• Gweny

    Vi som väntar sladdisar 2016

    Här kan vi samlas som är gravida igen och har barn som är några år äldre.
    Hoppas på fler än mig, detta känns nästan som att börja om igen.

    Jag är 34 år och har barn som är 8 & 11 år. Är min sambos 1a, så känns jättespännande att få börja om igen. Har BF 11 Juni. 

  • Svar på tråden Vi som väntar sladdisar 2016
  • Gamlamamman

    Ja! Starta en ny så är jag på. ;)

    Bf 18/2 med min trea. Sambons första. Jag har en 02:a och en 05:a sedan innan. :)


    Anotherone skrev 2016-08-31 09:11:30 följande:

    Funderar på att starta en ny tråd för BF 2017!

    Jag fyller 36 i år och är mamma till en 06:a. Nu väntar vi syskon i april/maj nästa år så om allt går väl blir det drygt 11 år emellan.

    Hur har det varit för er som fått småsyskon till era "stora" barn?

    När berättade ni och hur tog de beskedet?

    Och hur har det funkat sen bebisen kom?


  • Ludde123

    Vår lilla Freja är nu lite drygt två månader. Hon kom 3 veckor innan bf med kejsarsnitt. Jag fick högt blodtryck i vecka 35......låg inlagd på kvinnokliniken i ca en vecka. Freja låg i säte och vi gjorde ett vändningsförsök men hon ville inte vända sig.

    Efter röntgen av mitt bäcken så kom de fram till att jag kunde försöka föda i säte om förlossningen kom igång spontant, eftersom Freja beräknades vara ganska liten.

    Tidigare i graviditeten hade vi gjort två tillväxtultraljud som var ok.

    Innan jag skulle bli utskriven från kvinnokliniken ville de göra ett tredje tillväxtultraljud........det visade att hon nu i v 37 låg -25% . Flödet i navelsträngen hade börjat minska och det var för lite fostervatten. Så med tanke på mitt höga blodtryck, sätesbjudning, flödet i navelsträngen och fostervattnet så tog de beslutet om snitt. Så dagen efter den 22 juni kommer lilla Freja till världen. 2385g 47cm lång.

    Nu är hon 3700g tung och ca 54 cm lång. Ler och småpratar mellan amningarna. Storasyskonen njuter lika mycket som oss, de gullar, bär och myser med henne. Nu har vi 4 juveler Anton 14, Alva 12, Sebastian 7 och Freja 2 månader.

  • Grus grus

    Vår sladdis föddes den 22 juni. Storasyster som är tio år älskar sin lillasyster och hjälper till.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • sebbejonte

    Hur går det för alla gravida här? Jag går in i vecka 30 på lördag, mitt tredje barn, sambons första. Vi är båda 33 år och mina söner sedan innan är 13 och 9 år :) dom längtar så efter sin lillebror (vi också såklart) bf 2/12

  • 8airam8

    Jag går in i vecka 37 imorgon. Magen är stor och lungorna känns för små, och alla går omkring och längtar efter bebisen :)

    Detta är mitt tredje barn och sambons första. De två äldre syskonen är 13 och 7 år gamla.

  • Lillydilly

    Går in i v 38 på måndag och är så färdig med den här graviditeten. Ont i rygg och bäcken, sover uselt, trött konstant och tungt att andas. Förstår att det är bra om hon stannar där inne 2-3 v till men jag orkar verkligen inte mer. Det är 3:e barnet med stort hopp till de äldre två, bf 9 okt. Vill att tiden går fort nu, längtar så efter min lilla tjej och vill så innerligt gärna få tillbaka min kropp.

  • Nästanpålandet

    Det var längesedan jag skrev i denna tråd. men nu har vår lilla kille blivit en månad 
    och barnen älskar honom. så mycket kärlek allt har gått långt över förväntan det var mitt fjärde barn och min mans första.
    Min äldsta är 12 och så har jag tvillingar på 8 år.
    Denna gång kan jag verkligen njuta av föräldra ledigheten känns som en riktig bonus.

  • Frufin

    Här är det BF den 26/10. Mår ok men har haft lite sammandragningar, ont på nätterna i bäcken och karpsltunnelsyndrom... Det här blir vår tredje, tjejerna är 10 och 8 år. Och nu ska vi få en son! 10-åringen har varit väldigt skeptisk men börjat ändra sig lite nu, så det känns skönt. 8-åringen längtar o längtar! För mig känns det mer o mer overkligt ju närmare det kommer! ??

  • Frufin

    Glömde skriva att jag är 37 år. Vore kul att höra hur ni andra har det, vad ni känner o tänker!

  • Anotherone
    Jag går in i vecka 11 idag, 25% avklarat jippi!!
    Vi har inte berättat för blivande storasyskonet men jag tror på 100% glädje där. Nu har det i och för sig inte varit prat om syskon på några år, det dog väl ut till slut när det inte kom några. Nu blir det 11 år emellan så det är ett rätt långt glapp.

    Jag har inget illamående, däremot väldigt ömma bröst och så är jag supertrött!
    Det är väl några veckor kvar av tröttheten om jag minns rätt från förra gången, jag har för mig att jag blev piggare efter v 14-15  nånting.
Svar på tråden Vi som väntar sladdisar 2016