• Johannawiktoria

Gravida med BF December 17

Hej finisar! 

Är det någon mer som har plussat och har BF någon gång runt December? Vore roligt att komma i kontakt med er isåfall. Är ganska ensam i min umgängeskrets med att vara preggo! 

Andra gången för mig nu. Fick ett missfall i September förra året och hoppas nu såklart att allting går bra så vi har en liten skatt hos oss tillslut. <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-04-04 09:40
    NU FINNS EN SLUTEN GRUPP PÅ FACEBOOK I NAMNET " BULLRECEPT ", GÅ GÄRNA MED I DEN. EN GRUPP FÖR OSS SOM ÄNNU INTE GÅTT UT MED GRAVDITETERNA MEN VILL VENTILERA LITE TANKAR OCH DELA GLÄDJE MED VARANDRA.

• Svar på tråden Gravida med BF December 17
  • Nykär15

VUL idag. Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

• Jilo
    Nykär15 skrev 2017-05-04 11:01:10 följande:

VUL idag. Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

Härligt! Stort grattis!
  • michelle1

Härligt! var själv idag men på 6+2, stämmer inte alls då min beräkning är 5 + 2. ett litet hjärta slog iaf.
  • Nykär15
    michelle1 skrev 2017-05-04 11:36:10 följande:
    Härligt! var själv idag men på 6+2, stämmer inte alls då min beräkning är 5 + 2. ett litet hjärta slog iaf.
    Ja det var sååå skönt! Jag vet när jag blev gravid, plussade dessutom väldigt tidigt, så hade fostret vart mindre så hade jag nojjat rejält...
    Cutiemommy skrev 2017-05-04 11:51:25 följande:

Hej! Väldigt många drar till FACEBOOK men jag väljer att stanna kvar på familjeliv och hoppas fler gör det. Nu har jag startat en ny tråd för oss som stannar kvar på familjeliv!

www.familjeliv.se/forum/thread/77647228-gravida-dec-17-och-stannar-kvar-pa-fl

Grymt bra! Hade själv planer på att skapa en sån tråd, det är så tråkigt att se alla inlägg om folk som kommer in men bara vill till Facebook...

• vasg

Ååh, vad härligt! <3
  • vasg
    Nykär15 skrev 2017-05-04 11:55:19 följande:

Ja det var sååå skönt! Jag vet när jag blev gravid, plussade dessutom väldigt tidigt, så hade fostret vart mindre så hade jag nojjat rejält...Grymt bra! Hade själv planer på att skapa en sån tråd, det är så tråkigt att se alla inlägg om folk som kommer in men bara vill till Facebook...

Jag vet också exakt när befruktningen skedde så visar det mindre än så kommer jag bli helt förstörd..
  • Samantha85

Åh vad härligt!! Så avundsjuk för att jag inte får se så tidigt..så jobbigt att vänta..

Kul att det stämde precis med datum som du trodde! Vad är nipt?
  • Nykär15
    Samantha85 skrev 2017-05-04 18:02:16 följande:

Åh vad härligt!! Så avundsjuk för att jag inte får se så tidigt..så jobbigt att vänta..

Kul att det stämde precis med datum som du trodde! Vad är nipt?

NIPT är ett test man kan ta som vanligt blodprov och som visar på kromosomavvikelser, säkrare än kub som bara är sannolikhet. Och så slipper man de risker som fvp eller mkp ger. Läs mer på fostertest.se
  • Samantha85
    Nykär15 skrev 2017-05-04 18:33:34 följande:
    NIPT är ett test man kan ta som vanligt blodprov och som visar på kromosomavvikelser, säkrare än kub som bara är sannolikhet. Och så slipper man de risker som fvp eller mkp ger. Läs mer på fostertest.se
    Aha! Får man fråga ungefär vad det kostar?! Har försökt få till ett ul men måste då åka till Malmö för att göra det. Kommunala o capio gör tyvärr inte ul innan v.18-19 under 33 år om det inte är speciella anledningar så klart
  • Nykär15
    Samantha85 skrev 2017-05-04 19:54:07 följande:

Aha! Får man fråga ungefär vad det kostar?! Har försökt få till ett ul men måste då åka till Malmö för att göra det. Kommunala o capio gör tyvärr inte ul innan v.18-19 under 33 år om det inte är speciella anledningar så klart

6900 kr
  • Ywe

Hej! Vill hitta fb gruppen mitt vd är 12/12. Hur för jag?

• Lillies
    Ywe skrev 2017-05-05 00:12:02 följande:

Hej! Vill hitta fb gruppen mitt vd är 12/12. Hur för jag?

Skicka ett PM till mig med ditt för & efternamn samt beskrivning av profilbild på fb, så lägger jag till dig som vän och addar dig i gruppen när du godkänt. Om nån annan med BF i december också vill gå med, gör likadant ;)

Gruppen är helt hemlig, så ingen kan söka efter den eller se dess medlemmar - detta då vi är många som inte vill gå ut med graviditeten ännu :)

Kram på er alla!
  • Lillies
    Emppu442 skrev 2017-05-18 14:46:04 följande:

Hittar inte fb gruppen :((

Gruppen är hemlig så den går inte söka fram, du får skicka ett pm till mig för inträde :)
Svar på tråden Gravida med BF December 17