Anonym (Men blä!) skrev 2017-05-18 11:21:50 följande:
Dialektalt, jag kommer från Norrland och här pratar man så. Låg nivå att ge sig på sättet någon skriver för att förminska personen. Härskarteknik?
Problemet är att jag får kväljningar och enligt mig är det jobbigt. Barn kan vara himla söta, tex när dom leker/sjunger/skrattar men så gulligt är det inte med kladdiga ansikten, oavsett om det är mat eller snor eller vad det är.
Men du tycker så och det var ju det jag ville höra, varför tycker du det är så gulligt?
Härskartekniker? Haha nej. Det var en fråga. Jag har aldrig hört någon uttrycka sig så, allt annat i din text var ju "normalt" så såg lite lustigt ut.
Jag tycker inte alltid att det är särskilt gulligt med mat och kladd överallt. Men tex när barnen äter med sked själva för första gången och det kommer mat överallt, ja då är det gulligt och man känner sig lite stolt. Eller som när pappa glömde chokladasken framme och 2 åringen fick tag på den. Ja det var rolig! Osv.
Det är min instagram, mitt liv och mina bilder. Har du problem med det så får du scrolla förbi det du inte gillar eller sluta följa mig.
En gammal arbetskamrat la ut massa bilder på ormar. Jag HATAR ormar. Kryper i mig bara att skriva ordet. Så jag tog bort henne. Men inte fasigen skulle jag komma på tanken att klaga på vad hon lägger ut. Som sagt henne sida, hennes liv, hennes bilder. Mitt val.
Anonym (Men blä!) skrev 2017-05-18 12:53:16 följande:
Nej du ställde inte en fråga, för att citera dig så lät det såhär: Sen "mat fulla ansiktet"? Ansiktet fullt med mat heter det väl ändå, haha. Dels är det sättet att säga det sam ditt haha som gör att jag inte uppfattar det som en fråga utan som ett sätt att få mig att känna mig dum.
Typiskt folk på internet som har slut på argument, dom börjat leta fel i den andra personen text och gör sig lustig över det. Det är säkert samma typ av personer som kommer med personangrepp i diskussioner i verkliga livet istället för att diskutera sakfrågan.
Fast från min sida var det fortfarande bara en fråga. Sen om du uppfattade det på nått annat sätt så är ju det tråkigt.