Lurad av min syster
Jag känner mig besviken, arg och lurad.
Min syster frågade mig snällt om hon kunde beställa några kläder på mitt namn och hon lovade mig att betala fakturorna eftersom hon valde delbetalning.
Jag som var så snäll gick med på det men fick i stället en kniv i ryggen.
Hon beställde kläder för 1990:- och det minsta hon ska betala i månaden är 300:- men inte ens gör hon det.
Påminnelse efter påminnelse kommer i min brevlåda och det spelar ingen roll hur många gånger jag skickar fakturorna till henne. Det är ju till mig falturorna kommer eftersom det står på mitt namn.
Före hon beställde kläderna så frågade hon mig om hon kunde låna 5000:- från mig och jag sa kanske. Även jag har inte sån bra inkomst eftersom jag inte jobbar.
Det slutade med att jag inte kunde låna ut pengar till henne och det var då hon blev sur , och antingen bestämde hon sig för att inte betala för kläderna hon hade beställt på mitt namn.
När första påminnelsen kom så tog jag en bild på fakturan och jag skrev till henne att den ska hon betala omedelbart.
Då skrev hon " Jag varnade ju dig. Du lovade mig att du skulle låna mig 5000:- och du lurade mig. Så varför ska jag betala fakturorna? "
Jag skrev tillbaka " Hur kan du vara så fräck? Jag gav dig fint min legitimation så du kunde hämta ut dina kläder som du hade beställt på mitt namn, och nu vill du inte betala? Varför? För att jag inte lånade dig 5000:- som jag sa att jag kanske skulle göra. Fy skäms på dig "
Det slutade med att jag betalade fakturan för att slippa inkassokostander men fakturorna fortsätter att tralla in och jag känner mig grundlurad av häxan.
Finns det något man kan göra i sådant här läge? Typ göra så att detta hamnar på henne och hennes personnummer?
Hjälp!!!!!!!