• Forumvärd

    Vilken skostorlek har du?

    Hur ser det ut med skostorlekar här på FL?
    Vad har du för storlek på tassarna? Solig

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken skostorlek har du?
  • nokitus

    Förr i världen, på den tiden när allt var lite bättre hade jag nr 41, men nu har jag fått barn så det varierar mellan 42-43....jepp.....mina fötter svällde upp och svällde aldrig ner. 

  • Mandel

    Fötterna blir större för vart år som går!
    Nu är det 40 som gäller.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (storlek)

    Fick ge bort alla mina skor till mamma... Trist, det var säkert 10 fina par inkl. i princip helt nya Ecco vinterstövlar som kostade massor.

  • lövet2
    Duckan skrev 2015-11-26 09:19:11 följande:
    Det varierar mellan strl 34-35. Enda undantaget är mina löparskor från Nike, i dem måste jag ha strl 36.

    lövet2, var köper du skor? Alltid bra med tips.
    Jag köper så sällan som möjligt, för det är hopplöst att hitta skor. Just nu jagar jag sandaler av typen Network för att ha på jobbet (jag har slitit ut 3 par tidigare och vet att de är superbra), men de har slutat tillverka dem mindre än stl 36. Gympaskor? Har letat i 10 år och kör nu med stl 36 och tjocka sockar + extra sulor. De i min storlek är barnskor, som blir för smala för en vuxen fot.
  • cosinus
    lövet2 skrev 2015-11-26 21:56:30 följande:
    Jag köper så sällan som möjligt, för det är hopplöst att hitta skor. Just nu jagar jag sandaler av typen Network för att ha på jobbet (jag har slitit ut 3 par tidigare och vet att de är superbra), men de har slutat tillverka dem mindre än stl 36. Gympaskor? Har letat i 10 år och kör nu med stl 36 och tjocka sockar + extra sulor. De i min storlek är barnskor, som blir för smala för en vuxen fot.
    Har du provat asics? Mina barn som friidrottar har dem och de känns rejäla och inte så barnanpassade som de flesta modeller. Upplever dem heller inte som smala men har ju för all del aldrig fått ner mina fötter i dem :)
  • Anonym (Dojjan)

    Köpte tre par på en gång på den där skobutiken som säljer tre för två ..
    Ett par var 44, ett par var 45 och ett par var 46 ....

  • Frontline

    Jösses brist på fantasi när man frågar vad man har för skostorlek...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Chitchatskitsnack
    Aniiee skrev 2015-11-26 16:12:08 följande:

    39 1/4. Roligt att försöka hitta den storleken.....


    Det skiljer cirka 6-7 mm mellan storlek 39 och storlek 40.

    Om du då har 39 1/4 så kan du med enkelhet ha 39:or, då du endast har 1,5 mm större fötter än en enkel 39:a.

    39,5 brukar rekommenderas 40. Men det är olika från skor till skor.

    Men 1,5 mm, som i ditt fall, så räcker det med att klippa tånaglarna.
  • Melinoe

    40, hade 42 tills för 5 - 6 år sedan . Ska bli intressant och se hur graviditeten har påverkat fötterna, de har är fortfarande lite svullna så har en vecka efter så mina vanliga skor känns tajta.

  • Aniiee
    Chitchatskitsnack skrev 2015-11-26 23:24:12 följande:
    Det skiljer cirka 6-7 mm mellan storlek 39 och storlek 40.

    Om du då har 39 1/4 så kan du med enkelhet ha 39:or, då du endast har 1,5 mm större fötter än en enkel 39:a.

    39,5 brukar rekommenderas 40. Men det är olika från skor till skor.

    Men 1,5 mm, som i ditt fall, så räcker det med att klippa tånaglarna.
    I längd kanske..... bredden är lite lurigare.
    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Bozzy

    Har korta men breda fötter (troligen kan de nog smalna av lite om jag går ner mer i vikt) men har storlek 38 ibland 39 om de är smala men skulle nog längdmässigt ha 37. Men med tanke på att jag är ganska lång (175) så ser mina fötter ändå små ut. 

  • Duckan

    lövet2, Nike har damskor i strl 35 och jag upplever som sagt att de är små i storlekarna. Asics dam har också strl 35 och de verkar små.
    Finare skor i 35 brukar jag köpa via laredoute.se
    Pumps kan vara svårt att få till rätt, men sandaler funkar.

  • Ankan36

    innan jag fick mitt yngsta barn så hade jag 39-40 i storlek efter andra och sista barnet så har jag storlek 41, mina fötter svällde så fruktansvärd sista månaden innan h*n kom och efter det så blev dom sig aldrig lik

Svar på tråden Vilken skostorlek har du?