• Ammyloulou

Vi med BIM 23-25 dec!

Hej Alla!

Gjorde en lite snävare BIM-tråd för oss med BIM mellan 23-25 december. De blir snabbt så fullt i de andra trådarna så därför tänkte jag att det vore roligt att hänga ihop ett litet mindre gäng. Jag är rätt säker på att jag hade ÄL i helgen och vi har kuttrat på ordentligt hehe! BIM är på julafton, snacka om drömmen att få lägga ett CB digital med veckoindikator i en liten julklapp till sambon. Jag är 28 år och sambon 30 år och det här är vårt allra första försök. HOPPAS HOPPAS! vill ha massor av symtom nuuuuu. 

• Svar på tråden Vi med BIM 23-25 dec!
  • annonymm

Hej! Hoppar in i tråden. Roligt med så många som fått plus!! Grattis till er. Min mens är 4 dagar sen enligt min app. Nyligen skaffat den så vet inte hur väl den stämmer. Hade mens senast 24-27 november.

Testade mig för 3 dagar sedan men de var negativt då. När tror ni man kan få plus? Tänkte testa imorgon och hoppas.

Har inga symtom mer än att jag känner mig lite svullen och gasig men de kan ju komma vid mens också. Hehe. Någon mer som är sen med mensen här och ännu inte fåt plus?

larssonc skrev 2016-12-26 22:16:00 följande:

Välkommen:) så spännande, hoppas du får ditt plus. Du får hålla oss uppdaterade.

Min mens är också sen, bim +2 idag. Testade tokblankt med cb early men har fortsatt hög temp och ingen mens i sikte. Tänkte testa igen på nyårsafton om inte mensen kommit!

Tack! Okej hoppas de blir plus då för dig! Du får också skriva hur det går sen! :)
  • EELL
    annonymm skrev 2016-12-26 22:20:59 följande:

Hej! Hoppar in i tråden. Roligt med så många som fått plus!! Grattis till er. Min mens är 4 dagar sen enligt min app. Nyligen skaffat den så vet inte hur väl den stämmer. Hade mens senast 24-27 november.

Testade mig för 3 dagar sedan men de var negativt då. När tror ni man kan få plus? Tänkte testa imorgon och hoppas.

Har inga symtom mer än att jag känner mig lite svullen och gasig men de kan ju komma vid mens också. Hehe. Någon mer som är sen med mensen här och ännu inte fåt plus?

Hej! Samma som dig. Mensen är sen 1 eller 2 dagar men inget pluss. Man vill ju att nått av de ska komma så man vet :)

Tack! Okej hoppas de blir plus då för dig! Du får också skriva hur det går sen! :)

• EELL
    annonymm skrev 2016-12-26 22:20:59 följande:

Hej! Samma som dig. Mensen är sen 1 eller 2 dagar men inget pluss. Man vill ju att nått av de ska komma så man vet :)

[quote=77250900][quote-nick]annonymm skrev 2016-12-26 22:20:59 följande:[/quote-nick]Hej! Hoppar in i tråden. Roligt med så många som fått plus!! Grattis till er. Min mens är 4 dagar sen enligt min app. Nyligen skaffat den så vet inte hur väl den stämmer. Hade mens senast 24-27 november.

Tack! Okej hoppas de blir plus då för dig! Du får också skriva hur det går sen! :)[/

• annonymm
    EELL skrev 2016-12-26 22:34:58 följande:

[quote=77250900][quote-nick]annonymm skrev 2016-12-26 22:20:59 följande:[/quote-nick]Hej! Hoppar in i tråden. Roligt med så många som fått plus!! Grattis till er. Min mens är 4 dagar sen enligt min app. Nyligen skaffat den så vet inte hur väl den stämmer. Hade mens senast 24-27 november.

Tack! Okej hoppas de blir plus då för dig! Du får också skriva hur det går sen! :)[/

Håller med! Man vill bara veta nu! Så jobbigt med denna väntan! När ska du testa nästa gång? :)
  • EELL
    annonymm skrev 2016-12-26 22:40:50 följande:

Håller med! Man vill bara veta nu! Så jobbigt med denna väntan! När ska du testa nästa gång? :)

Testade imorse men neg. Du då? :)

Tänk om man bara kunde koppla bort de några dagar!
  • Anonym (IAm)

Nu har mensen kommit

Får ta nya tag nästa månad.

Grattis till alla som plussat !

Har ni några tips? Ligga kvar i sängen efter sex? Morgon eller kvälls sex? Vet att de sägs att de inte spelar någon roll, men man vet ju aldrig.. sex varje eller varannan dag?

• royce
    Anonym (IAm) skrev 2016-12-27 09:12:17 följande:

Nu har mensen kommit

Får ta nya tag nästa månad.

Grattis till alla som plussat !

Har ni några tips? Ligga kvar i sängen efter sex? Morgon eller kvälls sex? Vet att de sägs att de inte spelar någon roll, men man vet ju aldrig.. sex varje eller varannan dag?

Man läser så mkt nu så man blir alldeles snurrig MEN jag läste nånstans att spermieproduktionen sköter tillverkning efter efterfrågan. Så man vinner inget på att vara återhållsam. Har man sex varje dag kommer nya spermier tillverkas snabbare än om man har sex var tredje dag t.ex.
    Vi tänkte prova ha sex varannan/var tredje dag fram till dagarna före ÄL för att "boosta" produktionen och sen ha sex varje dag fram t.o.m. ÄL och ÄL+1. Får se om det ger resultat. :D
  • LK84
    Rosenknoppen87 skrev 2016-12-26 12:51:16 följande:

Tack för ditt stöd!

Jag håller fortfarande tummarna för dig! Lite brunt hade jag kring bim när jag var gravid med dottern. Hon är 4 år idag :)

Minns du hur många dagar du torkade brunt? Är på BIM+1 idag. Hade lite molande värk igår kväll plus hög temp och inget brunt alls hela kvällen. Imorse stadigt låg temp igen. Torkar igen brunt. Ska gå o köpa ett test idag och testa.

Hur går det för dig?
  • LK84

Test nr 2 BIM+1 blankt. Kroppen spelar verkligen ett spratt med mig denna månad...suck

• EELL
    LK84 skrev 2016-12-27 15:19:38 följande:

Test nr 2 BIM+1 blankt. Kroppen spelar verkligen ett spratt med mig denna månad...suck

Va jobbigt när kroppen håller på sådär! Jag är också några dagar efter BIM men negativt test. Tror ni de är vanligt att plussa flera dagar efter BIM?
  • DearFox
    EELL skrev 2016-12-27 20:29:16 följande:
    Va jobbigt när kroppen håller på sådär! Jag är också några dagar efter BIM men negativt test. Tror ni de är vanligt att plussa flera dagar efter BIM?
    Vad jag har läst så finns det en del som plussar flera dagar efter BIM ja ;O en del till och med BIM +10!
  • LK84

Nu kom mensen. Nästan skönt ändå efter förvirrade dagar. Bokade in ett gyn besök så ska dit nu och bara kolla läget.

Lycka till ni som fortfarande väntar.

• annonymm

Testade idag bim+6 och det var negativt. Min mens har aldrig vart såhär sen och ändå är jag inte gravid. För det borde väl synts nu? Kanske min kropp som sjuter upp den för att ge mig falska förhoppningar.

Men om nu mensen inte kommer, betyder de att jag inte får ägglossning då eller inte haft det förra månaden? För man får väl mens när ägget släpps om jag inte är helt trög nu. Hehe.

Hur går de för er andra? Någon med utebliven mens men ändå neg test? :)

• meela

Har inte heller fått min mens BIM+3 men haft ont, var inne på gynakuten och fick konstaterat att jag fått en cysta på högra äggstocken som sprack imorse. Usch säger jag bara :( så ont.. får bli nya försök till ett + sen. Grattis till er alla som plussat och håller tummarna för er som fortfarande väntar!

• Rosenknoppen87

Fick missfall igår tyvärr :(. Blöder och kommer massa gegg :(. Lycka till ni andra! Här får vi ta nya tag när blödningen slutat.

• LK84
    Rosenknoppen87 skrev 2016-12-28 12:01:22 följande:

Fick missfall igår tyvärr :(. Blöder och kommer massa gegg :(. Lycka till ni andra! Här får vi ta nya tag när blödningen slutat.

Kramar till dig. Snart är det vår tur. Var hos gyn idag, för att lugna ner mig. Jag kommer nog följa hennes råd denna gång; sex var tredje dag, inte tempa, inga stickor och gå på akupunktur och försöka koppla bort. Dessutom sa hon att sluta googla och vara inne i olika forum, att det bidrar till att bebisverkstan är på hjärnan konstant.

Till dig som ville ha tips, jag har alltid hört och sett dokumentärer att ligga still ett bra tag efter sex är bra.

Så ska försöka hålla mig borta härifrån och hoppas januari blir bättre!

Ha det gott och all lycka till!
  • Underligtärdet

Hej på er! Har läs i denna tråd innan och tänkte hoppa in då jag hade bim 25e.

Nu till mitt "problem" som kanske är helt vanligt egentligen. Vi körde med äl test denna månad trots att jag tydligt känner av ägglossning och allt stämde. Vi låg i som tusan såklart och jag fick molvärk i rygg samt mage ca 4dagar efter samt att ja kände som ett stick på dag 3 och dag 6 efter äl i livmodern. Sen dess har det molt på och stuckit och spänt, men även spänt ner i vänster ljumske som det iofs inte gjorde förra graviditeten (har en tjej på 1,5år) och ömma bröstvårtor och allt sånt där vanligt vid gravtecken. Inte ställt in mig på att bli gravid då vi även fått missfall i augusti och tänkt de kan ta tid. Jag skulle haft mens den 25e men fick en väldigt sparsam blödning redan den 23e som har varit tills idag och enbart behövt dom minsta tampongerna och säkert klarat mig utan. Min mens har alltid varit syndafloden, haha. Och brukar ALLTID ha sån mensvärk att jag viker mig men inte denna gången. Men gravtesteterna visar negativt. Så jag tror ju inte det är något trots konstig mens.. men nu till de lustiga.. tog ett äl test igår och det visade nästan fullt utslag (alltså båda sträcken var nästan lika starka) och idag när jag tog ett så är dom lika starka? Har jag äl igen? Nu? Direkt efter mensen? Alla "gravsymptom" håller fortfarande i sig och igårkväll kändes det som när man får en sammandragning, alltså att livmodern spände sig till en boll :s haha så lustigt, må isf va skengravid utan att ha "ansträngt mig" då ja ställt in mig på att inte va gravid. Men nu känner jag mig onekligen det. Någon som vet? Alltså har någon reflektion över detta? En ledtråd? Haha förvirrad.

Kram på er!

Svar på tråden Vi med BIM 23-25 dec!