emelieen skrev 2016-02-01 01:58:10 följande:
Det bara krånglar :( var tvungen att komplettera m ersättning efter varje amning pga dålig viktökning andra veckan. Och nu måste jag fortsätta då hon inte blir mätt på min mjölk. Kan ligga och amma från och till i 2 timmar utan att hon blir mätt... Till sist blir hon så ledsen och frustrerad att jag ger henne ersättning. Det har blivit en så ond cirkel. Hade jag inte behövt ta till ersättning från första början så hade det funkat bättre tror jag... Men hon måste ju gå upp i vikt och bli mätt, det är ju det viktigaste. Amningen gick bra fram tills att jag började komplettera, hon blev mätt men gick inte upp. Å att jag stressar över detta gör ingenting bättre.
Nej, det är jobbigt när det börjar krångla. Inte mycket man kan göra åt det heller. Nej, stress hjälper absolut inte. Bara jobbigt för dig själv. Med den stora tjejen började min mjölk ta slut när hon va 5 månader, så jag är så orolig att den ska ta slut ännu tidigare denna gången. Man vill ju så gärna amma men går det inte så går det ju inte.