• Carrolkpg

En tråd för oss som precis fått ett plus!

Hej!

Igår 10/6 tog jag ett positivt graviditetstest och nu börjar en spännande tid. Jag hoppas att liten vill stanna :). Det är första barnet för mig och min sambo så det är många tankar i huvudet. Skulle vilja komma i kontakt med andra som befinner sig i samma sits, vore roligt att följas åt och bolla tankar med varandra. Jag är 36 år och finns i Linköping :).

• Svar på tråden En tråd för oss som precis fått ett plus!
  • Sofia32

Hej på er!

Hur går det för er andra? Jag var på inskrivningssamtal hos barnmorskan idag. Tillbaka om tre veckor för provtagning och boka in RUL. Overklig känsla, samtidigt som det börjar kännas mer och mer på riktigt.

Det dagliga illamåendet gör sitt för att påminna om att någonting faktiskt händer. Sjukt?

Hur mår ni?

• Dropdeadgorgeous
    Sofia32 skrev 2017-07-13 18:16:59 följande:

Hej på er!

Hur går det för er andra? Jag var på inskrivningssamtal hos barnmorskan idag. Tillbaka om tre veckor för provtagning och boka in RUL. Overklig känsla, samtidigt som det börjar kännas mer och mer på riktigt.

Det dagliga illamåendet gör sitt för att påminna om att någonting faktiskt händer. Sjukt?

Hur mår ni?

det är lungt här med måendet, bröstvårtorna däremot känns som att dom ska gå av vissa dagar o vill nästan gråta ibland när man kommer åt dom hahaha. V.6+2 i skrivande stund.
  • ewt
    Sofia32 skrev 2017-07-13 18:16:59 följande:

Hej på er!

Hur mår ni?

Är lite trött, men det är också enda tecknet än så länge och är i v8. Hade inga symptom i förra graviditeten heller så känns rätt lugnt. Däremot insåg jag att min morgontemperatur börjat bli låg. Någon annan än jag som använder NC och har fortsatt mäta? Hoppas det inte är tecken på något galet...
  • Carrolkpg

Hej!

Jag har precis gått in i vecka 8 och mår bra än så länge. Det enda jag känner är ömma bröst och så är jag hungrig hela tiden haha, det är lite jobbigt. Men hellre det än att må illa :). Någon mer som är konstant hungrig? ;)

• alade
    Carrolkpg skrev 2017-07-16 08:13:50 följande:

Hej!

Jag har precis gått in i vecka 8 och mår bra än så länge. Det enda jag känner är ömma bröst och så är jag hungrig hela tiden haha, det är lite jobbigt. Men hellre det än att må illa :). Någon mer som är konstant hungrig? ;)

Japp. Vecka 9 här och äter typ jämt, sen flera veckor tillbaka. Jag är såå hungrig! Äter mer än min sambo och oftare också. Har aldrig hänt förr!
  • HannaA11

Hej!

Jag hoppar in här. Fick plus i förrgår (gravid v. 3+ på Clearblue med veckoindikator) och har räknat ut att jag antagligen är i v. 6 (5+5) baserat på min senaste mens, men jag har lite oregelbunden mens så är inte helt hundra. Det är första gången jag är gravid och första barnet för både mig och sambon, så det känns både spännande och läskigt.

Jag har ömma bröst, är väldigt trött och kräktes imorse, så tyvärr inget kanonbra mående här. Jag får även av och till känslan av att magen är spänd och gör ont (känns som mensvärk fast mildare och kommer främst på kvällen) vilket jag tror är växtvärk/ligamentsvärk. Vi har första besök hos barnmorskan 3/8 :)

• Carrolkpg
    HannaA11 skrev 2017-07-19 22:12:30 följande:

Hej!

Jag hoppar in här. Fick plus i förrgår (gravid v. 3+ på Clearblue med veckoindikator) och har räknat ut att jag antagligen är i v. 6 (5+5) baserat på min senaste mens, men jag har lite oregelbunden mens så är inte helt hundra. Det är första gången jag är gravid och första barnet för både mig och sambon, så det känns både spännande och läskigt.

Jag har ömma bröst, är väldigt trött och kräktes imorse, så tyvärr inget kanonbra mående här. Jag får även av och till känslan av att magen är spänd och gör ont (känns som mensvärk fast mildare och kommer främst på kvällen) vilket jag tror är växtvärk/ligamentsvärk. Vi har första besök hos barnmorskan 3/8 :)

Grattis till plusset! Jag och sambon väntar också första barnet så det är väldigt spännande :). Vi ska till Mvc imorgon på infoträff tillsammans med andra gravida, v.31 är det dags för inskrivning och sen ultraljud om några veckor. Händer mycket nu :).
  • Binjoh

Hej!

Jag och min man har nu försökt i tre månader och tidigt imorse fick vi ett svagt plus. Vågar inte riktigt hoppas än fullt ut eftersom det var svagt, men brösten spänner och har haft konstant mensvärk sedan äl. Tänkte köra den andra stickan på måndag. Enligt beräkningar ska jag nu alltså vara i v 4+5.

• Sofia32

Går in i vecka 10 i morgon (9+0). Fyra veckors mer eller mindre konstant illamående i kombination med krävande heltidsjobb börjar göra mig riktigt sliten. Tungt! Hade man någon sorts garanti om att det skulle gå vägen skulle det kännas enklare, men tycker det är svårt att slappna av helt och fullt. Jag vet, man väntar barn inte missfall. Men nu när man sakta närmar sig vecka 12 kommer tankarna om missfall nära inpå.

Helt klart rejäl påfrestning både mentalt och kroppsligt, men åh vad jag hoppas att det ska bli en bebis av detta!

• lindizzen

Hej. Följs gärna åt. Plussa igår =) fick missfall i början på maj. Så tog sig snabbt denna gång. Är beräknad till 3 april (än så länge, man vet ju inte hur man blir flyttad på sen vid rul. )Har 3 söner sedan tidigare. De blir 3 i nov, 12 i augusti och 14 i november.

Man känner ju lite oro men denna gången känns det annorlunda. Illamåendet har tagit fart på riktigt. Ömma tuttar har jag haft i 2 veckor redan.

De 2 stora pågarna har jag sedan ett tidigare förhållande. Så blir mannens andra barn o mitt 4.

• Binabus

Hoppar gärna in här! :)

Plussade i torsdags eftermiddag (3/8), räckte jag stoppa ner test stickan i kisset så visa de nästan ett plus direkt, blev jätte förvånad eftersom jag hade gått på minipiller i över 10 år och sluta med dom i feb-17. Så trodde inte min kropp ville funka ;)

Detta är min och sambons första barn. Har fortfarande inte fattat att de är sant :D

Jag har haft regelbunden mens sen jag sluta med pillerna. Så är i V. 5 (4+2). Hoppas att pyret vill stanna kvar där inne :)

• HannaA11
    Binabus skrev 2017-08-06 09:15:43 följande:

Hoppar gärna in här! :)

Plussade i torsdags eftermiddag (3/8), räckte jag stoppa ner test stickan i kisset så visa de nästan ett plus direkt, blev jätte förvånad eftersom jag hade gått på minipiller i över 10 år och sluta med dom i feb-17. Så trodde inte min kropp ville funka ;)

Detta är min och sambons första barn. Har fortfarande inte fattat att de är sant :D

Jag har haft regelbunden mens sen jag sluta med pillerna. Så är i V. 5 (4+2). Hoppas att pyret vill stanna kvar där inne :)

Grattis till plusset! Jag och min sambo väntar också vårt första barn och jag håller med dig om att det är svårt att fatta att det är sant :)
  • Binabus
    HannaA11 skrev 2017-08-06 10:05:24 följande:
    Grattis till plusset! Jag och min sambo väntar också vårt första barn och jag håller med dig om att det är svårt att fatta att det är sant :)
    Tack :) Grattis på er oxå :)
Svar på tråden En tråd för oss som precis fått ett plus!