• Anonym (Men blä!)

Äckliga kort på barn med mat fulla ansiktet

Är det fler än jag som har vänner som lägger ut bilder på grisiga barn? Barn med glass fulla ansiktet eller gröt eller annat valfritt äckligt kladd! Värst är det när det är klumpigt och segt... Eller när barnen frossar i kött (jag är vego).

Jag håller på att kräkas varje gång och har tagit bort två vänner från instagram pga detta. Hur tänker ni som gör så? Det är INTE gulligt så snälla sluta. Funderar på att själv dagligen lägga upp bilder där jag har smetat kladdkaka fulla fejset och samtidigt le med bruna tänder mot kameran.

• Svar på tråden Äckliga kort på barn med mat fulla ansiktet
  • Anonym (hmmm)

Trio och Norrbotten:

Men hör man (ni) inte själva hur fel det låter?

Pratar inte själv någon dialekt utan rikssvenska och jag har svårt för dialekter där man inte pratar ren svenska.

• Anonym (suck)
    Anonym (Men blä!) skrev 2017-05-18 11:21:50 följande:

Dialektalt, jag kommer från Norrland och här pratar man så. Låg nivå att ge sig på sättet någon skriver för att förminska personen. Härskarteknik?

Problemet är att jag får kväljningar och enligt mig är det jobbigt. Barn kan vara himla söta, tex när dom leker/sjunger/skrattar men så gulligt är det inte med kladdiga ansikten, oavsett om det är mat eller snor eller vad det är.

Men du tycker så och det var ju det jag ville höra, varför tycker du det är så gulligt?

Härskartekniker? Haha nej. Det var en fråga. Jag har aldrig hört någon uttrycka sig så, allt annat i din text var ju "normalt" så såg lite lustigt ut.

Jag tycker inte alltid att det är särskilt gulligt med mat och kladd överallt. Men tex när barnen äter med sked själva för första gången och det kommer mat överallt, ja då är det gulligt och man känner sig lite stolt. Eller som när pappa glömde chokladasken framme och 2 åringen fick tag på den. Ja det var rolig! Osv.

Det är min instagram, mitt liv och mina bilder. Har du problem med det så får du scrolla förbi det du inte gillar eller sluta följa mig.

En gammal arbetskamrat la ut massa bilder på ormar. Jag HATAR ormar. Kryper i mig bara att skriva ordet. Så jag tog bort henne. Men inte fasigen skulle jag komma på tanken att klaga på vad hon lägger ut. Som sagt henne sida, hennes liv, hennes bilder. Mitt val.
    Anonym (Men blä!) skrev 2017-05-18 12:53:16 följande:

Nej du ställde inte en fråga, för att citera dig så lät det såhär: Sen "mat fulla ansiktet"? Ansiktet fullt med mat heter det väl ändå, haha. Dels är det sättet att säga det sam ditt haha som gör att jag inte uppfattar det som en fråga utan som ett sätt att få mig att känna mig dum.

Typiskt folk på internet som har slut på argument, dom börjat leta fel i den andra personen text och gör sig lustig över det. Det är säkert samma typ av personer som kommer med personangrepp i diskussioner i verkliga livet istället för att diskutera sakfrågan.

Fast från min sida var det fortfarande bara en fråga. Sen om du uppfattade det på nått annat sätt så är ju det tråkigt.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Kajsa) skrev 2017-05-18 11:53:31 följande:

"Min barn"?

Ja,du var ju rätt person att klaga på hur andra skriver...

Ett a försvann. Och ännu en gång, det var en fråga. Jag har aldrig hört uttrycket förr. Folk tar illa upp för allt. Kan inte va lätt att va så lätt kränkt.
  • EnAnonumius
    Anonym (hmmm) skrev 2017-05-18 15:59:03 följande:
    Trio och Norrbotten:

Eh NÄ man "hör inte" själv hur fel det låter.
    Dialekter är just dialekter och de har sin utformning och man är så van vid det så man blir fariseiskt "döv" och "tänker inte på det".

Det borde du ju kunna faktiskt räkna ut utan problem med lite enkel sunt förnuft.
    Pratar inte själv någon dialekt utan rikssvenska och jag har svårt för dialekter där man inte pratar ren svenska.
    Dé éla änna dina problem?

Kan du gissa min dialekt.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Trio)

Trio och Norrbotten:

Haha din stackare, vilket lidande!(?)

Vad gjorde jag för fel när jag berättade att folk säger så även i mina hemtrakter?
  • Anonym (Norrbotten)
    Trio och Norrbotten:

Jag är genuint intresserad av att veta vilken dialekt du tror är rikssvenska. Var i landet kommer du från?
  • Nyfikna72

Barn är väl en sak, det värsta är nog fan folk som ska klaga på precis allting.

• EnAnonumius
    Anonym (Norrbotten) skrev 2017-05-18 17:57:59 följande:
    Jag är genuint intresserad av att veta vilken dialekt du tror är rikssvenska. Var i landet kommer du från?
    Skulle jag också vilja veta.
  • EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2017-05-18 17:41:16 följande:
    Eh NÄ man "hör inte" själv hur fel det låter.
    Dialekter är just dialekter och de har sin utformning och man är så van vid det så man blir fariseiskt "döv" och "tänker inte på det".

Det borde du ju kunna faktiskt räkna ut utan problem med lite enkel sunt förnuft.

Dé éla änna dina problem? smile2.gif

Kan du gissa min dialekt. smile5.gif

*fariseiskt= faktiskt..
  • Physalis

Jag tror småbarnsföräldrar blir blinda. De torkar bajs, matrester och snor hela dagarna så deras tolerans höjs kring sånt som andra tycker är äckligt. Sedan anser i stort sätt alla föräldrar att just deras barn är guds gåva till världen, så otroligt söt och charmig.

Själv tycker jag också matrester och kladd på andra barn ser rätt motbjudande ut, men på min egen supersöta charmiga unge är det urgulligt.

Korrekturläser som en kratta
  • NomenNescio

Är faktiskt en av anledningarna till att jag helt har undvikit sociala konton. Har många vänner som har småbarn, och det medför per automatik äckliga bilder på gegg och kladd, och jag har jättesvårt för det. Jobbar fortfarande på att få min brorsa att fatta detta, för han skickar bilderna på andra sätt istället....

• NomenNescio
    LFF skrev 2017-05-18 11:59:59 följande:

Men lägger man ut bilder för andras skull eller för sin egen? Man bestämmer väl för sjutton över sin egen Insta eller FB? Styrs alla beslut du tar på Insta och FB (och i övriga livet) av vad alla andra kan eventuellt tänkas tycka om det du gör eller gör du som du själv vill så länge det inte är olagligt eller är elakt mot någon?

Det där är rätt intressant! Jag har många gånger undrat, när jag via vänner sett hur facebook ocg instagram ser ut i allmänhet, ifall man postar bilder och texter för att kommunicera med andra eller för att visa upp sig själva?

En del verkar vilja kommunicera med omvärlden och skriva tankar och reflektioner som kan leda till tvåvägskommunikation, även om det är från en personlig utgångspunkt. Andra verkar mest vilja synas och få uppmärksamhet och visar bara upp allt som är personligt relaterat, dvs min mat, mitt barn, min träningsrunda, mitt detta-gör-jag-just-nu!
  • 8295

Trio och Norrbotten:

Har du mat fulla öronen eller?
Svar på tråden Äckliga kort på barn med mat fulla ansiktet