• Niaa

    Ruvartråd

    Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

    Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

  • Svar på tråden Ruvartråd
  • shrigley
    MarieJoker skrev 2017-07-07 10:07:45 följande:

    Ja och det var negativt....

    Jag tror dessvärre att det stämmer också för jag har känt det så hela tiden. Men självklart så ska jag testa även nästa vecka, på TD

    Klart att jag är besviken men jag har nog skakat av mig det här om någon timme....


    Om jag räknar rätt är du på RD 8? Alldeles för tidigt såvida du inte har en blastocyst. Vänta nu några dagar. Du har väl känt dig lite illamående också? Och om du inte har det är det ok också :)
  • oALMAo

    Hej!

    Jag hoppar in i tråden igen! Vi gjorde vårt första ivf-försök i maj (icsi) som inte blev något. :(

    Jag fick tillbaka ett 5 dagars embryo från frysen i torsdags så jag antar att jag är på ruvardag 3 nu om jag fattar rätt hur man räknar :)

    Hur tidigt kan man testa? Känns långt att vänta 2 veckor! Sist fick jag mens 6 dagar innan testdag...

  • Chestnut
    oALMAo skrev 2017-07-09 17:13:57 följande:

    Hej!

    Jag hoppar in i tråden igen! Vi gjorde vårt första ivf-försök i maj (icsi) som inte blev något. :(

    Jag fick tillbaka ett 5 dagars embryo från frysen i torsdags så jag antar att jag är på ruvardag 3 nu om jag fattar rätt hur man räknar :)

    Hur tidigt kan man testa? Känns långt att vänta 2 veckor! Sist fick jag mens 6 dagar innan testdag...


    Jag testade negativt 5 dagar innan testdagen och fick ett plus på själva testdagen sen Glad Vänta så länge du kan, ett minus är aldrig kul att se. Håller tummarna för dig {#emotions_dlg.flower}
  • oALMAo
    Chestnut skrev 2017-07-10 09:36:10 följande:

    Jag testade negativt 5 dagar innan testdagen och fick ett plus på själva testdagen sen  Vänta så länge du kan, ett minus är aldrig kul att se. Håller tummarna för dig 


    Åh tack! Då ska vi nog hålla oss till testdagen- det gjorde vi förra gången! Grattis till dig!! <3
  • shrigley
    MarieJoker skrev 2017-07-07 10:07:45 följande:

    Ja och det var negativt....

    Jag tror dessvärre att det stämmer också för jag har känt det så hela tiden. Men självklart så ska jag testa även nästa vecka, på TD

    Klart att jag är besviken men jag har nog skakat av mig det här om någon timme....


    Hur har det gått?
  • Paulina2017
    AnnieMagda skrev 2017-07-05 17:43:50 följande:

    Paulina.. hur har det gått för dig??


    Testade neg på testdagen så jag skulle sluta med tabletter och lutinus. Mensen kom 2 dagar senare.
  • oALMAo
    Paulina2017 skrev 2017-07-11 19:57:24 följande:

    Testade neg på testdagen så jag skulle sluta med tabletter och lutinus. Mensen kom 2 dagar senare.


    Åh va tråkigt :( Har ni något kvar i frysen?
  • MarieJoker

    Grattis Shrigley!

    Hoppas du får en fortsatt bra graviditet.

    Hade TD idag och det var negativt, men det visste jag redan...

    Det blir till att börja om igen, känner mig ok. Saker man inte kan påverka försöker jag att hålla lite distans till även om det är svårt. Efter första försöker så kan jag tipsa om att inte testa för tidigt och att lutinus kan ge jävulska biverkningar men att det värsta brukar ge sig efter några dagar så kämpa på!

    Lycka till alla!!!

    Kram

  • Elvis33

    Hej,

    slänger mig in här o presenterar mig. Anna heter jag o bor i Västerås. Vi har 2 barn sedan tidigare via äggdonation. Båda lyckades vi med på första försöket. Den äldsta på 6år i Uppsala o den yngsta i Finland.

    Nu är det dags för ett tredje hade vi tänkt. Vi åkte till Finland den 3/7 o fick 2 fina 5-dagars blastocyter. Vi hade bestämt att detta skulle bli vårt sista försök. Vi gjorde ett tidigare som misslyckades. Vi hade 12 ägg o alla tinades. Av dessa 12 var ett ägg av riktig toppenkvalité, ett var helt okej o ett ville de odla på en dag till. Vilket vi valde att säga nej till. Så vi fick 2ägg.

    Mina tankar åker upp o ner. Varför skulle vi inte lyckas den här gången? Vi fick 17 ägg, varav ett blev vår dotter. Varför skulle då ingen av de andra 16 bli något? Känns som jäkla dålig utdelning om det "bara" skulle bli 1 barn av 17 ägg (!?!)

    Jag är öm i tittarna, mår illa till o från, lite lätt "mensvärk" o små ont i ryggslutet i mellanåt. Vet att det kan vara biverkningar av lutinus.

    Har TD imorgon o helt ärligt har det varit svårt att inte tjuvtesta. Dock har jag varit rädd för att testa. Tänk om jag faktiskt inte är gravid! Så länge jag inte testat kan jag ju i varje fall hoppas.

    Håll tummarna för mig imorgon att vi plusar så att den/de sista pusselbitarna till vårt livspussel blir komplett ?

  • alade

    Spännande Elvis33! Jag håller såklart tummarna för att du får positivt resultat imorgon!

  • honeybunch
    Elvis33 skrev 2017-07-16 08:25:23 följande:

    Hej,

    slänger mig in här o presenterar mig. Anna heter jag o bor i Västerås. Vi har 2 barn sedan tidigare via äggdonation. Båda lyckades vi med på första försöket. Den äldsta på 6år i Uppsala o den yngsta i Finland.

    Nu är det dags för ett tredje hade vi tänkt. Vi åkte till Finland den 3/7 o fick 2 fina 5-dagars blastocyter. Vi hade bestämt att detta skulle bli vårt sista försök. Vi gjorde ett tidigare som misslyckades. Vi hade 12 ägg o alla tinades. Av dessa 12 var ett ägg av riktig toppenkvalité, ett var helt okej o ett ville de odla på en dag till. Vilket vi valde att säga nej till. Så vi fick 2ägg.

    Mina tankar åker upp o ner. Varför skulle vi inte lyckas den här gången? Vi fick 17 ägg, varav ett blev vår dotter. Varför skulle då ingen av de andra 16 bli något? Känns som jäkla dålig utdelning om det "bara" skulle bli 1 barn av 17 ägg (!?!)

    Jag är öm i tittarna, mår illa till o från, lite lätt "mensvärk" o små ont i ryggslutet i mellanåt. Vet att det kan vara biverkningar av lutinus.

    Har TD imorgon o helt ärligt har det varit svårt att inte tjuvtesta. Dock har jag varit rädd för att testa. Tänk om jag faktiskt inte är gravid! Så länge jag inte testat kan jag ju i varje fall hoppas.

    Håll tummarna för mig imorgon att vi plusar så att den/de sista pusselbitarna till vårt livspussel blir komplett ?


    Hur har det gått för er? Kram
  • ijo

    Hej!

    Idag blev jag ruvare till en fin 5-dagars blasocyst som höll på att kläckas. Vi är inne på vår första IVF men vår andra återföring. Förra gången ET och denna gång FET. Innan dess har vi maaassa år av egna försök men utan lycka. Hoppas det är vår tur någon gång! <3

    Någon annan ruvare? :)

  • litetfröimagen

    Ruvardag 7 med en blastocyst. Har haft lite mensvärk från och till sen några timmar efter återföringen samt molvärk i vänster höft, idag har jag värsta allergin, nyser och kliar i ögon. När jag väntade min son var jag galet allergisk och fick nysattacker stup i kvarten. Så jag hoppas detta är ett graviditetstecken! mensen är beräknad imorgon, så jag hoppas den håller sig undan.

  • ijo
    litetfröimagen skrev 2017-08-19 09:16:47 följande:

    Ruvardag 7 med en blastocyst. Har haft lite mensvärk från och till sen några timmar efter återföringen samt molvärk i vänster höft, idag har jag värsta allergin, nyser och kliar i ögon. När jag väntade min son var jag galet allergisk och fick nysattacker stup i kvarten. Så jag hoppas detta är ett graviditetstecken! mensen är beräknad imorgon, så jag hoppas den håller sig undan.


    Hur går det för dig? :) Har mensen hållit sig undan än så länge eller? Jag är på ruvardag 4 idag och känner ingenting.
  • ijo
    alade skrev 2017-08-19 09:25:49 följande:

    Håller tummarna för er båda, litetfröimagen och ijo!


    Tack! Önskar så <3
  • litetfröimagen
    ijo skrev 2017-08-20 14:36:14 följande:

    Hur går det för dig? :) Har mensen hållit sig undan än så länge eller? Jag är på ruvardag 4 idag och känner ingenting.


    Den jäkla mensen kom idag, sjukt trött och ledsen. Pallar fan inte detta mer alltså . Tog test nu på kvällen och inte en antydan till plus ens.
Svar på tråden Ruvartråd