• Anonym (Arg!)

Lurad av min syster

Jag känner mig besviken, arg och lurad.

Min syster frågade mig snällt om hon kunde beställa några kläder på mitt namn och hon lovade mig att betala fakturorna eftersom hon valde delbetalning.

Jag som var så snäll gick med på det men fick i stället en kniv i ryggen.

Hon beställde kläder för 1990:- och det minsta hon ska betala i månaden är 300:- men inte ens gör hon det.

Påminnelse efter påminnelse kommer i min brevlåda och det spelar ingen roll hur många gånger jag skickar fakturorna till henne. Det är ju till mig falturorna kommer eftersom det står på mitt namn.

Före hon beställde kläderna så frågade hon mig om hon kunde låna 5000:- från mig och jag sa kanske. Även jag har inte sån bra inkomst eftersom jag inte jobbar.

Det slutade med att jag inte kunde låna ut pengar till henne och det var då hon blev sur , och antingen bestämde hon sig för att inte betala för kläderna hon hade beställt på mitt namn.

När första påminnelsen kom så tog jag en bild på fakturan och jag skrev till henne att den ska hon betala omedelbart.

Då skrev hon " Jag varnade ju dig. Du lovade mig att du skulle låna mig 5000:- och du lurade mig. Så varför ska jag betala fakturorna? "

Jag skrev tillbaka " Hur kan du vara så fräck? Jag gav dig fint min legitimation så du kunde hämta ut dina kläder som du hade beställt på mitt namn, och nu vill du inte betala? Varför? För att jag inte lånade dig 5000:- som jag sa att jag kanske skulle göra. Fy skäms på dig "

Det slutade med att jag betalade fakturan för att slippa inkassokostander men fakturorna fortsätter att tralla in och jag känner mig grundlurad av häxan.

Finns det något man kan göra i sådant här läge? Typ göra så att detta hamnar på henne och hennes personnummer?

Hjälp!!!!!!!

• Svar på tråden Lurad av min syster
  • Egon den stora

Det sista smset lätt som ett direkt hot i mina öron. Jag tycker inte du skall vänta med att anmäla det också.

• fornminne

Är detta sant är ju hela familjen helt störd. Jag skulle flytta och bryta helt med dem ts.

• Anonym (Fly!)

Det sägs att man inte ska behöva fly. Men i ditt fall ska du fly så fort du bara kan.

Jag tolkar det som att du är vuxen så här kommer mina råd.

Steg 1

Se till att hämta dina saker. Allt viktigt och så mycket du klarar att bära. Kontakta vänner du kan lita på.

Steg 2

Fly från staden. Om du måste, ta flykten i omgångar och be om att få sova hos någon vän. Bryt all kontakt och håll helt tyst om var du tar vägen. Byt telefonnummer och e-post.

Steg 3

Sök jobb, utbildning (folkhögskola med internat kanske?) eller vad som passar dig just nu. Avståndet till din mycket knäppa familj kan gott vara minst 50 mil.

Steg 4

Starta ditt nya fria liv. Se till att inte synas på nätet, att dina personuppgifter är skyddade och att du lever ett gott liv.

Om du behöver hjälp så be om det. Det finns organisationer och människor som vill hjälpa men se till att de är seriösa så du inte hamnar i knipa igen.

(Jag har själv gjort en sån här grej. Min familj var helt ärligt inte riktigt klok men jag skaffade mig ett nytt liv. Det krävdes tårar och hårt jobb men efter några månader kändes livet så härligt. Jag fick leva i fred och efter bara drygt ett år träffade jag mannen som blev pappa till mina två barn. Jag har helt valt bort kontakt med min "gamla" familj men ibland tar jag reda på hur de lever och ryser vid tanken på hur mitt liv skulle sett ut om jag hade stannat. Jag var 21 år när jag "flydde" och är 44 idag.)

• molly50
    Anonym (Arg!) skrev 2017-05-26 20:42:15 följande:
    Jag pratade nyss med mamma, hon säger att det syster gjorde var fel. Men att jag också gjorde fel som polisanmälde min syster.

Så hon tycker bara jag borde låta det ske ?

Hon STAL för fan i mej mitt pass utan att fråga och hämtade ut smink för över 2000:- är hon inte normal i huvudet? Att stjäla någons pass och sen hämta smink för över 2000:- det går över alla mina gränser.

Jag blev så arg idag så jag sa massor med fula ord så vi hamnade i storbråk. Inte nog med det, hon släpper sin man på mig. Och vad ska han göra? Jag är inte rädd för honom för fem öre..!
    Nej,du ska absolut inte bara ta det som din syster gör.
    Och hon måste lära sig att gör man fel så får det konsekvenser.
    Har hon någonsin fått konsekvenser för sina handlingar under sitt liv?

Om din mamma beter sig så här så är det ju inte konstigt om din syster är som hon är heller.
    Hon borde faktiskt också anmälas om hon inte låter dig komma in och i alla fall hämta dina saker och sen skickar sin man på dig.
    Och hon får inte heller bara kasta ut dig på gatan.

Har du hittat någonstans du kan bo om din mamma vägrar släppa in dig?
    Någon väninna eller din mormor kanske?
    Carpe Diem
  • Anonym (Arg!)

Jag vill bryta kontakten med dessa människor !!

Jag menar helt o hållet !!

Var va min mamma medan jag blev misshandlad av pappa när jag BARA var 10 år ?!!

Jo, hon stod bredvid och gjorde ingenting medan han slog mig med ett bälte och gav mig ett knytnävslag så jag blödde i hela ansiktet.

Idioten fick fängelse och vi har ingen kontakt idag. Men det har han och mamma.

Han gav sig på en 10 åring som inte kunde försvara sig.

Och sen har vi lilla systern som alltid har varit mammas favorit. Hon fick alltid som hon ville och det får hon ännu idag.

Jag letar för fullt på blocket efter ett rum/lägenhet som jag kan bo i fram tills augusti.

Jag har inom LSS fått en lägenhet eftersom jag har en funktionsnedsättning , men där är inflyttning i slutet på augusti. Så det är inte långt kvar.

Frågan är vart jag ska bo juni & juli.

Som sagt letar jag på blocket för fullt och jag nöjer mig med ett litet rum. Dessutom har jag 10.000:- sparade så jag klarar mig gott o väl. Jag hade haft 13.000:- men de gick till idiotens smink som hon köpte på mitt namn.

Jag önskar min familj inget illa. Jag hoppas de lever ett fint liv och att de mår bra, men bara LÅNGT ifrån mig. Ju längre desto bättre.

Jag vill inte SE DOM MERA !!!!

Jag tänker byta nummer och email adress.

Ikväll stannar jag hos mormor fast här kan jag inte heller bo hur länge jag vill, hon har en man som är mycket arg och aggressiv. Så imorgon drar jag till nåt annat ställe förhoppningvis.

• nevermind
    Anonym (Arg!) skrev 2017-05-27 13:12:27 följande:

Jag vill bryta kontakten med dessa människor !!

Jag menar helt o hållet !!

Var va min mamma medan jag blev misshandlad av pappa när jag BARA var 10 år ?!!

Jo, hon stod bredvid och gjorde ingenting medan han slog mig med ett bälte och gav mig ett knytnävslag så jag blödde i hela ansiktet.

Idioten fick fängelse och vi har ingen kontakt idag. Men det har han och mamma.

Han gav sig på en 10 åring som inte kunde försvara sig.

Och sen har vi lilla systern som alltid har varit mammas favorit. Hon fick alltid som hon ville och det får hon ännu idag.

Jag letar för fullt på blocket efter ett rum/lägenhet som jag kan bo i fram tills augusti.

Jag har inom LSS fått en lägenhet eftersom jag har en funktionsnedsättning , men där är inflyttning i slutet på augusti. Så det är inte långt kvar.

Frågan är vart jag ska bo juni & juli.

Som sagt letar jag på blocket för fullt och jag nöjer mig med ett litet rum. Dessutom har jag 10.000:- sparade så jag klarar mig gott o väl. Jag hade haft 13.000:- men de gick till idiotens smink som hon köpte på mitt namn.

Jag önskar min familj inget illa. Jag hoppas de lever ett fint liv och att de mår bra, men bara LÅNGT ifrån mig. Ju längre desto bättre.

Jag vill inte SE DOM MERA !!!!

Jag tänker byta nummer och email adress.

Ikväll stannar jag hos mormor fast här kan jag inte heller bo hur länge jag vill, hon har en man som är mycket arg och aggressiv. Så imorgon drar jag till nåt annat ställe förhoppningvis.

Men för fan, polisanmäl allihop! Stå på dig!

Vilken stad bor du i?
  • Anonym (g)

Skulle också vilja veta hur det går TS? Håller på dig, önskar jag kunde göra något.

• Anonym (Arg!)

Jo jag har skickat in kopia på polisanmälan till de butiker hon la beställningar hos och jag valde att bestrida. Jag har spärrat mitt personnummer och gömt mitt pass,

• nevermind
    Anonym (Arg!) skrev 2017-06-14 02:18:34 följande:

Jo jag har skickat in kopia på polisanmälan till de butiker hon la beställningar hos och jag valde att bestrida. Jag har spärrat mitt personnummer och gömt mitt pass,

Bra! Vad har butikerna sagt? Slipper du betala? Vad sa polisen?
  • molly50
    Anonym (Arg!) skrev 2017-06-14 02:18:34 följande:

Bra! Hoppas nu du slipper betala och att din syster får sig en minnesbeta.
    Carpe Diem
Svar på tråden Lurad av min syster