• 3hjärtan

    Någon mer 35+ som nyss plussat ?

    Hej!

    Någon mer äldre som ska få bebis mars/april 2017? Vore skoj att följas åt.

  • Svar på tråden Någon mer 35+ som nyss plussat ?
  • Vysnja
    jonie skrev 2016-08-31 19:54:13 följande:

    Klart ni ska vara med tjejer! :)
    Jag är fortfarande väldigt trött och lite illamående. Fick i fredags reda på att jag väntar tvillingar så det är rätt mycket tankar och känslor i rullning också :) Annars mår jag bra!!


    Oj, tvillingar! Spännande, förstår om det känns omtumlande! Hur upptäcktes det, vilken vecka är du i? 
    Själv kämpar jag med ett förskräckligt illamående, fungerar inte alls att jobba just nu så är sjukskriven. Börjar bli så trött på det här, inte roligt att gå hemma heller, så jag hoppas att det ger med sig snart. 
  • Anotherone
    Lixom skrev 2016-08-31 18:47:23 följande:

     Själv har jag knappt haft symptom på hela tiden, mer än svullen mage på em/kväll... Och trötthet!


    Jag var jättetrött precis innan jag testade. Det tillsammans med väldigt ömma bröst var första tecknet på att något var på G.
    Men peppar peppar, nu känner jag mig faktiskt piggare och behöver inte lägga mig halv nio på kvällen haha

    Symptom nu är att jag är svullen på kvällarna och att brösten fortfarande är väldigt ömma och snart har ökat en storlek typ....
    Och så är jag livrädd för att blöda för jag har grymt mycket flytningar (sorry) så det känns nästan som inför mensen. Men än så länge inget blod!!

  • jonie
    Vysnja skrev 2016-09-01 09:22:58 följande:
    Oj, tvillingar! Spännande, förstår om det känns omtumlande! Hur upptäcktes det, vilken vecka är du i? 
    Själv kämpar jag med ett förskräckligt illamående, fungerar inte alls att jobba just nu så är sjukskriven. Börjar bli så trött på det här, inte roligt att gå hemma heller, så jag hoppas att det ger med sig snart. 
    Jag bokade ett tidigt ultraljud privat för jag var så himla nyfiken på att få se ett litet hjärta slå. Går in i vecka 9 idag så tidigt än men det går inte att dölja längre :)
  • Vysnja
    jonie skrev 2016-09-01 11:00:27 följande:
    Jag bokade ett tidigt ultraljud privat för jag var så himla nyfiken på att få se ett litet hjärta slå. Går in i vecka 9 idag så tidigt än men det går inte att dölja längre :)
    Jag funderar också på att betala för ett privat ul, är så nyfiken och vill gärna ha det bekräftat att det finns något där inne
    Själv går jag in i v. 10 idag. Jag tror i och för sig att jag ska göra KUB, så möjligen väntar jag till det. Beslutsångest.  
  • Lilla My 2

    Hej på er alla! Jag hänger också gärna med här i den här tråden och gärna i FB-gruppen också, om det går bra?

    Jag är 36år och väntar vårt 5:e barn. Vi har tre hemma o en ängel. Det här var lite oplanerat så mycket tankar snurrar i huvudet.

  • MeAndBaby
    Lixom skrev 2016-08-31 18:47:23 följande:

    Är det ok att hoppa med här även om man har bf mitten av februari? Är 40 år, har ett barn född - 06 sedan tidigare. Så allt känns väldigt spännande med denna lilla sladdis :)

    Hur mår ni andra nu?

    Själv har jag knappt haft symptom på hela tiden, mer än svullen mage på em/kväll... Och trötthet!


    Skönt att höra att det finns fler utan tydliga symptom. Är också bara svullen och lite extra trött. V 10.
  • Lakritsbiten

    Jag hoppar in i den här tråden också - är så glad över att hitta några trådar för oss över 35 :) Jag har visserligen bf i slutet av maj, men hoppas det är okej ändå?

  • 3hjärtan
    Lakritsbiten skrev 2016-09-28 06:42:40 följande:

    Jag hoppar in i den här tråden också - är så glad över att hitta några trådar för oss över 35 :) Jag har visserligen bf i slutet av maj, men hoppas det är okej ändå?


    Vi håller till i hemlig Fb grupp. Skriv meddelande till mig med namn och beskrivning av profilbild om du vill vara med där. Hemlig grupp
  • Lakritsbiten

    3hjärtan - innebär det att det inte går att se för någon av mina vänner på FB? Är bara i vecka 6 ännu, så vill för liv och pina inte att det kommer ut någonstans än.

  • Lakritsbiten

    Välkommen Louiseclaire! Vad spännande! Jag väntar också första - tycker det är såååå roligt med några fler förstagångare 35+are som man kan prata med! Får jag fråga vad skillnaden är mellan MF och MA? Om det inte känns för jobbigt att svara på såklart - ser det ibland och har funderat.

  • Ankissen

    Jag vill gärna haka på tråden om jag får. Jag är 37 år och väntar tredje barnet, bara i v. 6. Jag har dessutom nyss haft två missfall så det känns jätteläskigt detta och jag fattar egentligen inte varför jag utsätter mig för detta igen. ;)

  • Anotherone
    Lakritsbiten skrev 2016-09-28 14:06:51 följande:

    Välkommen Louiseclaire! Vad spännande! Jag väntar också första - tycker det är såååå roligt med några fler förstagångare 35+are som man kan prata med! Får jag fråga vad skillnaden är mellan MF och MA? Om det inte känns för jobbigt att svara på såklart - ser det ibland och har funderat.


    Hej,
    Jag tar mig friheten att svara i hennes ställe, hoppas det är ok!
    Missfall är missfall, precis som det låter.
    MA är missed abortion, dvs det är ett missfall men kroppen förstår inte vad som händer utan det kan gå många veckor innan man upptäcker att fostret/embryot avstannat i sin utveckling.
    Min syster råkade ut för det i samband med rutin-UL i vecka 17-18. Då såg man att fostret avstannat redan i vecka 11-12 ungefär.
  • jonie

    Hoppa gärna med i gruppen på Facebook, där är det betydligt med aktivitet än här :) Gruppen är hemlig så det syns inte att man går med eller att man skriver där. 


  • Ankissen

    Hur kommer man in i den gruppen? Nån som vill lägga till mig? Anki Fridell heter jag på Facebook! :) 

  • 3hjärtan
    Ankissen skrev 2016-09-29 09:13:59 följande:

    Hur kommer man in i den gruppen? Nån som vill lägga till mig? Anki Fridell heter jag på Facebook! :) 


    Skriv en privat meddelande till mig där du även beskriver din profilbild
Svar på tråden Någon mer 35+ som nyss plussat ?