Få en 10-åring att somna och sova hela natten
Hej, Snabbt och kort, vad är bäst av följande alternativ (mer info för er som orkar längre ner) 1 - Fortsätta traggla med att springa tillbaka med pojken 2-3 gånger per natt till egen säng och ligga tills han somnat (har pågått i 6 månader) 2 - sätta madrass i vårt sovrum så när han kommer första gången så får han själv lägga sig på madrassen? Har en bonus på snart 10 år som varje natt har sin bioförälder som nattar han till sömn. Bonus bor vv och har väldigt svårt för bytena, han är helt klart en pojke med väldigt mycket tankar och känslor. Fram tills i princip att jag flyttat in har min sambo haft sonen sovandes med honom i sin säng och börjat försöka vänja honom vid egen säng.. började träna på senhöst/vintern och jag flyttade in i början på sommaren.. Då min sambo vill vänta ut det hela och tror att det kommer lösa sig med tiden, så är vi lite i stiltje. Han nattar honom varje kväll med att han ligger och håller om honom tills pojken somnat. Jag tycker att det är en superbra rutin att ligga tillsammans och läsa innan natten, men att lyckas somna själv skulle antagligen underlätta vid omsomnandet själv under natten. Under natten kommer pojken tassandes i regel 2-3 gånger per natt och detta börjar bli ohållbart då det endast är min sambo som får natta därav får sin nattsömn förstörd varenda natt.. och för att inte tala om bonus nattsömn, de är inte många timmars sammanhängande sömn där... Är samma visa hos bio-mamman.. Sjukt tacksam för tips och råd!