• Plaztiq

Ivf juni

Nån här som ska starta sin ivf i början av juni?
    Vi var inne idag i Uppsala och blev godkända direkt! Lyckan är total, men ser inte fram emot sprutorna haha

• Svar på tråden Ivf juni
  • enannananna84
    Goo skrev 2016-06-09 17:33:16 följande:

Jag gjorde just min första återföring idag, känns spännande och är så glad att det blev av idag. Vi fick ut många fler ägg än de hade trott, hela 21 st, det hade inte alls sett ut som så många på UL så läkarna var förvånade. Men de var oroliga för överstimulering så de var tveksamma till att sätta tillbaka ett idag. Så jag har gått och oroat mig ända till jag kom dit idag, ville ju inte behöva vänta till efter deras sommarstängning med återföring.

Men läkaren tyckte det såg bra ut och jag har knappt ont alls idag, så det blev återföring av ett fint litet embryo. Av mina 21 ägg var 20 mogna och 15 befruktades, så det kändes ju ändå väldigt bra. 

Vi har försökt i ca 2 år nu, var redo att börja med IVF i december då jag plötsligt blev spontangravid. Fick dock ett missfall i v. 13 (MA, fostret hade varit dött sedan v 9) så det var ett tungt slag. Vi försökte några månader själva igen, men det var tungt psykiskt så vi bestämde oss för att börja med IVF nu därför. De har inte hittat någon förklaring till vår barnlöshet.

Nu får vi se om det blir något till frysen. Läkaren sa att utsikter iaf såg goda ut eftersom det var så många som hade befruktats, så vi hoppas på det, men ännu mer hoppas vi såklart att den här rackaren behagar fästa och bli en bebis.

Men åh va härligt! Håller tummar och tår.
  • Plaztiq
    Sops skrev 2016-06-08 13:26:23 följande:
    Men nej! Vad händer nu?!
    Hur går de sops? Hur mår du?
  • Filli89

Fick min mens idag så går ur denna grupp. Andra fet som blir minus verkar inte vara min grej. Kanske ser vissa av er efter sommarstängningen( helst inte,hoppas ni får pluss). Ska nu njuta av sommaren. Ha det bäst.

• Plaztiq
    Filli89 skrev 2016-06-12 00:36:30 följande:

Fick min mens idag så går ur denna grupp. Andra fet som blir minus verkar inte vara min grej. Kanske ser vissa av er efter sommarstängningen( helst inte,hoppas ni får pluss). Ska nu njuta av sommaren. Ha det bäst.

Tråkigt att höra, jag önskar dig all lycka till!! Kram
  • Sops
    Filli89 skrev 2016-06-12 00:36:30 följande:

Vad tråkigt att höra, vi ses efter sommaren!
    Plaztiq skrev 2016-06-11 16:55:28 följande:
    Hur går de sops? Hur mår du?
    Äntligen börjar jag känna mig som en människa igen! Har mått riktigt pyton men nu är jag bara lite öm och tröttare än vanligt. Det blev en totalfrys eftersom jag blev överstimulerad. Av 36st ägg så var 20st mogna, av dessa 20 ägg så blev 18 befruktade. Får veta i veckan hur många som klarade sig till frysen
    Vi får göra FET efter sommaren, om några klarar sig vill säga..
  • Plaztiq
    Sops skrev 2016-06-12 20:39:33 följande:
    Vad tråkigt att höra, vi ses efter sommaren!
    Plaztiq skrev 2016-06-11 16:55:28 följande:Hur går de sops? Hur mår du?
    Äntligen börjar jag känna mig som en människa igen! Har mått riktigt pyton men nu är jag bara lite öm och tröttare än vanligt. Det blev en totalfrys eftersom jag blev överstimulerad. Av 36st ägg så var 20st mogna, av dessa 20 ägg så blev 18 befruktade. Får veta i veckan hur många som klarade sig till frysen
    Vi får göra FET efter sommaren, om några klarar sig vill säga..
    Vad skönt att du mår bättre! Gud vad kul! Väldigt många ägg fick ni! :) super!
    Vill ju veta hur mänga som klara sig, kommer nog va många ska du se.
    Nu får ni njuta av sommaren :)
  • Sops
    Plaztiq skrev 2016-06-13 00:14:58 följande:
    Vad skönt att du mår bättre! Gud vad kul! Väldigt många ägg fick ni! :) super!
    Vill ju veta hur mänga som klara sig, kommer nog va många ska du se.
    Nu får ni njuta av sommaren :)
    6st till frysen! Alltid något
  • Plaztiq
    Sops skrev 2016-06-17 08:39:02 följande:
    6st till frysen! Alltid något
    Det e ju toppen! :) vad kul!
    Jag längtar så till augusti för o börja igen..
  • hoppas 2014

Jag testade positivt idag på rd 13 så ja andas ut lite iallafall (har ju MA i bagaget tidigare i vår). Ska göra intralapiddropp på onsdag och fortsätter med lutinus o en medicin till fram till v8 denna gången.

Kram till er som inte lyckades den här gången.

• Filli89
    hoppas 2014 skrev 2016-06-20 11:11:13 följande:

Jag testade positivt idag på rd 13 så ja andas ut lite iallafall (har ju MA i bagaget tidigare i vår). Ska göra intralapiddropp på onsdag och fortsätter med lutinus o en medicin till fram till v8 denna gången.

Kram till er som inte lyckades den här gången.

Hej grattis till ditt pluss hoppas det blir bättre denna gång. Jag undrar gällande intralapiddroppen som Du nämnde har kikat lite på de i Athen gruppen men eftersom d är en stor grupp och de har så mkt kunskap strunde ja i att gå in där men ja e inne på de då färd immunförsvaret, hur går du till väga för att få hjälp med dropparna? O var får du tag i de?
  • hoppas 2014
    Filli89 skrev 2016-06-21 04:04:38 följande:

Hej grattis till ditt pluss hoppas det blir bättre denna gång. Jag undrar gällande intralapiddroppen som Du nämnde har kikat lite på de i Athen gruppen men eftersom d är en stor grupp och de har så mkt kunskap strunde ja i att gå in där men ja e inne på de då färd immunförsvaret, hur går du till väga för att få hjälp med dropparna? O var får du tag i de?

Jag gör IVF via Falun o får det via dem. Jag bor i Stockholm och gör vissa av droppen som tex nu imorgon hos Marie på Ferilitetplus. Har tom 4 påsar hemma ifall du vill ha..

Jag har inte gjort utredning för ev immunförsvarsproblem, Falun testar gärna alternativa lösningar ändå..
  • Filli89
    hoppas 2014 skrev 2016-06-21 06:17:22 följande:

Jag gör IVF via Falun o får det via dem. Jag bor i Stockholm och gör vissa av droppen som tex nu imorgon hos Marie på Ferilitetplus. Har tom 4 påsar hemma ifall du vill ha..

Jag har inte gjort utredning för ev immunförsvarsproblem, Falun testar gärna alternativa lösningar ändå..

Jaa gärna vill veta lite mer kan du inboxa mig vill veta hur det funkar för ja tror mitt fall kan vara missfall just av färska försök frysta försök verkar ändå inte leda nånstans har två försök färsk inklusive frysta som ja är skeptisk för tänkte prova akupunktur samt de där med droppar.
  • Goo
    Jag gjorde gravtest i torsdags efter vår första IVF, negativt såklart. Kom ett pyttesvagt streck på ena testet (gjorde två för att vara säker) så när mensen sedan inte kom så blev jag lite hoppfull ändå. Men idag kom den, tre dagar försenad. Suck. Orkar inte ens bli ledsen. 

Och nu har kliniken stängd hela sommaren, så får vänta till augusti. Hoppas kunna sätta in ett embryo direkt de öppnar i början av augusti, men det blir tight för min ägglossning är beräknad helgen innan de öppnar, så är orolig att de ska vilja vänta en mens till. Då blir det typ september. Så frustrerande!

Men försöker trösta mig med att vi har fyra fina embryon i frysen, och har de varit starka nog att klara infrysning så klarar de kanske även att bli en bebis i magen.
  • Angelinap

Hej! Sprutor går bra efter ett tag. Vi hade äggplock i onsdags. Jättebra ägg och soermier, vi var överlyckliga. Idag fredag: läkaren meddelade att alla ägg befruktades men de klarade sig inte dag två. Så nu är vi så ledsna. Vi har gjort ett ivf försök tidigare. Vi blev gravida men i 6 månad hittade läkaren en missbildning och vi var tvungna att föda fram vår son- tårarna tar aldrig slut.

Svar på tråden Ivf juni