Ivf juni
Nån här som ska starta sin ivf i början av juni?
Vi var inne idag i Uppsala och blev godkända direkt! Lyckan är total, men ser inte fram emot sprutorna haha
Nån här som ska starta sin ivf i början av juni?
Vi var inne idag i Uppsala och blev godkända direkt! Lyckan är total, men ser inte fram emot sprutorna haha
Jag gjorde just min första återföring idag, känns spännande och är så glad att det blev av idag. Vi fick ut många fler ägg än de hade trott, hela 21 st, det hade inte alls sett ut som så många på UL så läkarna var förvånade. Men de var oroliga för överstimulering så de var tveksamma till att sätta tillbaka ett idag. Så jag har gått och oroat mig ända till jag kom dit idag, ville ju inte behöva vänta till efter deras sommarstängning med återföring.
Men läkaren tyckte det såg bra ut och jag har knappt ont alls idag, så det blev återföring av ett fint litet embryo. Av mina 21 ägg var 20 mogna och 15 befruktades, så det kändes ju ändå väldigt bra.
Vi har försökt i ca 2 år nu, var redo att börja med IVF i december då jag plötsligt blev spontangravid. Fick dock ett missfall i v. 13 (MA, fostret hade varit dött sedan v 9) så det var ett tungt slag. Vi försökte några månader själva igen, men det var tungt psykiskt så vi bestämde oss för att börja med IVF nu därför. De har inte hittat någon förklaring till vår barnlöshet.
Nu får vi se om det blir något till frysen. Läkaren sa att utsikter iaf såg goda ut eftersom det var så många som hade befruktats, så vi hoppas på det, men ännu mer hoppas vi såklart att den här rackaren behagar fästa och bli en bebis.
Börjar med Gonal f ikväll. Hoppas verkligen det går hela vägen! Såå nervös!
Fick min mens idag så går ur denna grupp. Andra fet som blir minus verkar inte vara min grej. Kanske ser vissa av er efter sommarstängningen( helst inte,hoppas ni får pluss). Ska nu njuta av sommaren. Ha det bäst.
Fick min mens idag så går ur denna grupp. Andra fet som blir minus verkar inte vara min grej. Kanske ser vissa av er efter sommarstängningen( helst inte,hoppas ni får pluss). Ska nu njuta av sommaren. Ha det bäst.
Jag testade positivt idag på rd 13 så ja andas ut lite iallafall (har ju MA i bagaget tidigare i vår). Ska göra intralapiddropp på onsdag och fortsätter med lutinus o en medicin till fram till v8 denna gången.
Kram till er som inte lyckades den här gången.
Jag testade positivt idag på rd 13 så ja andas ut lite iallafall (har ju MA i bagaget tidigare i vår). Ska göra intralapiddropp på onsdag och fortsätter med lutinus o en medicin till fram till v8 denna gången.
Kram till er som inte lyckades den här gången.
Hej grattis till ditt pluss hoppas det blir bättre denna gång. Jag undrar gällande intralapiddroppen som Du nämnde har kikat lite på de i Athen gruppen men eftersom d är en stor grupp och de har så mkt kunskap strunde ja i att gå in där men ja e inne på de då färd immunförsvaret, hur går du till väga för att få hjälp med dropparna? O var får du tag i de?
Jag gör IVF via Falun o får det via dem. Jag bor i Stockholm och gör vissa av droppen som tex nu imorgon hos Marie på Ferilitetplus. Har tom 4 påsar hemma ifall du vill ha..
Jag har inte gjort utredning för ev immunförsvarsproblem, Falun testar gärna alternativa lösningar ändå..
Hej! Sprutor går bra efter ett tag. Vi hade äggplock i onsdags. Jättebra ägg och soermier, vi var överlyckliga. Idag fredag: läkaren meddelade att alla ägg befruktades men de klarade sig inte dag två. Så nu är vi så ledsna. Vi har gjort ett ivf försök tidigare. Vi blev gravida men i 6 månad hittade läkaren en missbildning och vi var tvungna att föda fram vår son- tårarna tar aldrig slut.