Ki1 skrev 2017-12-07 05:20:57 följande:
Ja precis så är de ju tyvärr. Jag har verkligen vart säker på att jag inte ville mer ett par gånger och jag satt ner foten och gjorde slut på riktigt trodde jag, de höll ca 2 v, sen hotade han att ta livet av sig ringde o grät skickade blommor ja gjort ALLT för att få tbx mig. Dum så jag va tyckte jag synd om honom och tog tbx honom. Men såklart samma skit igen om o om igen. Vad ska man göra i sånna situationer? Bara ignorera helt? Eller förklarar lugnt att det var han som gjorde slut o denna gången tar jag inte tillbaka honom? Hur gör man för att slippa att han ska hålla på som ett Psyko. Och min följd fråga VARFÖR söker någon bekräftelse på det säger? Ger jag för litet kärlek eller är e något psykopat beteende bakom det hela? För jag känner att jag ger honom så mycket jag kan och orkar! Det är så grymt avtändande när du säger stt det är pga att han vill ha bekräftelse.. snälla nån de finns väl böttrre sätt att fram föra det på än o göra slut och få en reaktion den vägen
Jag är ingen expert på detta men jag tycker
Informera en gång om att du inte är intresserad av att bli ihop igen eftersom du vill ha ett stabilt förhållande vilket inte är möjligt med honom
I övrigt ignorerar du honom
Hotar han med självmord eller liknande skulle jag informera någon anhörig till honom om detta, tex hans föräldrar som kanske kan hjälpa honom. Möjligtvis svara honom att han bör söka professionell hjälp (mest för din egen skull antar att det måste vara extremt påfrestande att hantera ett sånt hot), men i övtigt fortsätta att ignorera honom.
Skulle han ibte lämna dig ifred efter en längre tid finns det ju andra sätt som nummerbyte, polisanmälan mm. Men initialt känns ju ett tydligt besked och att bryta kontakten från din sida som det bästa.
Sen skulle jag nog också om jag vore du kontakta nån samtalskontakt eller liknande, för ett par träffar för att få lite stöd i att reflektera kring varför du accepterar ett sådant beteende, varför du tagit tillvaka honom så många gånger.. Det för att ha en bättre självkännedom in i nästa förhållande, det är alltid bra att stärka sig själv, sin egen självkänsla och självkännedom.