• Mjölk

40+ barn 2017?

Hej på er! Jag är 41 o blir 42 i februari. Ska försöka få ett andra barn tillsammans med en homosexuell man. Min son är snart 11. Det var inga problem med att bli gravid sist men nu är jag ju 11 år äldre...

Gjorde inseminering 26:e dec o fick utslag på äl-test den 27:e så hoppas nu!

• Svar på tråden 40+ barn 2017?
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-10 13:06:03 följande:

Wow, stort GRATTIS, vad glad jag blir Hur många dagar var du idag efter ÄL och hur många dagar efter ÄL testade du senast? Vilket testa använde du nu?

Jag tog ett test idag ÄL + 7 men det var givetvis negativt. Hade egentligen inte trott ngt annat heller då det inte var ett testa tidigt så jag vet egentligen inte varför jag tog testet

Stort GRATTIS igen, så härligt och det ger hopp till en annan ska du veta :)

• HoppasPåEnTill

[quote=77295493][quote-nick]Mjölk skrev 2017-01-10 13:06:03 följande:[/quote-nick][/quote]

GRATTIS! Vilket fint plus

• Mjölk
    Too tiki skrev 2017-01-10 13:20:46 följande:

Wow, stort GRATTIS, vad glad jag blir Hur många dagar var du idag efter ÄL och hur många dagar efter ÄL testade du senast? Vilket testa använde du nu?

Jag tog ett test idag ÄL + 7 men det var givetvis negativt. Hade egentligen inte trott ngt annat heller då det inte var ett testa tidigt så jag vet egentligen inte varför jag tog testet

Stort GRATTIS igen, så härligt och det ger hopp till en annan ska du veta :)

Tack! Känns overkligt. Tog ett test till nyss o det var också positivt. Jag testade med graviditetskollens testa-tidigt på bim-5 o det var neg. Sen idag med jobbets HcG-test bim-1. Och graviditetskollens vanliga test för en stund sedan o det var också positivt.
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-10 17:58:48 följande:
    Tack! Känns overkligt. Tog ett test till nyss o det var också positivt. Jag testade med graviditetskollens testa-tidigt på bim-5 o det var neg. Sen idag med jobbets HcG-test bim-1. Och graviditetskollens vanliga test för en stund sedan o det var också positivt.
    Tack för svar! Jättegrattis igen, så himla kul och hoppingivande :)
  • HoppasPåEnTill

Min ÄL dyker inte upp enligt stickorna och monitorn men jag har haft rejäl ÄL smärta i ett par dagar så jag hoppas att den varit i alla fall.

• Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-22 20:49:15 följande:

Hur går det för er?

Blev inget förra månaden :( Nu har jag påbörjat en ny pergokur, denna gången dubbel dos. Tar sista tabletten imorgon, sen blir det till att invänta ÄL och hoppas på det bästa... Hoppas att allt är gått med dig?
  • Mjölk
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-23 07:46:09 följande:

Min ÄL dyker inte upp enligt stickorna och monitorn men jag har haft rejäl ÄL smärta i ett par dagar så jag hoppas att den varit i alla fall.

Bra, håller timmarna för att det går vägen då! ????
    Too tiki skrev 2017-01-23 13:26:25 följande:

Blev inget förra månaden :( Nu har jag påbörjat en ny pergokur, denna gången dubbel dos. Tar sista tabletten imorgon, sen blir det till att invänta ÄL och hoppas på det bästa... Hoppas att allt är gått med dig?

Just det, såg i annan grupp, hoppas det går vägen denna gång! När är ÄL?

Det går bra men har blött de senaste dagarna lite grand. Inte så kul, tänkte be läkare på jobbet kolla mig imorgon.
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-23 17:00:50 följande:
    Bra, håller timmarna för att det går vägen då! ????
    Too tiki skrev 2017-01-23 13:26:25 följande:

Just det, såg i annan grupp, hoppas det går vägen denna gång! När är ÄL?

Det går bra men har blött de senaste dagarna lite grand. Inte så kul, tänkte be läkare på jobbet kolla mig imorgon.
    Jag bör ha ÄL den 30:e om den kommer som förra månaden. Nu har jag ju börjat med pergo på dag 4 (förra gången började jag på dag 3) så eventuellt kommer ÄL någon dag senare. Hoppas inte det för det känns som en hel evighet tills dess nu redan :)

Låter inte bra med blödningen men många får blödning i början av graviditeten så det behöver inte vara något. Jag fick störtblödning med min 3:e innan jag visste att jag var gravid och allt gick bara bra :) Var ute och sprang och när jag kom hem fick jag plötsligt denna störtblödning. Vid graviditet nr 2 fick jag också en störtblödning men då visste jag att jag väntade barn. Allt gick bra då också men jag blev såklart jätterädd att jag hade fått missfall så det tog ett tag innan det gick in att allt var bra. Håller tummarna för att allt ser fint ut för dig imorgon..tänker på dig Hjärta
  • Too tiki
    Too tiki skrev 2017-01-24 09:46:55 följande:
    Jag bör ha ÄL den 30:e om den kommer som förra månaden. Nu har jag ju börjat med pergo på dag 4 (förra gången började jag på dag 3) så eventuellt kommer ÄL någon dag senare. Hoppas inte det för det känns som en hel evighet tills dess nu redan :)

Låter inte bra med blödningen men många får blödning i början av graviditeten så det behöver inte vara något. Jag fick störtblödning med min 3:e innan jag visste att jag var gravid och allt gick bara bra :) Var ute och sprang och när jag kom hem fick jag plötsligt denna störtblödning. Vid graviditet nr 2 fick jag också en störtblödning men då visste jag att jag väntade barn. Allt gick bra då också men jag blev såklart jätterädd att jag hade fått missfall så det tog ett tag innan det gick in att allt var bra. Håller tummarna för att allt ser fint ut för dig imorgon..tänker på dig Hjärta
    Såg nu att du svarat igår så och att det är idag du ska kolla med läkaren.
  • Too tiki
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-24 09:56:59 följande:

Mina appar verkar ganska överens om att ÄL varit så jag drar ingång med progesterone ikväll.

Spännande, håller tummarna för att februari blir er månad :)
  • HoppasPåEnTill
    Too tiki skrev 2017-01-24 12:44:43 följande:

Spännande, håller tummarna för att februari blir er månad :)

Tack!
  • Mjölk
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-24 09:56:59 följande:

Mina appar verkar ganska överens om att ÄL varit så jag drar ingång med progesterone ikväll.

Åh underbart! Hoppas det går vägen i februari! ????
  • Mjölk
    Too tiki skrev 2017-01-24 09:46:55 följande:

Låter inte bra med blödningen men många får blödning i början av graviditeten så det behöver inte vara något. Jag fick störtblödning med min 3:e innan jag visste att jag var gravid och allt gick bara bra :) Var ute och sprang och när jag kom hem fick jag plötsligt denna störtblödning. Vid graviditet nr 2 fick jag också en störtblödning men då visste jag att jag väntade barn. Allt gick bra då också men jag blev såklart jätterädd att jag hade fått missfall så det tog ett tag innan det gick in att allt var bra. Håller tummarna för att allt ser fint ut för dig imorgon..tänker på dig 

Visst går tiden lååååångsamt? Men det är en knapp vecka kvar tills äl för dig ju! Hoppas hoppas. ????

Jag mår bra. Var lite orolig eftersom jag småblött lite i en vecka nu. Jag småblödde med min son också och det gick ju bra. Läkare på jobbet gjorde tidigt ultraljud, vecka 5+5. Hinnsäck, gulesäck o liiiitet embryo kunde hon se.

Svar på tråden 40+ barn 2017?