• Silmation

IVF Augusti 2016

Hej alla!
    Efter - på första försöket startar jag ett nytt forum inför försök nr2.
    Kommer förhoppningsvis bli frysförsök nr 1 när läkarna är tillbaka från semestern i Augusti.
    Har en hemlig grupp på Facebook med just nu 40 underbara medlemmar som delar med sig av sina resor och stöttar varandra.
    Maila till ivfswe@gmail.com om du är intresserad av att vara med.
    Mvh Silmation

• Svar på tråden IVF Augusti 2016
  • Filli89
    FruHolmli skrev 2016-08-24 18:53:38 följande:

6 dagars blasto.

Har haft mensliknande från dag 3 och än idag. Tillochfrån.

Sendragsliknande är också kvar.

Idag fick jag ömma bröst.

Jag har inget illamående

Har haft mensvärk hela dagen och ont i svanken känt av en viss illamående. Vill inte få upp några förväntningar men har ju inte direkt reagerat så på medicinen tidigare det kom efter ET. Ruvar på en 5 dagars blasto så Hoppas hoppas vågar inte testa i onödan haha min man kommer få damp på mig tror ja dessutom. Han ville gömma testet från kliniken men ja tog den. Får se när ja testar. E så rädd för MF även om ja blir gravid.
  • Filli89
    Redcat skrev 2016-08-24 19:46:22 följande:

Hej alla underbara människor har inte vart här inne på familjeliv sen jag gjorde mitt första ivf försök i april, som inte tog sig. Va tvungen att vänta tills augusti så jag vart lite deppig eftersom hela våran procedur tog nästan ett år för oss att ens börja med ivf, vet inte om de är vanligt men de va väldigt krävande för mig att allt gick så sakta..

Gjorde en insättning med ett fryst ägg nu i augusti och ska ta test i morgon, men min sambo kunde inte hålla sig (hadde bmi i måndags) eftersom mensen inte märkts av över huvudtaget. Så han övertala mig att ta ett test idag på eftermiddagen så jag höll mig i 3 timmar och jag fick ett plus! jag är så glad och så chockad att jag vet inte vart jag ska ta vägen, jag har bara fått plus en gång i mitt liv innan (fick missfall 2 dagar efter). jag började gråta när jag såg resultatet, jag han inte ens starta tidtagaruret på mobilen innan plusset lös stark, min sambo trodde att något hade gått fel eftersom jag kom ut ur badrummet stor bölande hahah

Grattis!! Vad kul. Jag blir så glad av att se när någon av oss som kämpat lyckas. Lycka till nu. <3
  • FruHolmli
    Redcat skrev 2016-08-24 19:46:22 följande:

Hej alla underbara människor har inte vart här inne på familjeliv sen jag gjorde mitt första ivf försök i april, som inte tog sig. Va tvungen att vänta tills augusti så jag vart lite deppig eftersom hela våran procedur tog nästan ett år för oss att ens börja med ivf, vet inte om de är vanligt men de va väldigt krävande för mig att allt gick så sakta..

Gjorde en insättning med ett fryst ägg nu i augusti och ska ta test i morgon, men min sambo kunde inte hålla sig (hadde bmi i måndags) eftersom mensen inte märkts av över huvudtaget. Så han övertala mig att ta ett test idag på eftermiddagen så jag höll mig i 3 timmar och jag fick ett plus! jag är så glad och så chockad att jag vet inte vart jag ska ta vägen, jag har bara fått plus en gång i mitt liv innan (fick missfall 2 dagar efter). jag började gråta när jag såg resultatet, jag han inte ens starta tidtagaruret på mobilen innan plusset lös stark, min sambo trodde att något hade gått fel eftersom jag kom ut ur badrummet stor bölande hahah

Grattis!!!!!!

Jag har officielltestdag imorgon.
    Tog ju digitalt CB och fick gravid 1-2.
    Så jag tar ett lika imorgon!!
    Hoppas då på gravid 2-4, så utvecklingen gått åt rätt håll!
    Det är nervöst.
  • FruHolmli
    miamarina84 skrev 2016-08-24 19:11:14 följande:
    Hej. Är på ruvardag åtta idag med ett tvådagars ..shit har du redan testat :/ nu blev jag nervös. Men grattis till dig :) hur känner du dig då? Mina symtom har Jsg kvar från mina sprutor.
    Haha, jaa! Jag testade, jag verkligen kände mig sååååå gravid, men förstod/trodde inte i min vildaste fantasi på positivt test!!

Jag har satt tillbaka en eskimå 6 dagar i naturlig cykel så inga effekter av något kunde påverka resultatet :)

Håller tummar för dig!
    När har du TD?
  • FruHolmli
    Filli89 skrev 2016-08-25 00:29:38 följande:
    Har haft mensvärk hela dagen och ont i svanken känt av en viss illamående. Vill inte få upp några förväntningar men har ju inte direkt reagerat så på medicinen tidigare det kom efter ET. Ruvar på en 5 dagars blasto så Hoppas hoppas vågar inte testa i onödan haha min man kommer få damp på mig tror ja dessutom. Han ville gömma testet från kliniken men ja tog den. Får se när ja testar. E så rädd för MF även om ja blir gravid.
    Är det återföring i naturlig cykel?

Vilken dag nu?
  • Filli89
    FruHolmli skrev 2016-08-25 07:48:00 följande:

Är det återföring i naturlig cykel?

Vilken dag nu?

Nej det är ET. Rd5 nu blasto.
  • druvan52

Hej! Jag går gärna med! Ska också göra min tredje FET nu i augusti efter två neg i våras. Håller tummarna för er alla!

• FruHolmli
    druvan52 skrev 2016-08-25 10:15:04 följande:

Hej! Jag går gärna med! Ska också göra min tredje FET nu i augusti efter två neg i våras. Håller tummarna för er alla!

Välkommen!!!
  • Redcat
    Filli89 skrev 2016-08-25 00:31:43 följande:

Grattis!! Vad kul. Jag blir så glad av att se när någon av oss som kämpat lyckas. Lycka till nu. <3

Tack jag hoppas att de fortsätter vara bra, tog test idag igen och de va lika positivt den här gången också. Blir lite förvånad att de går inte ens 1 min innan svaret visas starkt jag är så glad och så förvirrad så jag tror inte att jag själv ens har hunnit riktigt fatta att de innebär att jag är gravid hahah :-P ska göra ultraljud den 15 sep så jag är så nervös och hoppas att dom kan se något då

Hur går de för dig? jag tror att vi har skrivit med varandra förut, känner igen ditt namn
  • Redcat
    FruHolmli skrev 2016-08-25 07:43:55 följande:

Grattis!!!!!!

Jag har officielltestdag imorgon.

Tog ju digitalt CB och fick gravid 1-2.

Så jag tar ett lika imorgon!!

Hoppas då på gravid 2-4, så utvecklingen gått åt rätt håll!

Det är nervöst.

Tack grattis du också gu va kul!! Håller tummarna att de håller sig för dig

Jag tog vanliga CB i går och sen tog jag testet jag fick med ifrån kliniken i dag och båda vart positiva jätte fort förstår att de är nervöst för dig, jag tror inte min hjärna har riktigt fattat, att jag är gravid än hahha är fortfarande i chock
  • Filli89
    Redcat skrev 2016-08-25 13:17:13 följande:

Tack jag hoppas att de fortsätter vara bra, tog test idag igen och de va lika positivt den här gången också. Blir lite förvånad att de går inte ens 1 min innan svaret visas starkt jag är så glad och så förvirrad så jag tror inte att jag själv ens har hunnit riktigt fatta att de innebär att jag är gravid hahah :-P ska göra ultraljud den 15 sep så jag är så nervös och hoppas att dom kan se något då

Hur går de för dig? jag tror att vi har skrivit med varandra förut, känner igen ditt namn

Hej!

Ett positivt är ett positivt. Njuuut så mkt du bara kan.

Här vet jag inte hur det går testade idag kunde inte hålla mig efter all värk igår, men det var negativt kanske en skugga vet inte om ja inbillar mig lr om vissa tester alltid kan ha en skugga som skulle varit strecket om man var gravid. Dock är det för tidigt testade svagt pluss förra gången på dag 8 med cb sen väntade helgen o tog digitalt då fick ja 2-3 så de kanske är tidigt lr så är ja inte gravid.
  • FruHolmli

Idag är min officiella TD!
    Och mitt förra gravid 1-2, är idag gravid 2-3!! :)
    Shiiiit, känns rätt overkligt att jag ÄR gravid liksom!

• aag89

Hej!

Jag hoppar in jag med! Grattis till er som blivit gravida!!!! :)

Själv ska vi tillbaka till Sahlgrenska idag för äggåterföring efter att ha varit där i onsdags och plockat ut de. De tömde 13 blåsor men bara 10 ägg kunde användas. Får la se om några går att frysa.

Detta är första ivf för oss så jag hoppas hoppas det funkar redan på första!! Om allt går som det ska ska jag få testa den 10 september :)

• FruHolmli
    aag89 skrev 2016-08-26 09:26:19 följande:

Hej!

Jag hoppar in jag med! Grattis till er som blivit gravida!!!! :)

Själv ska vi tillbaka till Sahlgrenska idag för äggåterföring efter att ha varit där i onsdags och plockat ut de. De tömde 13 blåsor men bara 10 ägg kunde användas. Får la se om några går att frysa.

Detta är första ivf för oss så jag hoppas hoppas det funkar redan på första!! Om allt går som det ska ska jag få testa den 10 september :)

Välkommen!!!!
  • Redcat
    Filli89 skrev 2016-08-25 16:12:05 följande:

Hej!

Ett positivt är ett positivt. Njuuut så mkt du bara kan.

Här vet jag inte hur det går testade idag kunde inte hålla mig efter all värk igår, men det var negativt kanske en skugga vet inte om ja inbillar mig lr om vissa tester alltid kan ha en skugga som skulle varit strecket om man var gravid. Dock är det för tidigt testade svagt pluss förra gången på dag 8 med cb sen väntade helgen o tog digitalt då fick ja 2-3 så de kanske är tidigt lr så är ja inte gravid.

Jag försöekr njuta utav de men tror att jag fortfarande inte riktigt fattar att jag är gravid hahhaa :-P

Håller tummarna att de är för tidigt än så länge och aatt du får ditt plus sen @):-
  • Filli89
    Redcat skrev 2016-08-26 11:53:52 följande:

Jag försöekr njuta utav de men tror att jag fortfarande inte riktigt fattar att jag är gravid hahhaa :-P

Håller tummarna att de är för tidigt än så länge och aatt du får ditt plus sen @):-

Njut så mkt du bara kan. Förstår att det är overkligt dock! Själv är Jag på rd10 äl +15 i naturlig cykel. Andra ivf har ja börjat blöda 14 dagar efter äp men nu har d inte kommit något. Mensvärk med jämna mellan rum och illamående vågar inte testa dock är så orolig att de blir negativt trots allt vad man känner. Td på fredag håller mig nog tills dess, kanske struntar i att testa överhuvudtaget vem vet haha, de lär väl visa sig om mensen inte kommer.
  • Redcat
    Filli89 skrev 2016-08-30 23:14:54 följande:

Njut så mkt du bara kan. Förstår att det är overkligt dock! Själv är Jag på rd10 äl +15 i naturlig cykel. Andra ivf har ja börjat blöda 14 dagar efter äp men nu har d inte kommit något. Mensvärk med jämna mellan rum och illamående vågar inte testa dock är så orolig att de blir negativt trots allt vad man känner. Td på fredag håller mig nog tills dess, kanske struntar i att testa överhuvudtaget vem vet haha, de lär väl visa sig om mensen inte kommer.

Jag försöker, gick in i v 7 (6+0) igår. Och jag mår ju dåligt, men tror att jag inte riktigt kan tro på de eftersom jag inte vill få för höga förhoppningar, tror att jag kommer bli mer säker på de när jag gjort ultraljudet så jag får se att de är något där va kul att du inte har börjat blöda än håller tummarna att du får positivt på fredag, om de blir så att du testar
  • FruHolmli
    Filli89 skrev 2016-08-30 23:14:54 följande:
    Hur gick?
  • Filli89
    FruHolmli skrev 2016-09-03 09:12:34 följande:

Hur gick?

Negativt här tyvär. Färsk försök med en blasto dessutom. När ja plussade var det med en tre dagars så helt klart att d inte spelar roll. Själv då ? Du hade väl plussat?
Svar på tråden IVF Augusti 2016