• Forumvärd

    Har du åkt fast för fortkörning och fått böta?

    Här där jag bor, ute i obygden så kör folk som galningar och skrämmer slag på allt från kor till gamla tanter.
    Det har fått polisen att agera och nu gör de fartkontroller lite då och nu.
    I helgen var det en sådan och det var  en hel del bilar som blev "invinkade" och skamsna förare som hukade över ratten när jag kom körandes förbi.

    Hur är det hos er?
    Kör folk som om dem stulit bilarna eller är man lugna och fina bakom ratten.

    Har du själv fått fortkörningsböter någon gång?

    Rösta och diskutera gärna i tråden

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du åkt fast för fortkörning och fått böta?
  • Påven Johanna
    Hanna F skrev 2016-06-03 11:45:11 följande:

    Att sitta och pilla mobilen när man kör är ju dock ett ofog har mött bilar som är på väg över mitten  fleralet gånger.


    Hur tog du fotot av hastighetsmätaren undrar vän av ordningen.
  • Påven Johanna
    Hanna F skrev 2016-09-30 07:36:26 följande:

    Åkte fast i går på väg till jobb suck helvetes jävlar har ju klarat mig med enbart en bot innan nu åkte körkortet för hur länge vet jag inte ännu Rynkar på näsan


    Härligt! Nu kan du gå jättefort i stället. Det är bättre för dig och bättre för oss alla.
  • Hanna F
    Påven Johanna skrev 2016-09-30 15:38:59 följande:
    Härligt! Nu kan du gå jättefort i stället. Det är bättre för dig och bättre för oss alla.
    Tog det med min digitalkamera inte telefonen kamera är enklare 
    Hanna fartdåren persson
  • Aikido
    Hanna F skrev 2016-09-30 17:45:01 följande:
    Tog det med min digitalkamera inte telefonen kamera är enklare 



  • Hanna F

    Ja då vet man säkert nu då fick beskedet i går suck 8 månader utan körkort suger kommer fan aldrig klara hålla det Rynkar på näsan


    Hanna fartdåren persson
  • Påven Johanna
    Hanna F skrev 2016-10-13 07:06:29 följande:

    Ja då vet man säkert nu då fick beskedet i går suck 8 månader utan körkort suger kommer fan aldrig klara hålla det Rynkar på näsan


    Du verkar med förlov sagt dum i huvudet.
  • Hanna F
    Påven Johanna skrev 2016-10-13 09:36:19 följande:
    Du verkar med förlov sagt dum i huvudet.
    Du känner väl inte mig ?
    Hanna fartdåren persson
  • Påven Johanna
    Hanna F skrev 2016-10-14 06:44:07 följande:
    Du känner väl inte mig ?
    Det behövs inte. Säg mig, kör du idiotiskt fort med din dotter i bilen också? Eller är det bara andras liv du skiter i kanske?

    En sådan som du borde få en elektrisk stöt varje gång du så mycket som närmar dig en bil. 
  • Hanna F
    Påven Johanna skrev 2016-10-14 07:45:11 följande:
    Det behövs inte. Säg mig, kör du idiotiskt fort med din dotter i bilen också? Eller är det bara andras liv du skiter i kanske?

    En sådan som du borde få en elektrisk stöt varje gång du så mycket som närmar dig en bil. 
    Om du vill kalla det idiotiskt fort får stå för dig . Jag kör på samma sätt även om min dotter är med man kan köra fort utan att vara vårdslös ,
    Hanna fartdåren persson
  • Påven Johanna
    Hanna F skrev 2016-10-14 08:02:17 följande:
    Om du vill kalla det idiotiskt fort får stå för dig . Jag kör på samma sätt även om min dotter är med man kan köra fort utan att vara vårdslös ,
    Nej, det kan du inte. Inte så länge du kör på allmänna vägar där det finns hastighetsbegränsningar och andra trafikanter.
  • Hanna F
    Påven Johanna skrev 2016-10-14 08:08:38 följande:
    Nej, det kan du inte. Inte så länge du kör på allmänna vägar där det finns hastighetsbegränsningar och andra trafikanter.
    Man  kan köra riskfyllt utan att köra fort har inget med hastigheten att göra ser dagligen hur folk kör som krattor sitter och sms svänger ut i vänsterfilen på motorvägen utan att ge tecken etc . Sådant håller inte dem som kör fort på med för vi är medvetna om konsekvenserna om det smäller .

    Ju fortare du kör ju mer skärpt är du då man måste tänka på alla andra drullar 
    Hanna fartdåren persson
  • Anonym (roadrunner)
    Hanna F skrev 2016-10-14 08:21:20 följande:
    Man  kan köra riskfyllt utan att köra fort har inget med hastigheten att göra ser dagligen hur folk kör som krattor sitter och sms svänger ut i vänsterfilen på motorvägen utan att ge tecken etc . Sådant håller inte dem som kör fort på med för vi är medvetna om konsekvenserna om det smäller .

    Ju fortare du kör ju mer skärpt är du då man måste tänka på alla andra drullar 
    Men du har ju mycket mindre tid på dig att reagera och mycket längre bromssträcka om du kör för fort.

    Är det mycket trafik kör jag lagligt just eftersom det finns så många förvirrade personer i trafiken. Fort kör jag t.ex. en söndag morgon kl 07.00 i bra väder när det knappt är en kotte på banan.

    Om du har observerat att folk mest är drullar så utgå åtminstone från det då och kör närmare laglig hastighet så att du hinner reagera/bromsa/väja vid en massinbromsning eller taskigt filbyte.
  • Hanna F
    Anonym (roadrunner) skrev 2016-10-14 18:35:17 följande:
    Men du har ju mycket mindre tid på dig att reagera och mycket längre bromssträcka om du kör för fort.

    Är det mycket trafik kör jag lagligt just eftersom det finns så många förvirrade personer i trafiken. Fort kör jag t.ex. en söndag morgon kl 07.00 i bra väder när det knappt är en kotte på banan.

    Om du har observerat att folk mest är drullar så utgå åtminstone från det då och kör närmare laglig hastighet så att du hinner reagera/bromsa/väja vid en massinbromsning eller taskigt filbyte.
    Visserligen är det så men samtidigt får man ju en bättre reaktion när man alltid kör fort och behärskar köra fort på ett annat sätt än dem som aldrig gör det .

    Sen beror det ju helt på vilka vägar man kör och var man bor på min väg till jobb tex är det en del 70 väg men ute på landet med lite bilar så ser inga konstigheter att ligga på 140 km/h där sen in mot stan är det helt tjockt med bilar då håller jag vad dem andra kör så man rättar sig efter trafik situation 
    Hanna fartdåren persson
Svar på tråden Har du åkt fast för fortkörning och fått böta?