Jag vill FLYTTA hemifrån !!??
Nu vet jag inte om jag lagt tråden på rätt ställe, men jag hoppas det i alla fall.
Jag är 19 år och studerar på gymnasiet, min och mammas relation funkar si så där så därför vill jag flytta hemifrån.
Eftersom jag inte har någon fast inkomst så blir jag inte beviljad lån, så därför gick jag in på tele2.se och beställde ett antal mobiler som jag tänker sälja för 15.000:- så småningom.
Jag betalar totalt 1500:- till tele2 i månaden för dessa telefoner, om dom blir sålda förstås, eller om jag ångrar mig så skickar jag bara tillbaka dom.
Jag har kollat runt på blocket och spanat in en fin lägenhet som säljs för 10.000:- och månadshyran ligger på 3500:-
Jag får en dålig känsla angående detta med telefonerna, vilket jag tycker luktar "lyxfällan".
Men samtidigt tycker jag inte att 1500:- är så mycket, och jag vill ju så hemskt gärna härifrån.
Ni kanske undrar vad jag får för inkomst. Ja, jag får aktivitetsersättning från försäkringskassan som ligger på 7700:- och så kommer jag även få bostadstillägg som täcker 94% av hyran.
Men jag blir orolig med vad som händer efter skolan. Jag kanske inte har några pengar? Och i värsta fall måste jag sälja lägenheten , men då måste jag fortfarande betala dessa 1500:- för mobiltelefonerna.
Jag vill VERKLIGEN bort härifrån och köpa denna lägenheten, men detta med telefonera känns inte så bra.
Jag vet inte, vad tycker ni?