Kvinnor, är ni s k dramaqueens?
Typ att ni får oväntade utbrott, kanske ni har mens eller för att ni har en dålig dag eller något. Kan också vara lite upprörd, behöver inte betyda rosenrasande, hehe.
Typ att ni får oväntade utbrott, kanske ni har mens eller för att ni har en dålig dag eller något. Kan också vara lite upprörd, behöver inte betyda rosenrasande, hehe.
Varför används inte beteckningen "dramaqueen" om män, då?
Jag ser det som en mestadels positiv egenskap att få ut sina känslor rejält i max en kvart och sen glömmer man, blir sams och går vidare. Mycket bättre än att hålla inne allt i tio års tid och få magsår. Eller snacka skit om folk man är irriterad på i två månader istället för att ta det direkt med dem.
Men då ska det ju ha hänt nåt riktigt också, inte bara att de gröna Non-Stop är slut i skålen när man vill ha.
Aldrig. Jag ser det som en svaghet och det är fruktansvärt irriterande och löjligt när folk håller på så. Skämmes!
Jag vet inte om det är något form av motbevis eller så, men fjolla är femininformen av fjolle, som vi dock tyckts tappat bort. Kärring är egentligen ett uttryck för raka motsatsen mot hur ordet används idag, och en primadonna är en yrkestitel egentligen. Personligen särar jag nog på primadonnor och folk som ägnar sig åt sk primadonnefasoner.
Den enda rena manliga epitet jag kommer på som folk använder som skällsord för andra män är väl "bög"..... Alla utom bögarna =P
Ordvalet lägger skulden hos den som anklagas för att vara dramaqueen... Det hade varit en bättre formulering.
Ordvalet lägger skulden hos den som anklagas för att vara dramaqueen... Det hade varit en bättre formulering.
Vad skulle du kalla det då?
Jag har personligen aldrig använt dramaqueens som beteckning på en upprörd. Och skulle verkligen inte säga något för att medvetet förminska någon heller.
Jag har personligen aldrig använt dramaqueens som beteckning på en upprörd. Och skulle verkligen inte säga något för att medvetet förminska någon heller.
Vad bra. Hörde för mitt inre kommentarer i stil med "Men sluta vara en sådan dramaqueen!", men bra att du inte är någon som uttrycker sig så. Att prata OM ordet och fenomenet utbrott tycker jag är helt ok, så inget ont om temat för tråden. Skulle dock själv ställt frågan till både män och kvinnor om jag varit TS.
Allt gott, nu måste jag verkligen sova, så sambon slipper några dramaqueenfasoner vid frukostbordet.
Men det är väl en stor skillnad i att vara upprörd, arg och vara en dramaqueen?
Men det är väl en stor skillnad i att vara upprörd, arg och vara en dramaqueen?
Hur menar ni att kärring ursprungligen är motsatsen till hur det används idag? Det stämmer inte med vad jag har lärt mig.
"En liknande uppfattning är att kärring (eller käring) från början uttryckte tillgivenhet, som käresta. Men kärring har inte med kär att göra utan kommer från kärling, ett ord för kvinna som i sin tur bildats från karl."
Hur menar ni att kärring ursprungligen är motsatsen till hur det används idag? Det stämmer inte med vad jag har lärt mig.
"En liknande uppfattning är att kärring (eller käring) från början uttryckte tillgivenhet, som käresta. Men kärring har inte med kär att göra utan kommer från kärling, ett ord för kvinna som i sin tur bildats från karl."
Jag kan bli arg, ledsen,sur, förtvivlad osv men inte utan anledning. Och jag tar ärligt aldrig åt mig av något som skrivs på nätet. Dramaqueenish blir jag sällan