Tihi skrev 2015-05-19 21:50:52 följande:
Hur vågade alla svara i telefon innan vi fick nummervisning? 
Var det många av er som inte vågar svara i telefon nu som bara svarade om någon hade sagt i förväg exakt vilken tid dom skulle ringa? Svarade ni med bankande hjärta och darrande röst för att det kanske var någon okänd där i andra änden trots allt? 
Då fanns inte möjligheten, nu gör den det.
Idag måste man aktivt välja att inte visa sitt nummer när man ringer. Har någon gjort det valet, antar jag att det finns en anledning. Eftersom jag inte kan se någon anledning att göra det valet såvida man inte har något att dölja, så väljer jag att inte svara om inte numret syns.
Antingen har man verkligen något att dölja, eller så försöker man verka hemlighetsfull och framstå som viktigare än vad man är. Oavsett vilken av anledningarna det är vill jag inte prata med sådana personer.
Om jag inte ens är betydelsefull nog för dig för att få se ditt telefonnummer, varför skulle jag då bemöda mig om att svara när du ringer mig?
Det där med "våga" börjar bli tröttsamt. Det är ingen som inte "vågar" svara i telefon, och era försök att förlöjliga dom som *väljer* att inte svara genom att försöka få det till att dom inte *vågar* svara var inte ens roligt dom första tiotusen gångerna.