Brumma skrev 2016-07-05 11:02:57 följande:
Jag kom in i min bonusdotters liv när hon var ett år. Mamman ville inte alls träffa mig vilket för mig kändes väldigt konstigt.
Jag sov i samma säng som barnet, lekte, tröstade osv - hade det varit mitt barn hade jag definitivt velat träffa den person som hade varit så nära mitt barn.
Under denna perioden bråkade föräldrarna varje gång de träffades. Mycket bråk om pengar och, tja allt.
Det slutade med att vi sprang på varandra vid en hämtning när hon var sen och jag lite tidig. Vi hälsade - vilket gick bra - och efter det blev det så att kommunikationen en del gick genom oss då de inte kunde samtala.
Ja, jag tycker nog att du måste träffa henne. Inte umgås eller sitta o ta en kaffe osv. Men presentera dig och hälsa. Använder hon sedan det mot dig så fine, då är hon ute efter att starta konflikter (såvida du nu inte är knarkare eller så men för enkelhetens skull tar jag för givet att du är fullständigt normal). Då får ni hantera det. Men ag skulle tro att det startar fler konflikter om du vägrar presentera dig. Du lever med hennes barn.
Som sagt, ni behöver inte ha ngn relation. Men ett "Hej, det är jag som är XX. Trevligt att träffas " illa fall.
Och - försök bilda dig en egen uppfattning. Din kille och exet har av naturliga skäl en historia. Och den verkar fylld av konflikter. Då fastnar man ibland i sina roller..
Det sista här är jätteviktigt, det missade jag totalt när jag var bonusmamma.
Ts, mina barn har en storasyster, och när jag träffade deras pappa var kriget emellan honom och dotterns mamma i full gång. Det hade gått så långt att hon flyttat över 100 mil och polisanmält honom för både det ena och det andra. Det faktum att alla sakerna han blivit anmäld för var helt orimliga och att hon alltid krånglade när det var dags för umgänge gjorde att jag köpte hans sida av saken utan att ifrågasätta nåt alls.
Vi var tillsammans i åtta år, och jag träffade henne aldrig. Galet psyko, tänkte jag. Hon betedde sig iofs så också, det märkte jag ju själv.
Efter vår skilsmässa. som var ett helvete med maximalt svinbeteende från hans sida, så ville min bonus fortsätta ha kontakt med mig och det gjorde att jag behövde ha kontakt med mamman också. Det visade sig då att han använt mig som alibi hela vår tid tillsammans, Så fort han tyckte nåt så lade han fram det som att "X tycker att du inte ska..." och X säger att du gör fel när du..." osv. Tro fan att hon inte gillade mig!
Jag insåg att han förmodligen betett sig likadant mot henne som mot mig när de separerade. Skillnaden mellan oss var att hon sjönk till samma nivå, vilket skapade katastrof efter katastrof. De betedde sig till slut lika illa båda två och det fanns ingen ände på det och ingen av dem kom förbi det.
Jag och mitt ex samarbetar till slut bra nu, och jag väljer att tro att mycket beror på att jag INTE lät det komma åt mig att han betedde sig illa. Han kan faktiskt också till slut bete sig och prata med sitt andra ex, och jag och hon har regelbunden kontakt eftersom bonusen hälsar på mig och min sambo lika ofta som sin pappa.
Så vad jag vill säga med den här långa historien är: Träffa henne. Bilda en egen uppfattning. Det gynnar alla i längden.