Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Läst på Facebook... jag tycker texten är riktigt underhållande och ganska pricksäker...
?Medarbetare som i offentliga sammanhang har tagit ställning i en fråga får inte delta i bevakningen av den i sitt arbete. Detta gäller även om ställningstagandet skett utanför arbetstid och i privatlivet.?
Det är en tydlig skrivning som inte lämnar utrymme för diskussion.
Ändå har Sveriges Radios ledning kommit fram till att de som skrivit under uppropet, Uddén, Sommarström och övriga, kan fortsätta att rapportera om kriget i Gaza som om inget hänt.
?Medarbetare som i offentliga sammanhang har tagit ställning i en fråga får inte delta i bevakningen av den i sitt arbete. Detta gäller även om ställningstagandet skett utanför arbetstid och i privatlivet.?
Ändå har Sveriges Radios ledning kommit fram till att de som skrivit under uppropet, Uddén, Sommarström och övriga, kan fortsätta att rapportera om kriget i Gaza som om inget hänt.
Och låt mig gissa igen, ingen anmäler detta och för att inte vara opartiskt?
För om inte så är det svaret på allt detta.
Om förespråkarna är foliehattar och konspirationsteoretiker från swebbTv, epoch times och liknande så är det andra skäl än att de är för kärnkraft som gör att de inte kommer med i nyhetsrapporteringen
Om förespråkarna är foliehattar och konspirationsteoretiker från swebbTv, epoch times och liknande så är det andra skäl än att de är för kärnkraft som gör att de inte kommer med i nyhetsrapporteringen
Det är ju det dom aldrig verkar förstå och att kaninhålsmedia som har så mycket fel, kommer ha stora problem att ni in till den sakliga, opartiska och faktabaserade median.
De ser även detta som ett bevis på att de har rätt, fast än det dom ger har stora fel, rend desinformation och tom direkt lögner.
Varit och är riktigt sjukligt fascinerad över hur ens någon kan ens upprepa alla dessa fel och inte fatta det.
I min värld där saklighet och fakta ligger först, så känner jag ett extremt motstånd att de ens tror på vad dom skriver och med tanke på hur illa det ofta är med felen.
Men här uppstår ett problem dock för dig, du tar kritiken som finns att det är ett kärnkraftsmotstånd.
För det enda du accepterar är ett okritiskt stöd, och allt annat är kärnkraftsmotstånd.
I den riktiga världen är det inte svart och vitt, och det finns gott om kritik att ge till kärnkraftverk och inte ens vara en motståndare till dom.
Jag är inte motståndare till kärnkraftverk alls, utan ser det som en del i energi som bör finans med, så väl som alla andra alternativa energikällor.
Men eftersom du ser det som svart och vitt, så är all kritik bara något du försöker inbilla dig själv att det är et kärnkraftsmotstånd.
Men allt det är att det finns svåra frågor att lösa först, är det något du inte vet är så????
Och idag ser en del frågor ut att vara MYCKET svårlösta, att nämna dessa är inte ett kärnkraftsmotstånd
Sen en av de värre i förberedandet, det är att de har en svårt orealistisk budget som aldrig någonsin kommer hållas.
Men då åker taggarna ut, för kritik vill du inte höra, fast den är förankrad i verkligheten.
Så vad är detta om, tror du verkligen svart och vitt funkar att diskutera en så här komplex fråga som det är?
Jättebra intervju med Jens Ganman, av Majdeh Zandieh, där vi får lära känna honom bättre. Bl.a. berättar Jens om sin tid på Sveriges radio.
Det talas förövrigt en del om public service och Jens Ganmans böcker, bl.a. den senaste 'Folkets hjälte'.
Kopierad text:
Ett Annat Perspektiv: Jens Ganman ? Folkets hjälte, om journalistiken, makten och Sveriges framtid
I det här samtalet med författaren och debattören Jens Ganman pratar vi om hans bok "Folkets hjälte" och det Sverige han ser växa fram ? ett land på väg mot privat rättskipning, social utfrysning och politisk feghet. (Ett program av Mojdeh Zandieh.) Vi berör bland annat: . Varför Jens kallar sig aktivist snarare än journalist . Hur han förlorade jobb och vänner för sina ställningstaganden . Det tysta grupptrycket inom Public Service och svensk media . Den ökande kriminaliteten och lågintensiva konflikten i Sverige . Hur politiker och media blivit en del av problemet . Varför han tror att Sverige riskerar att försvinna som fristad för demokrati och trygghet Vi pratar också om censur, antisemitism, islamismens påverkan på väst, samt varför många svenskar fortfarande lever i ?bubblor? och förnekar utvecklingen.
Jag vill ha tillbaka mina pengar för.public serviceavgiften
Den som skattefuskare (och skryter om det) ska inte ha tillbaks några skattepengar.
Istället gäller straffavgift förutom inbetalning av fiskad skatt. Kanske skaka galler också beroende på summorna.
Jag vill ha tillbaka mina pengar för.public serviceavgiften