Anonym (undrar) skrev 2016-06-01 23:35:54 följande:
Jag har inga länkar, men det var tex en där en mamma hade föreslagit för exet (de hade barn) att de ibland kunde gå en promenad på lunchen tillsammans eftersom de jobbade nära varandra. Då hade hon fått till svar att hans nya inte gick med på det. Där var det många som skrev att de inte heller skulle vilja att deras män promenerade med sina ex.
En annan skrev att hennes styvmor inte hade tillåtit att hennes mamma kom innanför dörren till deras hem vid lämningar. (och att det hade gjort henne ledsen som barn) Då var det många som skrev typ "vaddå finns väl ingen anledning att mamman skulle komma innanför dörren"
Typ såna saker menar jag. Det heter ofta "behövs inte" eller "finns ingen anledning" men anledningen kan ju helt enkelt vara att man vill behålla en god vänskapsrelation.
Fast det är faktiskt ganska många män som skyller på den nya för att de själva inte vill, men inte vill ta konflikten.
Jag har blivit skylld på av män som inte velat ha kontakt med sina ex.
Generellt sett har jag inget emot det, men när jag märker att exet hela tiden kommer med små pikar om hur braaaaaaaaaaaaaaaaaa de haft det (varför gjorde ni slut då?) och på alla vis försöker påvisa att de minsann känner killen bäst (jaha, kan ju bero på att ni var ihop i tre år, jag har varit ihop med honom i 3 månader typ) osv, ja då anser jag att det är en person jag inte vill ha i min närhet.
Likaså om det är ett jäkla tjat om hjälp osv, ska bjudas på fika men jag får inte hänga med osv. Nej, då får det vara om killen promt ska hänga med exet.
Min nuvarande man är väldigt bra på att inkludera mig, jag har faktiskt träffat alla hans ex utom en som jag bara sett lite flyktigt och alla har varit trevliga men det är inga som vi umgås med.
Mamman till hans äldsta barn hade vi kunnat umgås med om de bodde närmre dock.
Vid ett tillfälle när vi var hemma hos mamman till hans yngsta barn (för att fira barnets födelsedag) så sa mamman titt som tätt: Jag köpte den här tårtan, för den tycker ju du om, jag köpte det här, för det gillar ju du osv och min man blev irriterad märkte jag och sa: Ja, den går ju att äta iaf, viktigast är ju att [barnets namn] tycke rom det, det är ju hen som fyller år (om tårtan) och mamman blev alldeles paff. Hon hade fortfarande (då) en idé om att de skulle bli ihop igen.
Att han och jag då bodde ihop sedan ett par månader var inget hon tog så allvarligt på.
Henne pratar min man med så lite som möjligt, för han blir alltid på så dåligt humör när han gör det.
Såå, det finns ex och det finns ex
Vissa bör man bryta helt med om man kan, andra kan man gott prata lite med om ditt och datt då och då.