Milda Kockens Val
I reklamen säger de något i stil med "och så lägger de i en klick smör för smakens skull"
men varför isåfall inte bara använda smör när man steker? Varför en oljeblandning?
I reklamen säger de något i stil med "och så lägger de i en klick smör för smakens skull"
men varför isåfall inte bara använda smör när man steker? Varför en oljeblandning?
De måste ha tänkt fel någonstans. Kanske att "olja betyder icke-animaliskt"
jag vet inte...
I know! Min stora last. =)
Skrev den som har hembakat bröd på jäsning, lammstek i egengjord marinad och hemgjord pannkakssmet i kylen, hemgjord glass i frysen, 7 sorters hembakta kakor OCH hemgjorda glassrån i skafferiet, hemgjord chokladsås, kolasås och sylt på diskbänken samt hemgjord saft i en korg under diskbänken.
Yeah..... I know......
Vi ska ha gäster imorgon. Lite fler saker som ska fixas tills dess.....
Alltså, ja, men kanske inte alltihop på samma dag.... =P
Sokratiska metoden. Fråga vad det är gjort av. Vet de inte, så googla tillsammans. Annars, fortsätt fråga. "vad är smör gjort av?" "Var kommer mjölk/grädde ifrån?"
Sokratiska metoden. Fråga vad det är gjort av. Vet de inte, så googla tillsammans. Annars, fortsätt fråga. "vad är smör gjort av?" "Var kommer mjölk/grädde ifrån?"
Ja, alltså, nästa gång kan du ju bjuda på något som har ister på sig eller stekt i ister, och se vad de säger. Jag menar, det är också rent fett som befriats från "djurdelar" om vi säger så......
Håller med dig. Onödigt och dyrt.