Alexi skrev 2017-06-17 10:16:18 följande:
Ni som inte gillar skolavslutningarna, tycker det är tråkigt osv, vad är det ni inte gillar? Man står där i förhoppningsvis vackert sommarväder, finklädda barn som sjunger sommarsånger. Inte ett öga är torrt. 
Jag tycker det är en underbar grej!
1. När jag var barn fanns det något litet krav på att kunna sjunga rent i skolkören. Idag låter det ofta för jävligt faktiskt. Mina öron gråter... Fast det var en liten kille som fick till ett trumpetsolo förra året.
2. Jag själv hade avslutning i en av Nordens vackraste renässanskyrkor. Där vi bor nu står man ute i en lerpöl, ser ingenting alls för alla långa pappor ställer sig främst och ska fotografera och man får paraplyspröt i ansiktet för det är så trångt.
3. Mikrofonrundgång händer alltid ett antal gånger och jag är jättekänslig för obehagliga plötsliga ljud. Mår dåligt i någon timme efteråt för att de som arrangerar avslutningen uppenbarligen inte är kompetenta på ljudteknik.
4. Musikläraren har gjort detta till sina 5 minutes of fame och typ knuffar undan barnen för att gå fram och waila "Amazing". Spara det till Idol snälla...
Kort sagt våra avslutningar är en dryg timmes stående ljudtortyr och man kan inte se nåt. Lite som att få biljetter bakom en pelare till en konsert med Håkan Hellström.
Ska bli så himla skönt att flytta in till stan till hösten, så får vi väl se om det gör någon skillnad.