• Rosafluffiga

Letrozol

Finns det någon mer än jag som har eller ska börja äta Letrozol för att få ägglossning ? :)

• Svar på tråden Letrozol
  • chbw

Vul igen!

Nu var äggblåsorna 19mm och 14mm. Så ikvälö ska jag ta ovitrelle-sprutan! O sen måste vi ligga två gånfer efter det! Haha. Åh hoppas på att det vill bli en loten bäbis nu!

• Decibel84

mens nu:(
    funderar på att köra en kur hormoner men utan inseminering nästa gång..

• Rosafluffiga

Hej tjejer!

Jag har plussat :). Hoppas så innerligt att det går bra nu. Fick tid inbokad för vul :)

• chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-11-16 08:29:11 följande:

Hej tjejer!

Jag har plussat :). Hoppas så innerligt att det går bra nu. Fick tid inbokad för vul :)

Hurra vad kul!!

Jag tog min ovitrelle i fredags och har såklart bara fått fejkplus än sålänge =) men tänker att jag ska testa varje dag för o ha koll på när hormonerna går ur kroppen för att veta när jag kan ta eventuellt plus på allvar =)

När ska du på vul? Nu minns jag inte men fick du ta ovitrelle eller hade du "egen" äl? =) plussade du på bim? =)

Kram
  • Rosafluffiga

Ja gör det :). På bim. Visade rfsus digitala minus. Men eftersom jag har såna tydliga symptom tog jag ett från graviditetskollen och såg ett svagt sträck så tog mitt clearblue digital som visade gravid. Sen har jag ändå nojat över om otrivellen gått hur kroppen så har testat varje dag sen i fredags xD. I lördags visade rfsus digitala också pluss. Så det borde ju ändå tyda på en stegring. Jag ska på vul 9 december, v 8 :). Hon sa när jag ringde att dem gör det vecka 7 eller 8 :)

• Decibel84
    chbw skrev 2015-11-16 09:58:25 följande:
    Hurra vad kul!!

Jag tog min ovitrelle i fredags och har såklart bara fått fejkplus än sålänge =) men tänker att jag ska testa varje dag för o ha koll på när hormonerna går ur kroppen för att veta när jag kan ta eventuellt plus på allvar =)

När ska du på vul? Nu minns jag inte men fick du ta ovitrelle eller hade du "egen" äl? =) plussade du på bim? =)

Kram
    du ska inte testa förrän om 10 dagar efter du tagit otrivelle:)
  • chbw
    Decibel84 skrev 2015-11-16 20:31:27 följande:
    du ska inte testa förrän om 10 dagar efter du tagit otrivelle:)
    Läst så olika överallt. På vissa ställen står 7 dagar o vissa 14 dagar. Har massvis med billiga tester (köpt pack med 20tester för 18kr) så tar ett om dagen för o se när hormonerna går ur kroppen =) kommer ändå inte tro på det förrns tidigast 14 dagar efter sprutan, men är skönt att ha något o göra o fokusera på, vilket just nu blir att sprutans hormoner ska försvinna =) 
  • chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-11-16 11:18:02 följande:

Ja gör det :). På bim. Visade rfsus digitala minus. Men eftersom jag har såna tydliga symptom tog jag ett från graviditetskollen och såg ett svagt sträck så tog mitt clearblue digital som visade gravid. Sen har jag ändå nojat över om otrivellen gått hur kroppen så har testat varje dag sen i fredags xD. I lördags visade rfsus digitala också pluss. Så det borde ju ändå tyda på en stegring. Jag ska på vul 9 december, v 8 :). Hon sa när jag ringde att dem gör det vecka 7 eller 8 :)

ah okej =) Spännande!! =) 
  • Rosafluffiga

Var på VUL idat det gick inge vidare... det är nästan två veckor för litet. Men det finns något som ser ut som hjärtaktivitet men som kan vara något som min egen kropp gör.. därför tar dem de säkra för det osäkra så ska dit igen om en vecka :/

• Rosafluffiga
    chbw skrev 2015-11-16 22:02:35 följande:

ah okej =) Spännande!! =) 

Verkar vara dött i tråden... hur går det för dig? :D För mig slutade det med MA skrapning och infektion :(
  • chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-12-28 22:26:20 följande:

Verkar vara dött i tråden... hur går det för dig? :D För mig slutade det med MA skrapning och infektion :(

Så trist :( :( håller tummarnanatt set tar sig bättre nästa gång!!

Jag fick mens igen så startade kur nr 3. Inga äggblåsor på vul nr 2 så skulle börja ta provera den 27. Men torsdag förra v fick jag extremt mkt äl-flytningar o hade äl-värk. Söndag-tisdag hade jag positivt utslag på äl-test, så har valt o avvalta ifall att. Ska testa typ söndag eller måndag efter nyår o är det inget då så startar jag proveran =)

Nästa omgång ska jag få köra på sprutor varje dag istället för letrozol då jag troligen bara fått äl 1 av 3 ggr. ;o
  • Rosafluffiga
    chbw skrev 2015-12-29 13:53:40 följande:

Så trist :( :( håller tummarnanatt set tar sig bättre nästa gång!!

Jag fick mens igen så startade kur nr 3. Inga äggblåsor på vul nr 2 så skulle börja ta provera den 27. Men torsdag förra v fick jag extremt mkt äl-flytningar o hade äl-värk. Söndag-tisdag hade jag positivt utslag på äl-test, så har valt o avvalta ifall att. Ska testa typ söndag eller måndag efter nyår o är det inget då så startar jag proveran =)

Nästa omgång ska jag få köra på sprutor varje dag istället för letrozol då jag troligen bara fått äl 1 av 3 ggr. ;o

Okej men det låter ju spännande :). Kanske var nån som spurta efter vul! Annars får vi hoppas att sprutor fungerar bättre :)

Väntar på att infektionen går över så jag kan få börja om. (:. Känns som en oändlig väntan
  • chbw
    Rosafluffiga skrev 2015-12-29 17:05:05 följande:

Okej men det låter ju spännande :). Kanske var nån som spurta efter vul! Annars får vi hoppas att sprutor fungerar bättre :)

Väntar på att infektionen går över så jag kan få börja om. (:. Känns som en oändlig väntan

Jo! En vecka sen får jag se =) hoppas så på sprutorna annars!

Okej! =) det förstår jag! Håller tummarna att den läker fort! =)

Kram
  • 1900920802

Hej! Ska börja med letrozol vid nästa mens! Ser att tråden är ett år gammal, men är nyfiken, vilka av er lyckades bli gravid när ni åt letrozol ? Å hur många kurer tog ni innan ni blev gravid? :)

Svar på tråden Letrozol