• Miraaa

    gravid med syskon i stockholm, följas åt?

    Jag är i vecka 6 efter ivf. Min dotter är 2 år och syskon är planerat 23 februari. Vore kul att ha någon att följas åt med, snacka krämpor och fika. kanske bebisshoppa osv. Någon intresserad? jag är 28 i september och bor i Täby/vallentuna

  • Svar på tråden gravid med syskon i stockholm, följas åt?
  • Tigerlilja86
    Life_as_supermom skrev 2015-07-03 21:28:05 följande:
    Klart! Välkommen in i gänget ;D och stort grattis till graviditeten! När är du beräknad då? :)

    Jag tycker det är helt underbart med värmen <3 men sen har jag ju precis plussat så har inte en höggravid mage i värmen :p det hade jag med min första och det var tungt! Hur mår du själv? :)
    Tack så mycket :).. Grattis till dig med, vilken vecka är du i? Jag är beräknad den 28 september! Känns långt bort men fort går det..

    Jag älskar värmen med, men jag märker att det tar mer på mig än vanligt.. Men nu har jag semester så passar på att bara vila och ta det lugnt..
  • Tigerlilja86
    Pyltet skrev 2015-07-03 21:55:10 följande:
    Hej,

    Skönt att värmen äntligen är här, känner bara att mina fötter och händer sväller upp när det blir för varmt.

    Själv är jag 31 år i vecka 7 och har två pojkar sen tidigare, 10 och 12 år gamla :)

    Känner du också att du börjar om helt från början?

    Mina är så självständiga så det känns så konstigt att börja om. Det kommer dock bli ett älskad och efterlängtad barn Vi får i februari :)
    Åh va kul! Jag håller med om att det känns som att börja om helt från början! Min son är också otroligt självständig..
    Va sa dina pojkar om att få ett syskon? Om dom vet något än :)..

    Min son har tjatat i flera år nu om ett syskon så han blev helt överlycklig nu när han äntligen ska få det :D
  • Pyltet

    Jo jag berättade rätt tidigt. Tyckte att de är tillräckligt stora för att hantera nyheten med alla dess risker samtidigt som jag känner att det är orättvist att andra får reda på det innan de gör, de är ju ändå närmare barnet än andra. Mina pojkar har också tjatat i flera år, speciellt den yngsta för att han "vill ha någon att bestämma över" säger han :D de är överlyckliga och har redan önskedöpt barnet och kommit på vad de ska lära barnet och hur de ska hjälpa mig. Helt underbara pojkar. Känns ändå tryggt att börja om när jag har deras stöd.

    Roligt när de reagerar med glädje :)

  • velvet
    Life_as_supermom skrev 2015-07-03 08:26:59 följande:
    Kul att du vill hänga på!:)

    Jag är ju en buggabo tjej så jag hade ju kört på Cameleon om det stod mellan dem två hehe men sen har jag ingen erfarenhet av britax go next så kan inte ge konkret "plus/minus gämföring" av dem båda tyvärr.. Jag själv har en bugaboo Buffalo just nu och är supernöjd :) kommer dock behöva byta till en bugaboo donkey tills nästa plutt kommer.

    Vi köpte en 5:a på 123 km i höstas som vi har hållt på och totalrenoverat över vintern :) flyttade in slutet av januari. Så nu har det mesta kommit på plats vilket är väldigt skönt! Levt i mindre kaos och hos svärmor och grejer i nästan 5 månader innan så sjukt skönt att ha ett hem igen! Så vi har ju rum till alla 3 barn om vi vill, men vi tänkte ändå låta de minsta dela rum ifall det funkar. Första året kommer ändå plutten sova i sovrummet med oss, sen tänkte vi köpa en lite lägre våningssäng som minstingarna kommer få sova i runt 3 och 1 år då. Vår äldsta tjej blir ju 8 år så hon har sitt egna rum. Lite för stort hopp för att dela då de skiljer 6 1/2 år på henne och mellanbarnet. Så jag tror absolut på att barnen kan dela rum som små. :)

    Mysigt att få komma in och lyssna på hjärtat! Jag verkligen längtar tills jag får vul tid så man förhoppningsvis får se det lilla hjärtat picka på <3
    Hehe, jag är ju också en Buggaboo-tjej. Min sambo retades massor med mig förra gången för jag "meckade" och piffade med vagnen i tid och otid. ;) Tror att det blir en Cameleon 3 all black. Jag vet inte varför men jag upplever donkeyn som något klumpig?

    Men gud, underbart med en 5:a! Det känns som en utopi för vår del som alltid bott trångt, bara lite mindre trångt för varje flytt. Vi satsar dock på att kunna köpa en 4:a om runt 3 år, beroende på hur vår situation ser ut då. Men det är ju i dagsläget bara en dröm. Var i Stockholm bor ni någonstans?

    Våningsäng som ni har tänkt er är ju guld, och så mysigt för barnen! Vi funderar också på det lite längre fram. När man kollar efter inspiration på nätet så finns det ju så många fina varianter! 
  • velvet
    Carabellis kusp skrev 2015-07-03 10:16:10 följande:
    Hej och välkommen!

    Vi bor i en 2,5a och tänker bo kvar där ett par år till, så 3a är väl toppen!

    Jag har en bugaboo Bee som jag ska köpa en bebisinsats till och en teutonia med sittdel och liggkorg, så inga nya vagnar. Nytt babyskydd blir det; gärna ett med bas, för vi har bil nu vilket vi inte hade innan.

    Vart i Sthlm bor du? Vilket mvc?
    Tack! :D

    Jo, det fungerar ju givetvis bra med en 3:a. Barnen får som sagt dela på det "stora" sovrummet så tar vi det lilla. Ibland upplever jag att "alla andra" (oftast de som bor i hus) har större problem med att man bor lite mindre än vad vi själva har. Och barn bryr ju sig verkligen inte när dom är små! Vår dotter är i princip aldrig inne i sitt rum i dagsläget utan vill alltid vara där vi är, och det hör nog inte till ovanligheterna i hennes ålder. 

    Så skönt med en bil! Det måste underlätta massor? Vi lånar bil ibland när vi verkligen behöver, men det hade ju varit toppen att ha en egen och inte vara beroende av andra hela tiden. Det kanske får bli i framtiden. :)

    Vi bor i Vasastan, vid Odenplan. Men jag går på MVC på Östermalm/Gärdet (Privata Barnmorskor). Jag gick där förra gången när vi bodde i närheten och var så nöjda att vi inte ville byta bara för att vi har flyttat en bit ifrån. BVC kommer vi dock att ha vid Odenplan. 

    Var bor ni? Vilket MVC? Är ni nöjda?
  • Carabellis kusp
    velvet skrev 2015-07-05 09:33:47 följande:

    Tack! :D

    Jo, det fungerar ju givetvis bra med en 3:a. Barnen får som sagt dela på det "stora" sovrummet så tar vi det lilla. Ibland upplever jag att "alla andra" (oftast de som bor i hus) har större problem med att man bor lite mindre än vad vi själva har. Och barn bryr ju sig verkligen inte när dom är små! Vår dotter är i princip aldrig inne i sitt rum i dagsläget utan vill alltid vara där vi är, och det hör nog inte till ovanligheterna i hennes ålder. 

    Så skönt med en bil! Det måste underlätta massor? Vi lånar bil ibland när vi verkligen behöver, men det hade ju varit toppen att ha en egen och inte vara beroende av andra hela tiden. Det kanske får bli i framtiden. :)

    Vi bor i Vasastan, vid Odenplan. Men jag går på MVC på Östermalm/Gärdet (Privata Barnmorskor). Jag gick där förra gången när vi bodde i närheten och var så nöjda att vi inte ville byta bara för att vi har flyttat en bit ifrån. BVC kommer vi dock att ha vid Odenplan. 

    Var bor ni? Vilket MVC? Är ni nöjda?


    Bil är så skönt! Jag kör till jobbet varje dag och man kan hitta på så mycket på fritiden.

    Vi bor på Gärdet och sist gick jag på bb Sthlm family, som jag inte gillade! Nu tog jag mamma Mia city, men det kanske är bättre på privata barnmorskor. Gör de ultraljud?
  • Life_as_supermom
    Tigerlilja86 skrev 2015-07-04 17:57:07 följande:

    Tack så mycket :).. Grattis till dig med, vilken vecka är du i? Jag är beräknad den 28 september! Känns långt bort men fort går det..

    Jag älskar värmen med, men jag märker att det tar mer på mig än vanligt.. Men nu har jag semester så passar på att bara vila och ta det lugnt..


    Tack! Jag har precis gått in i v.6 :) beräknad 4 mars.

    Det går snabbt till september! :) Men om det är någon gång tiden verkligen går långsamt så är det när man gravid ;p

    Skönt! Det gör du helt rätt i :)
  • moooish

    Jag känner mig väldigt ogravid nu och har inga symptom alls förutom tröttheten men den kan lika gärna bero på värmen och min dotter. Kanske läge att ringa MVC och boka in någon tid bara för att få det att kännas mer verkligt?

  • velvet

    Vi mår bra, trots vädret. Jag upplever ändå att livet är "pausat" på något vis när jag är gravid, så för min del är det inte hela världen att vädret är lite upp och ner. :)

    Vi var på RUL igår och allt såg bra ut, det verkar som att vi kommer att få en liten pojke med BF den 13/12. Storasyster, som av någon anledning önskade sig just en lillebror, blev väldigt glad igår när vi berättade det. :) Någon mer som ska göra RUL snart?

  • moooish

    Jag mår ganska illa, på morgonen och kvällen. Gjorde inte det med min dotter så det är nytt för mig, får behålla mat och så men mår inte alls bra och lider av lågt blodtryck.
    Har inte bf förrän februari och har inte skrivit in mig på mvc än så rul är långt bort.

Svar på tråden gravid med syskon i stockholm, följas åt?