• Anonym (Jenny)

Orosanmälan efter det man läst på FL?

Jag har läst tre inlägg här på familjeliv som jag är övertygad om kommer från samma barn, vill inte outa men det handla om att mamman inte köper hem mat, frukt, inte köper kläder till sina barn. Jag har tagit reda på vem vårdnadshavaren är genom att tjejen har skrivit i en köp/sälj/sänkes grupp på facebook som var ett råd hon fick. Ålder på barnen stämmer och lite annat som jag inte vill gå in på. 

Hade ni anmält bara utifrån det ni läst på ett forum? Eller skickat länk till mamman med inläggen? Eller tycker ni det är att gå över gränsen? Om det stämmer är det kanske upp till det äldre barnet om hen vill berätta för en vuxen eller vad tycker ni? (Så länge det inte handlar om våld givetvis).

• Svar på tråden Orosanmälan efter det man läst på FL?
  • Anonym (Eelise)

Vad tråkigt. Jag tycker att du ska anmäla. Detta/FL är kanske det enda sättet missförhållanden hemma märks.

Utan anmälan kanske det kommer att pågå länge innan någon annan förstår vad som händer.

• Anonym (Två)
    Anonym (Njae) skrev 2017-08-27 18:35:00 följande:
    Det skulle hon väl ha kunnat bli arg på, du vet ju inte hur hon fungerar eller tänker. Lite onödigt att ta risken, bättre att anmäla.
    Det är tur att ts är vettigare än du.
    Nu har mamman fått en chans innan någon pappskalle anmäler till soc pga en tråd på FL.
  • Anonym (Njae)
    Anonym (Två) skrev 2017-08-27 19:37:29 följande:
    Nu har mamman fått en chans innan någon pappskalle anmäler till soc pga en tråd på FL.
    Det handlar inte om att vara "vettig". Hade aldrig fallit mig in att kontakta en främmande mamma och ifrågasätta hennes förmåga när en inte vet något om hur den människan fungerar, hon kanske är psykisk instabil och blir arg på barnet. 
  • mom2five

Jag tycker du anmäler. Jag har inte läst inläggen så jag vet inte riktigt vad det handlar om men när ett barn skriver flera gånger tycker jag det är uppenbart att detta barn behöver och försöker få hjälp men kanske inte vågar gå genom till exempel skolans kurator eller lärare av lojalitet med mamman. Visa barnet att vuxenvärlden tar ansvar för hjälpa hen.

• Anonym (J)
    Anonym (Två) skrev 2017-08-27 19:37:29 följande:

Vad menar du? Jag har som sagt redan anmält.
  • Anonym (Njae)
    Anonym (J) skrev 2017-08-27 20:03:40 följande:
    Så du såg också inlägget på facebook...? Vad sa du till soc?
  • Anonym (Två)
    Anonym (J) skrev 2017-08-27 20:03:40 följande:
    Du är inte ts, det var om ts jag kommenterade.
    Och du, tror jag bara fabulerar.
  • Anonym (J)
    Anonym (Njae) skrev 2017-08-27 20:07:37 följande:

Så du såg också inlägget på facebook...? Vad sa du till soc?

Ja, jag sa som det var. Men det är såklart bättre ju fler som anmäler så jag tycker att Ts ska göra det också.
  • Anonym (J)
    Anonym (Två) skrev 2017-08-27 20:59:27 följande:

Du är inte ts, det var om ts jag kommenterade.

Och du, tror jag bara fabulerar.

Jag syftade på det du skrev om att nu har mamman fått en chans innan en pappskalle har anmält. Jag anmälde redan innan Ts skrev till mamman.

Vad du tror är totalt ointressant.
  • Anonym (Två)
    Anonym (J) skrev 2017-08-27 21:28:50 följande:
    Jag syftade på det du skrev om att nu har mamman fått en chans innan en pappskalle har anmält. Jag anmälde redan innan Ts skrev till mamman.

Vad du tror är totalt ointressant.
    Såklart Tungan ute
  • Anonym (Njae)
    Anonym (J) skrev 2017-08-27 21:27:17 följande:
    Ja, jag sa som det var. Men det är såklart bättre ju fler som anmäler så jag tycker att Ts ska göra det också.
    Ditt svar ger inte en jättestor trovärdighet. Om du sa att du hade fått det från nätet borde de väl ha reagerat på något sätt. Kan ju inte vara jättevanligt.
  • Anonym (J)
    Anonym (Njae) skrev 2017-08-28 15:08:15 följande:

Ditt svar ger inte en jättestor trovärdighet. Om du sa att du hade fått det från nätet borde de väl ha reagerat på något sätt. Kan ju inte vara jättevanligt.

Okej? Varför skulle jag bry mig om hur hög trovärdighet jag har på fl? Huvudsaken är att anmälan är gjord och att man gjort det man kan för barnen. Sen är frågan intressant. Vadå att jag fått svar på nätet? Förstår inte vad du menar med det... jag ringde. Du måste ha missuppfattat mig med någon annan.

Så nästa gång du anklagar någon för att ljuga kan du ju försöka använda lilla hjärnan :)
  • Anonym (Två)
    Anonym (J) skrev 2017-08-29 21:24:34 följande:
    Okej? Varför skulle jag bry mig om hur hög trovärdighet jag har på fl? Huvudsaken är att anmälan är gjord och att man gjort det man kan för barnen. Sen är frågan intressant. Vadå att jag fått svar på nätet? Förstår inte vad du menar med det... jag ringde. Du måste ha missuppfattat mig med någon annan.

Så nästa gång du anklagar någon för att ljuga kan du ju försöka använda lilla hjärnan :)
    Nästa gång du anmäler folk till soc pga livlig fantasi så kan du ju försöka använda lilla hjärnan först. Om du det går vill säga.
    Man kan ju hoppas att någon gör likadant mot dig för något de fått för sig.
  • Anonym (Anledning)
    Anonym (Två) skrev 2017-08-30 05:45:00 följande:
    Nästa gång du anmäler folk till soc pga livlig fantasi så kan du ju försöka använda lilla hjärnan först. Om du det går vill säga.
    Man kan ju hoppas att någon gör likadant mot dig för något de fått för sig.
    Hur vet du att det är livlig fantasi?
    Känner du barnet i fråga?
Svar på tråden Orosanmälan efter det man läst på FL?