Hej
Vi säljer just nu med Hemverket, det går lätt och bra även om jag var lite fundersam innan.
Du behöver inte alls sköta allt själv som andra skriver (mäklare och troll) Till oss kom en kvinnlig fotograf, det tog 2 tim. Sedan fick vi godkänna annons och bilder och vilken dag det ska publiceras.
Visningen håller du i själv men du kan ju ta hjälp av någon granne eller vän. Jag ställde mig utanför huset vid brevlådan och hälsa på alla och sa att jag fanns där ifall de hade frågor, vilket bara en bråkdel har.
Kontraktet kommer via mejl och det får du själv skiva ut, ni träffas och skriver under det gemensamt och då kan de nya köparna ochså få se huset en gång till. Sedan sköter hemverket allt som slutkontrakt och överföringar av pengar, all juridik och de löser även dina bolån om dom ska lösas in.
Du möter till slut köparen för 2:a gången på tillträdesdagen och lämnar över nycklarna. Jag tycker upplägget är genialiskt och enkelt. Traditionella mäklare ska ha fela hundra tusen (sthlm) för detta haha...
Kul också att få se de som kommer och höra deras frågor och du som bott i huset kan ju svara bäst på frågorna. Lycka till!