nevermind skrev 2017-02-05 06:18:54 följande:
Du kan väl sälja lägenheten till någon vars hyresrätt du kan ta över? Men å andra sidan så blir du nog inte godkänd som hyresgäst... 
Kan inte läkare skicka ut nya intyg då??
Har du inget rum att hyra ut?
Precis detta funderar jag över, ska tala med nån om det. O angående intyg ska min läkare prata med dom, skrev nåt om det i inlägget nu senast.
Till (Prova): jag begrundar det där o får ta reda på mer. Mycket att sätta sig in i. Känner dock att jag vill åtm försöka bringa reda i det här andra först.
MaryM skrev 2017-02-05 06:41:28 följande:
Kanske knäppt tips men jag vet en kille som jobbar som "fejk-tjej" på dating/ sex-siter. Hans jobb är att logga in som en fiktiv tjej och hålla igång dialoger med diverse killar. Man jobbar hemifrån då så klart.
Man ska kunna skriva bra, men det verkar du kunna TS.
Kanske inte alls knäppt?! Det låter ju lite speciellt, var o hur hittar man såna jobb då? Tack för tipset! Just nu välkomnar jag det mesta känns det som, men kommer inte att göra nåt överilat (hoppas jag).
Anonym (FK) skrev 2017-02-05 13:05:59 följande:
Japp, blev också utförsäkrad efter en längre tid sjukskrivning (18 mån).
Jag fick leva på lånade pengar av vänner släkt tills jag lyckades hitta ett jobb som förstod mina prblem. Det är tufft och hårt som fan.
Du har att välja på det eller begå ett brott, blir du dömd får du gratis bostad.
Bra gjort, och grattis! Begå brott ja, skrev nåt om det i ett tidigare inlägg. Gratis bostad logi o rätt till massor av rehab från samhället vore inte helt fel. Gärningsmän daltas det ju så mycket med, men är man skötsam som jag så är det skit tydligen! Man har inget för det liksom.
nevermind skrev 2017-02-05 18:40:38 följande:
Du kan inte hyra ut ett rum i lägenheten? Hyra ut hela lägenheten någon månad och bo på en väns soffa?
Funderat på det, men tar inte ställning just nu. Någon månad skulle det tyvärr inte bli frågan om i mitt fall, utan måste tänka mer långsiktigt.