• Anonym (ts)

Vad anser ni om bonusmammor som bestämmer när deras bonusbarn får ha sin mobiltelefon framme?

Vad anser ni om bonusmammor som bestämmer när deras bonusbarn inte får ha sin mobiltelefon framme?

• Svar på tråden Vad anser ni om bonusmammor som bestämmer när deras bonusbarn får ha sin mobiltelefon framme?
  • Anonym (bibo)
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-12-29 19:20:33 följande:

50-talsvärld för att jag är emot allt mammande av folk som inte är barnens mamma? Det får du tycka men du har fel.

Ett barn har en mamma och en pappa, alla andra är vad du vill men några "bonus"föräldrar är de INTE.

Fast det måste ju vara upp till varje barn att bestämma. En del säger plastmamma, bonusmamma, styvmamma mm när dom ska beskriva sin relation med sin pappas fru. Sen går dom oftast inte och säger det till dom utan då är det oftast namnet och en del säger mamma...

Sen finns det självklart dom som säger pappas fru/sambo/flickvän osv.

Allt är ju okej. Bara barnen mår bra. Tråkigt att du inte känner dig väl behandlad. Det är aldrig rätt när barn mår dåligt.
  • EnAnonumius
    50-talsvärld för att jag är emot allt mammande av folk som inte är barnens mamma? Det får du tycka men du har fel.
    Ett barn har en mamma och en pappa, alla andra är vad du vill men några "bonus"föräldrar är de INTE.
    Nu sitter du ju och säger emot dig själv...
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-12-27 18:53:55 följande:
    Vad "man" gör skiljer sig från familj till familj.
    Punkt slut.
    Hur skall du ha det?

Skall varje familj få bestämma själv eller inte?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (bibo) skrev 2015-12-29 20:39:32 följande:
    Fast det måste ju vara upp till varje barn att bestämma. En del säger plastmamma, bonusmamma, styvmamma mm när dom ska beskriva sin relation med sin pappas fru. Sen går dom oftast inte och säger det till dom utan då är det oftast namnet och en del säger mamma...
    Sen finns det självklart dom som säger pappas fru/sambo/flickvän osv.
    Allt är ju okej. Bara barnen mår bra. Tråkigt att du inte känner dig väl behandlad. Det är aldrig rätt när barn mår dåligt.

• EnAnonumius
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-12-29 19:52:48 följande:
    Nej just precis, definitivt ingen bonus utan enbart en belastning.
    Jag är glad att jag kom ifrån mitt "fängelse" med en annan kvinnas barn att vara tvungen att hjälpa till med.
    Hu fy!
    Att det var en tråkig upplevelse för Dig är en sak. Men det ger dig ingen rätt att sitta och tvinga på andra att de skall agera och tycka som dig och måste sitta och välja som dig.

Lär dig att skilja på "ditt" och "mitt". Du har ju direkt allvarliga svårigheter med att skilja på dina erfarenheter från andras erfarenheter och du sitter ju och direkt överbevisar att du vägrar att acceptera att andra har en annan syn på saken än den du har.

• Vanja

Min "Bonuspappa" har varit 100ggr mer pappa till mig än vad min biologiska far någonsin varit. Nu har min mamma och min "bonuspappa" varit skillda i fyra år och jag träffar honom minst en gång i veckan fortfarande . Han är och kommer alltid vara morfar åt mina barn. Min biologiska far har jag inte ens brytt mig om att säga något om då han inte är en del av vår familj. (Han har själv valt) Att en bonusföräldrar inte "ska" ses som en förälder var det dummaste jag läst någonsin! Det blir vad man gör det till, finns dom som har två mammor o två pappor där det funkar jättebra. :)

• Anonym (Moi)
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-12-29 19:52:48 följande:

Nej just precis, definitivt ingen bonus utan enbart en belastning.

Jag är glad att jag kom ifrån mitt "fängelse" med en annan kvinnas barn att vara tvungen att hjälpa till med.

Hu fy!

• EnAnonumius
    Vanja skrev 2015-12-29 22:02:02 följande:
    Min "Bonuspappa" har varit 100ggr mer pappa till mig än vad min biologiska far någonsin varit. Nu har min mamma och min "bonuspappa" varit skillda i fyra år och jag träffar honom minst en gång i veckan fortfarande . Han är och kommer alltid vara morfar åt mina barn. Min biologiska far har jag inte ens brytt mig om att säga något om då han inte är en del av vår familj. (Han har själv valt) Att en bonusföräldrar inte "ska" ses som en förälder var det dummaste jag läst någonsin! Det blir vad man gör det till, finns dom som har två mammor o två pappor där det funkar jättebra. :)
  • Anonym (Mimmi)
    EnAnonumius skrev 2015-12-29 21:44:31 följande:
    Nu sitter du ju och säger emot dig själv...
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-12-27 18:53:55 följande:
    Vad "man" gör skiljer sig från familj till familj.
    Punkt slut.
    Hur skall du ha det?

Skall varje familj få bestämma själv eller inte?
    1, Finns inga "bonusföräldrar".
    2,  Varje förälder bestämmer om andra vuxna inom familjen/släkten får säga ifrån och i vilken utsträckning.

Vad är motsägelsefullt?
  • Anonym (Mimmi)
    Vanja skrev 2015-12-29 22:02:02 följande:

I vilken saga då?
  • EnAnonumius
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-12-30 05:19:32 följande:
    1, Finns inga "bonusföräldrar".
    2,  Varje förälder bestämmer om andra vuxna inom familjen/släkten får säga ifrån och i vilken utsträckning.

Vad är motsägelsefullt?
    1) Det bestämmer inte åt andra vad som skall finnas eller inte finnas.

2) Om föräldrarna bestämmer om andra vuxna skall ha något att säga till om  då har även andra vuxna bestämmande rätten att säga om det är en bonusförälder eller inte. INTE du.

Först bestämmer DU åt andra att det inte skall få finns "bonus" för att sedan sitta och säga att "andra gör som de vill", snacka om just motsägelse från ditt håll.

Men men efter som DU vägra att acceptera "bonus" så kan vi ju använda det gamla etablerade uttrycket styv-/fosterförälder då.
    Skall du gnälla om det också? Fast man använde det på daglig basis, och det var någon gång under 1990-talet man ERSATTE styv-/fosterförälder med ordet bonusförälder. 

• Anonym (Mimmi)
    EnAnonumius skrev 2015-12-30 10:18:15 följande:
    1) Det bestämmer inte åt andra vad som skall finnas eller inte finnas.

2) Om föräldrarna bestämmer om andra vuxna skall ha något att säga till om  då har även andra vuxna bestämmande rätten att säga om det är en bonusförälder eller inte. INTE du.

Först bestämmer DU åt andra att det inte skall få finns "bonus" för att sedan sitta och säga att "andra gör som de vill", snacka om just motsägelse från ditt håll.

Men men efter som DU vägra att acceptera "bonus" så kan vi ju använda det gamla etablerade uttrycket styv-/fosterförälder då.
    Skall du gnälla om det också? Fast man använde det på daglig basis, och det var någon gång under 1990-talet man ERSATTE styv-/fosterförälder med ordet bonusförälder. 
    Du får nog läsa mitt inlägg en gång till, sedan kan du återkomma.

Blir nästa svar av samma typ som detta så väljer jag bort att "diskutera" med dig.
    Du gnäller för mycket.
  • Anonym (ela)
    Anonym (Mimmi) skrev 2015-12-30 10:56:54 följande:

Du får nog läsa mitt inlägg en gång till, sedan kan du återkomma.

Blir nästa svar av samma typ som detta så väljer jag bort att "diskutera" med dig.

Du gnäller för mycket.

• En struts

Bra att säga ifrån, när folk sitter med sina skärmar. Ett otyg är det. Bra att mamman inte graderar folk utefter hur nära de står, utan att hon bemöter barnet lika. Där hon och hennes sambo är, gäller deras regler och det är barnet så medveten om.

Svar på tråden Vad anser ni om bonusmammor som bestämmer när deras bonusbarn får ha sin mobiltelefon framme?