• Anonym (pizza)

Hur mycket pizza?

Hur mycket pizza äter ni när ni väl äter pizza? Alltså hur stora bitar? I mitt hem äter vi alltid en pizza var. Några vänner var hos oss nyligen och av någon anledning kom ämnet på tal och de sa att de inte känner några andra människor utöver oss som klarar av att trycka i sig en hel pizza under en och samma "sittning". Är det så ovanligt, verkligen?

• Svar på tråden Hur mycket pizza?
  • Sanjos

Tycker inte det finns någon anledning att äta en hel pizza själv.  Äter max 1/2 pizza och de få gånger man har ätit mer än det är då man inte ätit på hela dagen och är så hungrig att man skulle kunna äta upp en häst.
    Är vi 4 pers så blir det 2 pizzor att dela på. 

• Lord Hans

En hel pizza, trodde det var meningen?
    Är pizzorna små kan jag äta en familjepizza istället.

• klyban

Gillar inte äta upp en pizza idag, då de flesta gör såpass stora pizzor att två kan bli okey mätta.

hur många meter var det?
  • C78

Det är alltid uppskurna i slice när man får dem. Brukar käka ungefär halva när jag kommit hem med den och resten senare lr till frulle dagen efter. Är jag riktigt hungrig äter jag dock en hel på en gång.

• Gina43

Pizza till frukost.. ni som nämner det - HUR går det till? Uäck

Kan äta en hel pizza men äter oftast 3/4. Gillar kanterna.

• Rakad Apa

Äter 1 pizza utan problem. Är jag extremt hungrig så äter jag två eller en familjepizza.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Aniiee
    C78 skrev 2017-10-04 23:29:53 följande:

Det är alltid uppskurna i slice när man får dem. Brukar käka ungefär halva när jag kommit hem med den och resten senare lr till frulle dagen efter. Är jag riktigt hungrig äter jag dock en hel på en gång.

Jag har faktiskt aldrig varit med om att en svensk pizzeria slicar pizzorna (om man inte ber om det). Bara pizza hut, och det är ju förklarligt, det är ju en amerikank kedja....
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • klyban
    Aniiee skrev 2017-10-05 02:11:35 följande:
    Jag har faktiskt aldrig varit med om att en svensk pizzeria slicar pizzorna (om man inte ber om det). Bara pizza hut, och det är ju förklarligt, det är ju en amerikank kedja....

Har heller aldrig sett någon slicea en tunn pizza utan och säga till.
    Men väl tjock pizza, det har jag sett de alltid slica alltid.
    Men har begränsad erfarenhet.

hur många meter var det?
  • LFF
    Studentpappa skrev 2017-10-03 16:58:39 följande:

Jag äter en hel men har aldrig sett sambon göra det. Har nog i ärlighetens namn inte sett en tjej äta upp en fullstor pizza någon gång.

Haha, du påminner mig om en av sambons jobbarkompisar som trodde att han skulle kunna få halva min pizza när vi var ute och käkade lunch tillsammans. Han hade tydligen heller aldrig sett en tjej äta upp en hel pizza (de var dessutom hyfsat stora). En annan gång blev han överlycklig då han fick större delen av mina pommes när vi åt på Daisy's.
  • LFF

Äter absolut en hel pizza (kvinna). Sambon lika så (han har ätit upp sin när jag kommit ungefär halvvägs). Barnen brukar dela på en pizza och då brukar det oftast bli över (tvillingar, 4 år, killar). När vi äter pizza med min mamma delar hon och ungarna på en pizza.

• Octavia

Jag brukar äta 3/4 eller en hel, beroende på hur hungrig jag är och vad det är för fyllning. Jag räknar med att en vuxen äter en pizza, har aldrig förstått de där som snålar och beställer två pizzor till fem personer.

• Tecum
    Gina43 skrev 2017-10-04 23:56:55 följande:

Man värmer typ 1/4 i micron och äter den till flingorna som en smörgås eller på en tallrik vid sidan om. Smaskens, inga problem. 
  • C78
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
    Jasså ..det kanske är olika på olika pizzerior. Jag bor i Malmö och på de pizzerior jag käkat på är pizzorna alltid uppskurna i slice när man hämtar dem.
  • C78

Jo men det är väldigt gott faktiskt :) Prova och se vad du tycker nån regnig, slö söndag framför nån bra morgon-tv. För mig funkar det med både varm och kall frukostpizza. Dock är det ju klart lite godare om man värmt den lite.
  • Rakad Apa

Har heller aldrig varit med om det. Men här i Norge så är det typ standard. Fast det är det enda som är bra med norska pizzor.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Arboga

Pizza och Pepsi Max är ju lyxfrukost en lördag.
  • Jennie med ie

När jag åt kött så tog jag ofta en kebabpizza av den variant där det är färska grönsaker på också, och sås, och då var en halv mer än nog. Nu är pizzan de få gånger jag äter färdig sådan "klenare" och det blir ofta hela minus en del kanter.

Gör jag pizza själv gör jag den betydligt mindre men med mer fyllning och mer tanke på nyttighet och "lagom", köper jag färdig pizza (typ 2-3 gånger/år) skiter jag helt i det.

• Scooter85

Känner ingen kille som inte äter upp hela pizzan, och ingen tjej som orkar äta en hel. Nej pizza är inte så nyttigt sig såklart, men ingen äter ju bara pizza (eller?). Är det ibland nan käkar spelar det ju ingen roll att det massa kalorier.

Pizza och cola som frukost låter gott tycker jag. Varför skulle den smaka annorlunda för att det är kväll? Tyvärr har ju dock inte pizzeriorna öppet, gilllar bara färsk pizza.

Svar på tråden Hur mycket pizza?