• David87

Nu får det räcka!!

Nu måste jag få skriva av mig här på forumet känner jag. Är så ledsen och irriterad och jag har ingen att prata med för tillfället om det här problemet. 

Det är så att jag tidigare idag skrev en status på Facebook om invandringen. Jag skrev bland annat att jag självklart vill ställa upp och hjälpa de som behöver hjälp. Men sen skrev jag även att det är omöjligt att kunna hjälpa alla, hur mycket man än vill.

Vidare skrev jag att vi måste ju tänka på vår befolkning också, till exempel de gamla som sitter på hemmen. Vem tänker på dem? Och våra barn, som är Sveriges framtid, vem höjer rösten för deras skull?

Men det skulle jag INTE ha skrivit. Det dröjde nämligen inte länge innan jag fick påhopp om att jag saknade medmänsklighet, och att det minsann inte var humant att tänka så som jag gjorde. Då blev jag ledsen och faktiskt lite irriterad.

Bara för att man inte vill att mängder av invandrare ska komma hit, är man hjärtlös då?? Jag måste bara få bekräftat att jag inte är den enda som tycker och tänker så här? Känner mig så nedstämd när folk hoppar på en och säger saker som att man inte tänker på andra.

Kan väl också tillägga att jag tycker att de gjorde bra när de ställde sig på gränsen till Finland för att demonstrera. Är jag knäpp för att jag tycker så???

• Svar på tråden Nu får det räcka!!
  • Sandra8978

Jag är så trött på tillrättalagd PK-ande att jag kan spy.

Personer som anser att man inte får prata om att det finns en övre gräns för hur många vi kan hjälpa är antingen dumma, eller så borde de tänka efter innan de öppnar munnen.

Sverige är 10 miljoner. Vi har redan hjälpt 7 gånger fler personer per capita än Tyskland, som är näst bäst i klassen.

Självklart måste man våga göra debatten mer nyanserad än
    "för obegränsad invandring eller rasist".

Denna polariserade debatt man nu eftersträvar hjälper varken invandrare eller etnisk svensk, det hjälper bara SD.

• Sandra8978

Jag tar oftast fighten med den hjärnlösa PK-drönar-armen när jag kan, bland bekanta, på jobbet etc.

• Ful Anka

Nej, Kristina nu tar och far till Amerikat, där är alla välkomna.

This is my life and I don't care
  • Sandra8978
    Ful Anka skrev 2015-09-20 19:35:08 följande:

Nej, Kristina nu tar och far till Amerikat, där är alla välkomna.

Om du med "alla" menar 1/30 så många asylsökande per captia och år som Sverige, så ja.
  • Ful Anka
    Sandra8978 skrev 2015-09-20 19:42:56 följande:
    Om du med "alla" menar 1/30 så många asylsökande per captia och år som Sverige, så ja.
    Nu är du bara okunning. Tack, nästa dåre som vill fråga något???
  • MEE83

Vad är för många bör man ju först etablera.
    Netto skillnaden mellan 2013-2014 på exempelvis personer födda i Syrien var 25 923. Dvs det har tillkommit ca 26 000 syriska flyktingar i Sverige under förra året. Det enda som egentligen är relevant är just nettoinflyttningen, annars ser man ju inte den reala ökningen av antalet i landet. Kollar man på bruttot så kan det ju snabbt bli väldigt skevt.  

Så som sagt, man bör etablera vad som är lagom många.

Sveriges catch 22 när det gäller flykting immigrationen är att det inte finns några bostäder där de hade haft störst möjlighet att få jobb(och komma in i samhället), medans det finns bostäder där det inte finns jobb. Sedan kan man förbanna miljonprogramsområdena till döddagar. Sossarna på 60-70-talet byggde med goda intentioner vad som egentligen alltid varit problemområden. 

• Ful Anka

Det mest intressant är ju att syrierna som kommer nu har råd att köpa mark och bygga lägenheter där dom vill bo. Den utvecklingen kommer att, som sagt, bli enormt intressant att följa. Tror inte något har tänkt på det... (ooopsss)...

• MEE83

Vi har haft ca 60 000 asylsökande till dags dato 2015. Vilket ger ett snitt på ca 7000 per månad, dock så har det varit lite utav en ketchup effekt de senaste  2 månaderna, som driver upp snittet rejält. Ca 14 400 per månad de senaste 2,5 månaderna. 

• Sandra8978
    Ful Anka skrev 2015-09-20 19:52:47 följande:

Det mest intressant är ju att syrierna som kommer nu har råd att köpa mark och bygga lägenheter där dom vill bo. Den utvecklingen kommer att, som sagt, bli enormt intressant att följa. Tror inte något har tänkt på det... (ooopsss)...

Positivt om folk har med sig resurser.
    MEE83 skrev 2015-09-20 19:47:11 följande:

Sveriges catch 22 när det gäller flykting immigrationen är att det inte finns några bostäder 

Det är en komponent i en obefintlig vilja att integrera nyanlända i samhället.
  • Gert

David, du är välkommen in till värmen hos oss SD-sympatisörer. Hos oss kan du tycka precis som du vill utan att bli kallad för rasist och att sakna medmänsklighet. Det mest medmänskliga vore ju att hjälpa så många flyktingar som möjligt som SD vill, men det vill ju inte de andra partierna. De vill bara hjälpa de få som lyckas komma till Sverige för en mycket kostsam summa.

Nej, du är inte den enda som tycker så här. En majoritet av svenskarna vill inte ta emot fler asylinvandrare. Det har fastslagits i flera opinionsundersökningar den senaste tiden.

Give ´em Hell!
  • Sandra8978
    Gert skrev 2015-09-20 20:10:46 följande:

David, du är välkommen in till värmen hos oss SD-sympatisörer. Hos oss kan du tycka precis som du vill utan att bli kallad för rasist och att sakna medmänsklighet. Det mest medmänskliga vore ju att hjälpa så många flyktingar som möjligt som SD vill, men det vill ju inte de andra partierna. De vill bara hjälpa de få som lyckas komma till Sverige för en mycket kostsam summa.

Nej, du är inte den enda som tycker så här. En majoritet av svenskarna vill inte ta emot fler asylinvandrare. Det har fastslagits i flera opinionsundersökningar den senaste tiden.

David, du behöver som du anar inte gå till SD för att komma in i värmen.
    Jag t ex är Vänsterpartist och håller som du märker helt med dig. (tyvärr är mitt partis officiella linje kass i detta)
  • David87

Tack för era synpunkter. =) Som någon skrev här innan, så har jag faktiskt funderat på att rösta på SD om inget drastiskt händer.

Som jag även skrev på min Facebookstatus: jag är inte rasist, men jag är REALIST!

Ta hand om varandra!

//David

• Digestive
    David87 skrev 2015-09-20 21:10:02 följande:

Tack för era synpunkter. =) Som någon skrev här innan, så har jag faktiskt funderat på att rösta på SD om inget drastiskt händer.

Som jag även skrev på min Facebookstatus: jag är inte rasist, men jag är REALIST!

Ta hand om varandra!

//David

Och här ser vi effekten utav bashing-kulturen helt live. En sinneslös häxjakt på allt och alla som inte tänker och tycker som etablisemanget och som bara har ett slutresultat - detta.

Det finns även mängder av både strategiska och oregelbundna väljare, som röstar på det som känns aktuellt och vettigast just nu. Fortsätter det här samhällsklimatet så kommer säkerligen denna väljarandel att också lägga sin röst på Sverigedemokraterna, bara för att få slut på skiten och upprätta social ordning igen.

Ärligt talat, man lever hellre kort men behagligare i Sverigedemokraternas Sverige - kort då deras ekonomipolitik inte håller - än länge i detta Sverige. Ett Sverige där man knappt kan öppna munnen om man avviker det minsta lilla ifrån etablisemangets åsikter i immigrationsfrågor och flera andra områden, utan att direkt karaktärsmördas, och i ett Sverige där symbolfigurer som Henrik Arnstad kan sitta i bästa sändningstid och stämpla i stort sett hela Europa för rasister och fascister.

Den här sinneslösa bashing:en och häxjakten måste upphöra.
  • Ego Lovers

Ja du man måste följa strömmen här annars så blir man idiotförklarad i dagens Sverige. Är man inte med fryses man ut. Känner igen det där den nazityskland. Höll man inte med hitler så kunde man bli satt i läger eller avrättas. Sådan är näst intill pk folket. De nobbar och fryser ut alla som inte tycker lika ändå skanderar de med vi tycker om olika. De är inte bättre och det är skrämmande hur lik strategi de har som Hitler fast åt andra hållet. Tycker du inte lika om olika är du utfrusen.

Hade en som tog bort mig från Facebook för att jag tyckte svenska ambassaden borde ha nån i flyktinglägrerna i Syrien, Jordanien och Turkiet som kan berätta om asylprocessen i Sverige så smugglarnas lögner spricker men det skulle jag inte ha gjort.

Svar på tråden Nu får det räcka!!