• Family Guy

Ser att du är ute och nöjesflyger och förstör klimatet igen

Så alla som nöjesflyger förstör klimatet?

2017-06-21 kontrollant Ser att du är ute och nöjesflyger och förstör klimatet igen, "Alice Charlotte".

• Svar på tråden Ser att du är ute och nöjesflyger och förstör klimatet igen
  • Family Guy
    Harvaritmed skrev 2017-07-02 22:38:39 följande:
    Tack för infon, det du skriver här på slutet är nog den mest intressanta diskussionen.
    Men som jag skrev tar vissa företag bara för CO2  och andra räknar totalt.
  • kontrollant
    Family Guy skrev 2017-07-03 06:07:34 följande:
    Jag har slutat flyga och betalat
    Du slutade alltså nyligen abrupt med flygresandet efter dina senaste tre tur-och retur till södern på ett halvår. Vad fick dig att ta det drastiska beslutet, var det tveksamhet till den verkliga nyttan med klimatkompensationen?
  • Family Guy
    kontrollant skrev 2017-07-03 22:25:18 följande:
    Du slutade alltså nyligen abrupt med flygresandet efter dina senaste tre tur-och retur till södern på ett halvår. Vad fick dig att ta det drastiska beslutet, var det tveksamhet till den verkliga nyttan med klimatkompensationen?
    Man slutar alltid flyga efter sista resan men kan givetvis börja igen vid en omvärdering då vi betalar klimatkompensation, men optimalt är att stanna hemma och kompensera allt annat. Hur gör du?

• kontrollant
    Family Guy skrev 2017-07-04 00:24:27 följande:
    Man slutar alltid flyga efter sista resan men kan givetvis börja igen vid en omvärdering då vi betalar klimatkompensation, men optimalt är att stanna hemma och kompensera allt annat. Hur gör du?

Jag har också slutat flyga, och undviker att hyckla.
  • Family Guy
    kontrollant skrev 2017-07-04 09:54:28 följande:
    Jag har också slutat flyga, och undviker att hyckla.
    Så hur tar du dig till södern?
  • kontrollant
    Family Guy skrev 2017-07-04 21:10:45 följande:
    Så hur tar du dig till södern?
    Jag svarade ju som du gjorde. Man slutar alltid flyga efter sista resan men kan givetvis börja igen. :)
  • kontrollant

Jag undviker att hyckla genom att inte flyga onödigt mycket, och inte tro att klimatkompensation räcker som "avlatsbrev".

• Family Guy
    kontrollant skrev 2017-07-04 21:23:41 följande:
    Jag svarade ju som du gjorde. Man slutar alltid flyga efter sista resan men kan givetvis börja igen. :)
    Hur har du tagit dig dit då?
  • Family Guy
    kontrollant skrev 2017-07-04 21:45:57 följande:
    Jag undviker att hyckla genom att inte flyga onödigt mycket, och inte tro att klimatkompensation räcker som "avlatsbrev".
    Det kompenserar dina skador men är man snål eller klimatskeptiker så skadar man vidare.
  • kontrollant
    Family Guy skrev 2017-07-05 01:09:52 följande:
    Det kompenserar dina skador
    Det kompenserar inte alls dina klimatskador fullt ut, det tror jag du inser innerst inne också. Det enda som hjälper är att flyga betydligt mindre, kanske max en flygresa per år. De som flyger söderut 4-5 gånger per år anser jag vara klimathycklare oavsett vad de tror sig ha köpt som kompensation.
  • Family Guy
    kontrollant skrev 2017-07-05 20:58:15 följande:
    Det kompenserar inte alls dina klimatskador fullt ut, det tror jag du inser innerst inne också. Det enda som hjälper är att flyga betydligt mindre, kanske max en flygresa per år. De som flyger söderut 4-5 gånger per år anser jag vara klimathycklare oavsett vad de tror sig ha köpt som kompensation.
    Du får nog läsa på mer
  • kontrollant
    Family Guy skrev 2017-07-06 02:16:42 följande:
    Du får nog läsa på mer
    Du får nog flyga mindre.
  • Family Guy
    kontrollant skrev 2017-07-06 17:03:37 följande:
    Du får nog flyga mindre.
    Mindre än nu går inte, jag flyger inte alls men ska åka båt.

Intressant är om ni har lägre utsläpp om ni kör bil ner, vet du?
Svar på tråden Ser att du är ute och nöjesflyger och förstör klimatet igen