-
Under långa tider har man efterlyst mer idealitet och frivilligt arbete som förr, till pensionärer och annat där betalt folk blir för dyrt.I den massiva folkvandringen hit nu och efter bilden på Alan, vars far ville ha gratis tandvård här som man höll mer tyst om, har vi sett en uppställning utan dess like med gratis frivilligt arbete av volontärer. Inte bara rödgröna verkar det som. Fåtalet av dessa kan ha ett vanligt jobb att sköta och försörjs alltså av samhället eller andra, så det är inte gratis utan mer ett tecken på sysslolöshet annars istället för vanligt arbete.Oavsett det kan man undra var dom är utan massivt migrantinflöde, kan ex. pensionärer få hjälp att gå ut etc, eller är det bortskämt tabu i vissa kretsar, att hjälpa legala svenskar när samhället ska stå för allt?
-
Svar på tråden Var fanns alla Volontärer innan Migrantkrisen?
-
Så du medger nu att det finns riktiga flyktingar?Von Rosen skrev 2015-10-20 14:32:35 följande:
De några tusen flygs hit från närområdet och Sverige ska sluta om andra inte tar sitt ansvar, inte aktuellt i dagens kaos när dagdrivare fått något att göra.
-
Det finns yrken med flexibla arbetstider, min morsa har till exempel oftast väldigt stora möjligheter att planera sin egen arbetstid, då hon bedriver egen näringsverksamhet, där arbetsbördan regleras av hon, och de uppdrag hon väljer att ta och arbeta med. Inget vanligt jobb, på långa vägar, kulturell verksamhet(textil och design), nu kommer hon vara nere i italien från den 27:e till 16:e, bara för att ta ett exempel.Von Rosen skrev 2015-10-20 14:09:25 följande:Det är inga rika som slavar åt andra, alla måste försörjas och man kan undra vilka som nu försummas för våra nya lycksökare, vilka får inte hjälp nu och varför får ex. pensionärer inte hjälp att komma ut etc?
De som engagerat sig mest i denna krisen, verkar i princip jobba dygnet runt, och de materiella och finansiella medel som de har tillgång till har ju varit donationer, de tycker ju precis som SD att migrationsverket har totalhavererat, att myndigheten inte klarar av sitt uppdrag, fast de har ju väldigt olika sympatier och utgångspunkter.
Men i och med att det är privata donationer som ligger till grund för deras arbete, så belastar det ju inte samhället. Folk väljer själva vad de vill göra med avlagda kläder, filtar eller ett par 1000-lappar.
Vet inte vad du menar med rik?
Rik är väl något subjektivt, jag är väl "rik", jämfört med gemene man, men slavar ändå för de som äger våran koncern, ett rikskapitalbolag.
Nu kommer dock hela koncernen att omstruktureras, där IBn(Securities där jag jobbar och övrig IB verksamhet) och Kapitalförvaltningen(Fonder och Asset management) splitas i två nya bolag.
Private och Investmentdelarna renodlas och blir alltså två separata och självständiga bolag, så det är väl inte omöjligt att vi, de anställda, kommer få ett ägarintresse framöver, våra ägare vill ha en exit/försäljning(det går bra för oss, vi har byggt starka positioner inom alla marknadssegmenten sedans krisen), och vi, de anställda är ju möjliga köpare, och om det blir så, så börjar man ju jobba för sig själv. -
Enlig Genevkonventionen och FN är en flykting, något förenklat, en person som är förföljd och befinner sig utanför landet han eller hon är medborgare i.
Så att man först hamnar i ett annat land innan man kommer till Sverige gör inte att man enl FN och Genevkonvensionen förlorar sin flyktingstatus.
-
Frågan är vad det ska kallas och enligt första säkra land efter Dublin flyr man inte längre, då är man en asylmigrant. Ex. fam. med Alan Kurdi hade bott i Turkiet länge men pappan ville ha nya gratis tänder här.Kjell2 skrev 2015-10-20 14:56:16 följande:
Enlig Genevkonventionen och FN är en flykting, något förenklat, en person som är förföljd och befinner sig utanför landet han eller hon är medborgare i.
Så att man först hamnar i ett annat land innan man kommer till Sverige gör inte att man enl FN och Genevkonvensionen förlorar sin flyktingstatus.
Verkar tveksamt om vi ska fly, inte gillar Norge, stannar där och söker sedan asyl i Australien. -
Du får försöka hitta på egna nya begrepp bäst du vill men fakta kvarstår, enligt FN och Genevekonversionen är man flykting även efter man rest igenom andra länder. Detta även om du hittar på andra begrepp.Von Rosen skrev 2015-10-20 15:13:23 följande:Frågan är vad det ska kallas och enligt första säkra land efter Dublin flyr man inte längre, då är man en asylmigrant. Ex. fam. med Alan Kurdi hade bott i Turkiet länge men pappan ville ha nya gratis tänder här.
Verkar tveksamt om vi ska fly, inte gillar Norge, stannar där och söker sedan asyl i Australien.
-
Du maskrosen, en sak ska du alltid göra på FL när du kommer med ett faktaliknande påstående: UPPGE. KÄLLA.Von Rosen skrev 2015-10-20 13:52:27 följande:
Det finns inga flyktingar här, när man lämnar säkert område är man vanlig migrant och lycksökare som så många andra och vi själva är som fyttar
Till och med din meningsfrände Stjärt skriker sig hes om det (fast han själv inte lever som han lär) -
My God... tror du att alla flyktingar/migranter som väller in i landet är KVOTFLYKTINGAR?Nerfherder skrev 2015-10-20 14:16:02 följande:Fast de är ändå flyktingar, du har väl hört talas om kvotflyktingar?
Jösses nerfen, LÄS PÅ! -
Nej, det tror jag inte. Läs vad jag skriver. Och hoppa in i buren med dig igen.apburen skrev 2015-10-20 16:37:12 följande:My God... tror du att alla flyktingar/migranter som väller in i landet är KVOTFLYKTINGAR?
Jösses nerfen, LÄS PÅ! -
Äsch var inte så purken, det svänger ju.Nerfherder skrev 2015-10-20 16:57:41 följande:Nej, det tror jag inte. Läs vad jag skriver. Och hoppa in i buren med dig igen.
Hej på en stund, plikten kallar. -
Visst, smit iväg duapburen skrev 2015-10-20 17:14:32 följande:
Äsch var inte så purken, det svänger ju.
Hej på en stund, plikten kallar.
-
Ta det lugnt, jag kommer snart igen.Nerfherder skrev 2015-10-20 18:06:41 följande:Visst, smit iväg du
-
Det vet jag, då du är en mästare på att förstöra trådarapburen skrev 2015-10-20 18:54:33 följande:
Ta det lugnt, jag kommer snart igen.
-
Hur ska flyktingar med missbruksproblematik hanteras i ditt Sverige, likadant?KillBill skrev 2015-10-20 11:18:52 följande:Det är värt att notera är att en majoritet av uteliggare i Sverige har missbruksproblematik och samhället minskar sitt stöd till missbrukare som inte medverkar till att ta tag i sitt missbruk. Det tycker jag är en bra politik.
-
Nej då, strunta i mig så struntar jag i dig.Nerfherder skrev 2015-10-20 19:03:10 följande:Det vet jag, då du är en mästare på att förstöra trådar
-
Visst, lev som du lär.apburen skrev 2015-10-20 20:05:54 följande:
Nej då, strunta i mig så struntar jag i dig.
-
Var fanns alla volontärer på landsbygden som tog emot flyktingbarn från städerna i UK innan WW2?
-
Det kan man ju kalla selektiv humanism.KillBill skrev 2015-10-20 11:18:52 följande:Det är värt att notera är att en majoritet av uteliggare i Sverige har missbruksproblematik och samhället minskar sitt stöd till missbrukare som inte medverkar till att ta tag i sitt missbruk. Det tycker jag är en bra politik.
-
Inte direkt, då de fortfarande får stöd. Dock mindre.Cully skrev 2015-10-20 20:21:18 följande:
Det kan man ju kalla selektiv humanism.
-
Håller med dig.Von Rosen skrev 2015-10-20 14:04:37 följande:Pågår det krig från Turkiet och hit att fly ifrån? Vad flyr man från i Danmark och Tysklnad? Man ska söka asyl och skydd i närmaste säkra område, inte åka ifrån dom långt bort till mest bidrag och det kommer att ändras snart av regeringen och EU. Svårt att förstå varför?
Hela Sveriges hycklarelit, jag menar "underhållnings"elit står först på barrikaderna när det gäller att visa gott hjärta, men inte fan tar ERNMAN, SCHYFFERT eller GARDELL hem någon flykting till sina slott.
Fuck skenhelighet. Fuck hycklare. Gör något för våra svenska uteliggare och hemlösa. Nej istället ser ni till att fler svenskar blir hemlösa.