• Anonym (arg)

Jävla skatteverket!!!!!!!!!!!

Ni kommer säkert tro att jag trollar, men det gör jag fan inte!

Fick precis papprena från skatteverket och jag blir så jävla förbannad! Nästan 800 kr ska jag betala! Jag har inte råd med det! Knappt ens på sikt! Det är väl för fan inte mitt problem om DE räknar ut skatten fel!!

• Svar på tråden Jävla skatteverket!!!!!!!!!!!
  • Anonym (...)
    Anonym (Treasure) skrev 2017-04-24 21:29:15 följande:
    Hur tänker du då? Att man blivit lurad eller vad?
    Lurad, skilsmässa, någon som tar lån i ditt namn etc... Skulle det vara något ovanligt?
  • EnAnonumius
    Anonym (...) skrev 2017-04-24 21:27:08 följande:
    Nej, det handlar väl snarare om lite bitterhet då, som gör att du mår bättre av att trycka ner andra.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (fy) skrev 2017-04-24 20:53:29 följande:
    Höga hästar ? Jag är sjukskriven sen 4 år tillbaka o har enbart låg sjukpenning . Så några höga hästar är det inte här .
    Jaha mår du bättre nu när du sitter och trycker ned andra? Oavsett om du är sjukskriven eller inte, så sitter du fortfarande på höga hästar.  Som sagt hoppas att karma biter dig hårt i baken du skulle förtjäna det. Med eller utan sjukskrivning, med tanke på att du har svårt att fatta att alla inte har den ekonomiska möjlighet att avvara 100kr i månaden hur som helst bara för att du är så otroligt präktig duktig och kan detta.

• Anonym (fy)
    Anonym (...) skrev 2017-04-24 21:34:58 följande:
    Lurad, skilsmässa, någon som tar lån i ditt namn etc... Skulle det vara något ovanligt?
    Polisanmäler man bedrägeri behöver man inte betala , får man skulder efter en skilsmässa har man som gift dragit på sig skulder så det är självförvållat .
  • Anonym (...)
    Anonym (fy) skrev 2017-04-24 22:01:19 följande:
    Polisanmäler man bedrägeri behöver man inte betala , får man skulder efter en skilsmässa har man som gift dragit på sig skulder så det är självförvållat .
    Riktigt så enkelt är det inte.
  • Anonym (Tio fingrar, tio tår, och två hjärnor!)

Vet att det kan vara rysligt surt att behöva betala för något man inte har räknat med. Men jag undrar om det nu är så att du har det så dåligt ställt, ser du att din ekonomiska situation kommer att förbättras i framtiden? Annars kan du väl bara strunta i att betala?

Anonym (arg) skrev 2017-04-10 17:49:04 följande:

Ni kommer säkert tro att jag trollar, men det gör jag fan inte!

Fick precis papprena från skatteverket och jag blir så jävla förbannad! Nästan 800 kr ska jag betala! Jag har inte råd med det! Knappt ens på sikt! Det är väl för fan inte mitt problem om DE räknar ut skatten fel!!

• Anonym (Treasure)
    Anonym (...) skrev 2017-04-24 21:34:58 följande:
    Nä men hur tänker du att du får skulder vid en skilsmässa?
    Om någon tar lån i ditt namn så går det att lösa. Polisanmälan en bra start...
  • Anonym (...)
    Anonym (Treasure) skrev 2017-04-25 06:47:54 följande:

Nä men hur tänker du att du får skulder vid en skilsmässa?

Om någon tar lån i ditt namn så går det att lösa. Polisanmälan en bra start...

Om tex maken/makan har tagit stora lån utan min vetskap så blir ju hälften av skulderna mina vid skilsmässa.
  • Anonym (Treasure)
    Anonym (arg) skrev 2017-04-10 17:51:44 följande:
    Hur är det mitt ansvar? Det är ju inte jag som drar något! Jag gör ju ingenting liksom och har inte fått några instruktioner om att göra något! De borde inse att människor som redan är fattiga inte har råd att betala mer bara för att de tabbar sig! Jag sitter fan i tårar, min dotter kommer inte få ett födelsedagskalas om jag ska betala tillbaka!
    Så vad är det som gör att alla andra invånare har ett ansvar att kolla upp så att skatter och utbetalningar blir rätt medan du är arg för att du inte fått instruktioner? Om du går på en motorväg och blir påkörd blir du då arg på bilarna för det är minsann ingen som instruerat dig om att man inte får gå där?
  • Anonym (Treasure)
    Anonym (...) skrev 2017-04-25 06:52:35 följande:
    Om tex maken/makan har tagit stora lån utan min vetskap så blir ju hälften av skulderna mina vid skilsmässa.
    Ja fast det har ju du valt. När man ingår ett äktenskap följer en del förpliktelser. Du har ju gjort bedömningen att din partner går att lita på så den blir ju svår att skylla på någon annan än ditt eget dåliga omdöme. Många här verkar ha en attityd som är väldigt likt barns. Dvs man har inte än lärt sig att ta ansvar för sina egna handlingar. Skall ni skylla på något så är det kanske vid er uppfostran ni bör börja. Även om det inte är en ursäkt. Det är bara en förklaring.
  • Anonym (Treasure)
    Dessutom är det inte sant att du får din partners skulder vid skilsmässa. Du drar av dina skulder från giftorättsgodset men det stannar vid 0. Dvs du kan aldrig bli tvingad betala din partners skulder.
  • Anonym (fy)
    Då är det makens skulder inte dina . Man får inte andras skulder .
  • EnAnonumius
    Ursäkta?
    Vad har du fått det ifrån?

Oavsett om Maken(Mannen) tar lån med eller utan Makans (kvinnans) vetenskap i hans namn så är det _hans privata skulder_ och de följer med honom. För privata skulder (lån exempelvis) är inget som ingår i giftorättsgodset.
    Samma är det om det är det omvända om kvinnan tar lån utan mannens vetskap så ingår inte skulderna i giftorättsgodset.

För att "få hälften" av skulderna när det är exempelvis lån, vid skilsmässa, så krävs det att lånet är _påskrivet_ av _båda_ makarna.
  • Anonym (Va fan)
    så är det om man har fel make.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Va fan) skrev 2017-04-25 12:52:02 följande:
    så är det om man har fel make.
    Inte ens då kan det ske
  • Anonym (parentes)
    Anonym (fy) skrev 2017-04-25 13:01:06 följande:
    Inte ens då kan det ske
    Jo, möjligen om man privatlånar av maffian och de vill ha sina pengar snabbt...

Annars inte.
  • EnAnonumius
    Anonym (parentes) skrev 2017-04-25 18:33:50 följande:
    Jo, möjligen om man privatlånar av maffian och de vill ha sina pengar snabbt...

Annars inte.
    He he, ja sant.
Svar på tråden Jävla skatteverket!!!!!!!!!!!