• Gweny

    Vi som väntar sladdisar 2016

    Här kan vi samlas som är gravida igen och har barn som är några år äldre.
    Hoppas på fler än mig, detta känns nästan som att börja om igen.

    Jag är 34 år och har barn som är 8 & 11 år. Är min sambos 1a, så känns jättespännande att få börja om igen. Har BF 11 Juni. 

  • Svar på tråden Vi som väntar sladdisar 2016
  • sebbejonte
    lindathe skrev 2016-03-30 21:24:41 följande:

    Hej, är gärna med här.

    Jag är 36 år, har en 16 åring och en 10åring med mitt ex, och nu en bonus på snart 10.

    Plussade för en månad sen, bf någon gång i november. :)

    Är alltså i vecka 7-8 nu, magen putar redan ut, var smal innan, så det syns verkligen.

    Kanske går det fortare med tredje barnet?


    Grattis. Längtar så efter bebismage så hoppas det kommer synas tidigt på mig också, andra barnet syntes det redan i vecka 9 och då vägde jag ändå 10 kg mer än vad jag gör idag
  • TredjeBullen

    Hejsan!

    Väntar en sladdis också. Så otroligt underbart. :) Har en 14 åring o en 9 åring plus två bonusbarn på 9 o 6 år. Är nu i vecka 12 (11+2). Magen börjar nu redan synas. Vi har inte berättat för kidsen än att vi väntar smått. O ska jag va helt ärlig så e jag ganska nervös för att berätta det. Hahaha! Tänker mest på hur tonåringen kommer att reagera. ;) Hur berättar man på ett smidigt o enkelt sätt? Hur har ni gjort?

    Jag o pojkvännen har nyligen blivit sambos, o bara ihopaflytten va en omställning för tonåringen..ja, egentligen för oss alla. ;)

    Tonåringar e fasen inte enkla att tackla alla gånger. ;)

  • Ingrediensen
    TredjeBullen skrev 2016-03-31 09:25:04 följande:

    Hejsan!

    Väntar en sladdis också. Så otroligt underbart. :) Har en 14 åring o en 9 åring plus två bonusbarn på 9 o 6 år. Är nu i vecka 12 (11+2). Magen börjar nu redan synas. Vi har inte berättat för kidsen än att vi väntar smått. O ska jag va helt ärlig så e jag ganska nervös för att berätta det. Hahaha! Tänker mest på hur tonåringen kommer att reagera. ;) Hur berättar man på ett smidigt o enkelt sätt? Hur har ni gjort?

    Jag o pojkvännen har nyligen blivit sambos, o bara ihopaflytten va en omställning för tonåringen..ja, egentligen för oss alla. ;)

    Tonåringar e fasen inte enkla att tackla alla gånger. ;)


    Hajade till för vi kommer att ha samma åldersskillnad på barnen, har en 9-åring och en 14-åring och väntar smått denna månaden.

    Det är såklart olika men min tonåring blev jätteglad över nyheterna (kille, ifall det nu spelar roll). Sen vet man ju inte hur kul det blir när bebisen väl är här, det återstår ju att se!
    Hoppas dina med blir glada. Jag tänker att det kan vara jätte kul att som 35-åring ha lite insyn i en 20-årings liv, så man kan säkert ha glädje av syskon i alla åldrar.
  • havsblomman

    Vad roligt att läsa era positiva kommentarer idag ska jag berätta för släkt som kommer vara helt oförstående inför detta att vilja "börja om".... men jag är förstås glad och kommer anstränga mig för att inte bry mig det minsta

  • Callo
    havsblomman skrev 2016-04-16 07:53:40 följande:

    Vad roligt att läsa era positiva kommentarer idag ska jag berätta för släkt som kommer vara helt oförstående inför detta att vilja "börja om".... men jag är förstås glad och kommer anstränga mig för att inte bry mig det minsta


    Det gör du rätt i! Bry dig inte, utan visa hur lycklig du är istället. Rätt inställning.
  • havsblomman
    Callo skrev 2016-04-17 02:15:45 följande:
    Det gör du rätt i! Bry dig inte, utan visa hur lycklig du är istället. Rätt inställning.
    Jo jag vet. Ändå känns det obehagligt när människor som jag har en nära relation till inte kan glädjas med mig, eller att man alls kan låta bli att glädjas åt något så positivt som ett nytt liv (när det inte finns extrema omständigheter som gör att det kommer bli svårt.)
  • Lillydilly

    Hej! Är 45 år och får en riktig sladdis i höst (bf 9 okt). Mina barn hinner bli 21 och 23 och makens barn 12 och 14 Alla är jätteglada och ser fram emot en liten bebis, men det var nervöst innan vi berättat.

  • Callo
    havsblomman skrev 2016-04-17 09:17:00 följande:

    Jo jag vet. Ändå känns det obehagligt när människor som jag har en nära relation till inte kan glädjas med mig, eller att man alls kan låta bli att glädjas åt något så positivt som ett nytt liv (när det inte finns extrema omständigheter som gör att det kommer bli svårt.)


    Det kan jag verkligen förstå. Det var väl inte glädjerop från sambons föräldrar direkt heller. Blev lite förvånad faktiskt. De är glada nu och så, men den första reaktionen var lite udda.

    Förstår att du blir ledsen av att de närmast dig inte kan förmå sig att glädjas med dig. Småsint och faktiskt väldigt elakt kan jag tycka. Ibland har folk (även blivande pappor) svårt att förstå att det verkligen kommer ett barn snart, och därmed visar de inte så många positiva känslor. När barnet väl är här brukar känslorna ändras, det blir mer verkligt för dem. Jag hoppas åtminstone så är fallet för dina närmaste.
  • limegrön

    Hej

    jag hoppar in här, kul tråd. Jag är 34 år och väntar en sladdis i okt. Mina barn är 8 och 10 år. Så det blir min trea men sambons första. Verkligen många i samma sits här. Vi berättade för barnen i helgen och det blev helt olika reaktion. 8 åringen blev överlycklig och vill att bebisen ska komma ut nu med detsamma och 10 åringen blev jättearg och jag fick mig en utskällning. Sedan pratade hon inte med mig mer den dagen. Jag blev lite ledsen av den reaktionen men det verkar som hon nu ett par dgr senare redan börjar ändra inställning. Hur har era barn reagerat?

  • Nmg

    Min dotter på 12 år blev lite chockad faktiskt men sen har hon sytt EN kudde pp slöjden till lillebror, hon frågar vilket dagis han ska gå på osv så hon kan hämta honom säger hon. Haha hoppas hon vill det sen oxå. Men hon vill inte kolla på UL bilder när jag frågar henne...

Svar på tråden Vi som väntar sladdisar 2016