Jag vill behålla, han vill abort. Hjälp!
Hej på er.
Jag är gravid i vecka 5 just nu, blev det oplanerat (har spiral) med min sambo som jag varit tillsammans med i 6 år. Jag som väldig barnkär har väntat på att han ska bli redo i några år nu, "det kommer, sluta tjata" säger han om jag vill ta upp någonting om barn. Han väntar på en känsla som kan komma om ett år eller om 10 år, men inte redo just nu. Vi är 27.
Nu sitter jag alltså här, gravid, det jag längtat efter så länge och han nästan tvingar mig göra abort. Jag är en konflikträdd person som gärna viker mig i disskutioner för att ett tjafs inte känts viktigt men den här gången kan jag verkligen inte vika mig. Jag vill absolut inte göra abort, absolut inte. Han vill absolut inte ha barn. Han menar att jag isåfall skulle tvinga på honom ett barn som han kanske sedan inte ens skulle älska (?? klart han kommer).
Hur gör man i en sån här situation? Han skulle aldrig lämna "oss" i sticket, han skulle ta ansvar. Det som molar i mig (förutom växtvärk..) är mitt dåliga samvete mot honom, jag är personen som vill att andra mår bra först (min akilleshäl).
Är det någon som behållt barnet där pappan verkligen inte velat i början som sedan ändrat sig och tyckt om situationen? Visst kommer han älska sitt egna barn?
Jag befinner mig just nu i den största och finaste händelsen i livet men kan inte njuta av det med detta samvete..