• FamiljeFaderGudFader

moderaternas gräns förslag

Vad tycker ni om det nya förslaget från moderaterna om tillfälliga gränskontroller i sverige ?

• Svar på tråden moderaternas gräns förslag
  • nihka
    Anonym (nopps) skrev 2015-11-13 19:29:23 följande:

Var det allt du hade att säga om att Sverige sponsrar terrorister genom att bjuda dom på mat och husrum?

Islamister som rakt av vill våldta svenska barn?

Intressant, har du barn själv?

Mm. Det var allt jag hade att säga om det absurda påståendet att Sverige är "infiltrerat" av IS.

Har du slagit upp "infiltrera" än?
  • Anonym (Gränskontroll)
    Danmark polisen ska få ta flyktingarnas pengar, för att de ska användas för att asylsökande kan betala deras uppehälle.

www.svd.se/danmark-polisen-ska-fa-ta-flyktingars-pengar/om/flyktingkrisen-i-europa

34 punkter så vill Danmark ändra migrationspolitiken. 

www.altinget.dk/artikel/pressemoede-loekke-pind-og-stoejberg-praesenterede-asylstramninger

Norge ska stoppa fler vid gränsen.

www.di.se/artiklar/2015/11/13/norge-ska-stoppa-fler-vid-gransen/
  • nihka
    Anonym (Joräsäatt) skrev 2015-11-14 01:09:57 följande:
    Jag tror du menar "infiltrera" i betydelsen "i hemlighet tagit kontroll över". 
    Medans den andra menar "infiltrera" i betydelsen "i hemlighet tagit sig in i". 
    Alltså den senare betydelsen av ordet ligger närmare begreppet "innästla"  medans den första är mer kopplad till subversiv verksamhet. 

Och i så fall har ni ju båda rätt i och med att IS har "infiltrerat" Sverige enligt den andra definitionen (vilket är fakta) men inte enligt den första. 
    Nej, det är knappast någon hemlighet att det finns IS-anhängare i Sverige.
  • Anonym (Tycker om fina Anna Batra)
    nihka skrev 2015-11-14 01:25:03 följande:

Nej, det är knappast någon hemlighet att det finns IS-anhängare i Sverige.

Jasså nu svänger du rejält, hur kommer det sig?

Du hävdade ju precis hela tiden att det inte kommit en enda IS-anhängare i onda syften till Sverige med strömmen.

Blev du påverkad av de oerhört tragiska händelserna i Paris? Det är IS kan jag slå vad.
    KillBill skrev 2015-11-13 18:02:12 följande:

Nu är det så att arabstaterna inte ingår i EU.

Mmm precis du skriver asylrätt som om hela världen var tvungna att ingå i något sådant. Det är enbart ett fåtal länder som har asylrätt, majoriteten har det inte.

Men Danmark kör sitt race och går nu omvägar för att skrämma bort flyktingarna, genialiskt Man kan göra annat för att förhindra folkinvasioner.
    nihka skrev 2015-11-13 16:57:51 följande:

Jag är inte intresserad av dina hemkokta definitioner av ord.

Sverige är inte "infiltrerat" av IS.

OK, så ditt svar är alltså att du stödjer IS och vill ansluta dig till dem. Du vet att det är kriminellt och sådant som bara hjärntvättade människor gör? Men du behöver inte bunkra upp med vita bönor om du ska resa iväg. Hejdå!

Min ursprungliga fråga står kvar uppe i tråden och den är så enkel som den bafa kan bli och du undvek att svara ett tag tillsist sa du nej på frågan, men du ändrade dig ser jag nu. För så dum och naiv kan väl fan ingen vara.
  • nihka
    Anonym (Tycker om fina Anna Batra) skrev 2015-11-14 01:51:55 följande:
    Jasså nu svänger du rejält, hur kommer det sig?

Du hävdade ju precis hela tiden att det inte kommit en enda IS-anhängare i onda syften till Sverige med strömmen.

Blev du påverkad av de oerhört tragiska händelserna i Paris? Det är IS kan jag slå vad.
    Jaså har jag det?
  • nihka
    Anonym (Tycker om fina Anna Batra) skrev 2015-11-14 01:56:48 följande:
    Min ursprungliga fråga står kvar uppe i tråden och den är så enkel som den bafa kan bli och du undvek att svara ett tag tillsist sa du nej på frågan, men du ändrade dig ser jag nu. För så dum och naiv kan väl fan ingen vara.
    Jaså gjorde jag det?
  • KillBill
    Anonym (Tycker om fina Anna Batra) skrev 2015-11-14 01:54:34 följande:
    Mmm precis du skriver asylrätt som om hela världen var tvungna att ingå i något sådant. Det är enbart ett fåtal länder som har asylrätt, majoriteten har det inte.

Men Danmark kör sitt race och går nu omvägar för att skrämma bort flyktingarna, genialiskt Man kan göra annat för att förhindra folkinvasioner.
    Vad är det för svammel? I princip alla världen länder respekterar de mänskliga rättigheterna!
  • Digestive
    Moderaterna fäktar bara i luften!

Deras kvarvarande förslag av de som överhuvudtaget hade minsta tyngd är att upprätthålla Dublinförordningen - vad nu det skulle ha för effekt, när bara några procent av de asylsökande registrerar sig i något annat EU-land överhuvudtaget. Det är bara floskler med en rökridå av kraftord som ?Stoppa flyktingar som kommer via EU? de har levererat.

Kristdemokraterna vill upprätthålla Dublinförordningen på precis samma vis men kommer med såhär solida och välbehövliga förslag därtill (tar upp dem och går igenom dess betydelse i praktiken punkt för punkt); http://tinyurl.com/pjawn84

En viss skillnad. En aning mer genomtänkt. Och framförallt gör de genuin nytta för både oss i Sverige och de asylsökande som har faktiska asylskäl - och inte enbart ett spel för galleriet.
  • Anonym (Eh)

Man ska registrera sig i första EU-land. Sverige kan omöjligt vara första EU-land för dem som kommer via tåg eller båt. Dessa borde kunna skickas tillbaka. De som kommer med direktflyg eller om det finns något annat sätt att komma direkt, de kan däremot söka asyl här.

Jätteknasigt att ett av de länder som ligger allra längst bort ska vara det som tar emot flest asylsökanden!!!

Svar på tråden moderaternas gräns förslag