅRA saker så får han betala det jag betalat så det blir hans saker och inte våra.
Ja, precis. Man får sälja saker för att få kontanter om man inte har råd att köpa ut arvingarna.
Hans barn skulle äga hälften av dina saker om han dör, och det blir ditt problem hur de skall få sina tillgångar.
Han behöver inte köpa ut dig från sakerna för att barnen skall ärva dem, utan de ärver som sagt hans del av allt ni köpt och du får sälja eller ersätta med kontanter.
Detta gäller givetvis om man lever öppet tillsammans, och inte myglar som ni gör med postbox, hans lön till ditt konto osv. Däremot är det ev så att man vid hans död börjar rota i vart hans pengar tagit vägen och vart han bott, och då finns risken att du måste "ge bort" hälften av era tillgångar. Antagligen till kronofogden, och inte till hans barn, men det visar sig.