• Alexandra1986

Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!

Som rubriken lyder så behöver jag och min man tips på fina och bra namn som passar en pojke. Jag har bf i april och tycker det är otroligt svårt, det känns som att vi plöjt igenom det mesta men vi är väldigt kräsna verkar det som. Gärna ett"normalt" namn men som även funkar internationellt? Kanske ett namn som ni tänker på till ert egna pyre i magen? :) Vi skulle bli så tacksamma över lite hjälp...!

• Svar på tråden Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!
  • Anonym (B)

Vilgot
    Algot
    Noel
    Joar
    Sixten
    William
    Wilmer
    Reuben/Ruben
    Emil
    Hayden
    Jack
    Lukas
    Dexter
    Alvin
    Edvin
    Pontus
    Frej
    Felix
    Lorentz
    Moritz
    Porter
    Harry
    Liam
    Zach/Zacharias/Sakarias
    Alvar
    Ossian
    Colton
    Severin
    Sigvard/Sigge
    Cedric
    Damian
    Charlie
    Malkolm
    Edward
    Didrik
    Milo
    Milton
    Wilton
    Fabian
    Flynn
    Nathan

• race

Normala namn som är internationellt gångbara. Vad menar du med det? Måste de vara etablerade namn internationellt, eller funkar det om det går att uttala ganska bra internationellt och det låter som ett namn? Det är ju skillnad att åka utomlands och heta Alfred och Love (kanske inte jättebra exempel, men jag kom inte på något bättre).

Namn:
    Albert, Alexander, Alexis, Aron, Adrian, Alex, Albin, Benjamin, Casper, Carl, Christoffer, David, Daniel, Dan, Edvin, Elliot, Erik, Edmund, Edward, Fred, Frank, Harry, Henry, Henrik, Hektor, Harald, Isac, Julian, John, Jesper, Jim, Jimmy, Jack, Jon, Jerry, Joel, Jonathan, Lukas, Lo, Leo, Markus, Morgan, Martin, Melker, Milton, Mikkel, Maximilian, Max, Noak, Noah, Nils, Oliver, Patrik, Peter, Ron, Ralf, Sam, Sandor, Simon, Samuel, sammy, Sven, Theodor, Thor, Tristan, Theo, Viktor, Vincent, Vikram, Walther, Wilhelm, Wilmer, William

• Alexandra1986
    Mymlan1986 skrev 2016-01-10 17:02:22 följande:

Vi ska också ha i vår och har ännu inget bra förslag på pojknamn. Ta inte illa upp nu, men.... Något jag funderat på är om ex Leon i framtiden kommer bli ett sk "White Trashnamn", jag tycker det är fint nu, MEN det gjorde säker mammor förr när de döpte sina barn till Ronny, Johnny och Sonny med... Är det bättre att välja klassisk eller ska man gå på vad man gillar nu??

Beror väl kanske på vad man lägger in i benämningen "White thrash". Jag förstår väl inte riktig hur ett namn kan avgöra detta...
  • Alexandra1986
    Anonym (B) skrev 2016-01-10 17:13:28 följande:

Vilgot

Algot

Noel

Joar

Sixten

William

Wilmer

Reuben/Ruben

Emil

Hayden

Jack

Lukas

Dexter

Alvin

Edvin

Pontus

Frej

Felix

Lorentz

Moritz

Porter

Harry

Liam

Zach/Zacharias/Sakarias

Alvar

Ossian

Colton

Severin

Sigvard/Sigge

Cedric

Damian

Charlie

Malkolm

Edward

Didrik

Milo

Milton

Wilton

Fabian

Flynn

Nathan

Många bra förslag! Tack :)
  • Alexandra1986
    race skrev 2016-01-10 17:18:52 följande:

Normala namn som är internationellt gångbara. Vad menar du med det? Måste de vara etablerade namn internationellt, eller funkar det om det går att uttala ganska bra internationellt och det låter som ett namn? Det är ju skillnad att åka utomlands och heta Alfred och Love (kanske inte jättebra exempel, men jag kom inte på något bättre).

Namn:

Albert, Alexander, Alexis, Aron, Adrian, Alex, Albin, Benjamin, Casper, Carl, Christoffer, David, Daniel, Dan, Edvin, Elliot, Erik, Edmund, Edward, Fred, Frank, Harry, Henry, Henrik, Hektor, Harald, Isac, Julian, John, Jesper, Jim, Jimmy, Jack, Jon, Jerry, Joel, Jonathan, Lukas, Lo, Leo, Markus, Morgan, Martin, Melker, Milton, Mikkel, Maximilian, Max, Noak, Noah, Nils, Oliver, Patrik, Peter, Ron, Ralf, Sam, Sandor, Simon, Samuel, sammy, Sven, Theodor, Thor, Tristan, Theo, Viktor, Vincent, Vikram, Walther, Wilhelm, Wilmer, William

Räcker att man kan uttala de. Vi har släkt i slaviska länder och det vore trevligt om de kan uttala namnet :)

Tack för alla dina förslag!
  • modsey

du har säkert fått masa fina men lägger till ändå i lite olika stilar.

Olle
    Carl
    Nils
    Kaspian
    Petter
    Erik
    Leon

• Anonym (Eckerö)

Vad tycker ni om Elias, Charlie, Theo, Kane

• Alexandra1986
    Anonym (Eckerö) skrev 2016-01-10 19:00:37 följande:

Vad tycker ni om Elias, Charlie, Theo, Kane

Ja jag gillar de, min man gillar särskilt Theo jag kan tänka mig det men då vill jag gärna att han heter Theodor och kallas Theo. Elias är fint men väldigt vanligt, de två andra namnen känns inte riktigt rätt dock!
  • Anonym (Fint namn)
    Anonym (Max) skrev 2016-01-09 09:27:14 följande:

Maximilian. . Min Son heter det.. kallas ofta för Max :) vanligt och funkar internationellt. ..

Det hade mina föräldrar döpt mig till om jag blev en pojk, fast jag blev en Cornelia i stället. :)
  • Anonym (Fint namn)
    Anonym (Max) skrev 2016-01-09 09:27:14 följande:

Maximilian. . Min Son heter det.. kallas ofta för Max :) vanligt och funkar internationellt. ..

Det hade mina föräldrar döpt mig till om jag blev en pojk, fast jag blev en Cornelia i stället. :)
  • Alexandra1986
    Anonym (Fint namn) skrev 2016-01-10 22:06:49 följande:

Cornelia är fint :)
  • Alexandra1986
    modsey skrev 2016-01-10 17:55:18 följande:

du har säkert fått masa fina men lägger till ändå i lite olika stilar.

Olle

Carl

Nils

Kaspian

Petter

Erik

Leon

Petter är väldigt fint fast det heter hans pappa så får bli mellannamn :) Annars gillar jag Leon också!
  • emjn8710

Cornelis
    Noel
    Noah
    Alve
    Alvin
    Vilmer
    William
    Tore
    Vidar
    Eskil
    Arvid
    Emil
    August
    Harry
    Vilgot
    Hjalmar
    Sixten
    Leo
    Leon
    Hilding
    Max
    Sion
    Gusten
    Nils
    David
    Felix
    Kim
    Marius
    River
    Pål
    Lemmy
    Henry
    Charles
    Edvin
    Joar
    Valdemar
    Viktor
    Vincent
    Chris
    Mark
    Valter

• Karven123456
    Alexandra1986 skrev 2016-01-09 22:13:31 följande:
    Ja! Alla de namnen har jag som förslag men problemet för honom är som sagt den bibliska aspekten ;)

Men herregud be honom växa upp..
    Har han inte vuxit upp i Sverige/Europa?

Den ''bibliska aspekten'' har gett den del av världen vi bor i dess grunder och värderingar. Det är den absolut största historia och litterära verk genom tiderna, men han har ''problem'' med den? Lol. 

Svar på tråden Tips på fina pojknamn mottages tacksamt!