• Ki1

pojkvän som gör slut hela tiden?!

Min pojkvän har en tendens att bli arg för ingenting, han gör slut utan o överdriva varje dag.. o nu är man tydligen dumpad o singel igen. Ingen aning varför men helt plötsligt var jag äcklig o han va inte kär o mig? O såhär är de ofta. Allt är MITT fel därför gör han slut enligt honom. Kan oxå säga att han är 26 år och jag är 25. Jag orkar ärligt talat inte bry mig längre utan låter de va o dagen efter får man ett samtal om förlåt jag älskar dig eller " förlåt men du måste förstå att du gjorde fel" även att man inte hade gjort eller sagt något kosntigt. Vad ska jag göra med hobom? Jag älskar honom men blir mindre o mindre kär för varje dag som går. Varför beter sig folk sådär?

• Svar på tråden pojkvän som gör slut hela tiden?!
  • Ki1

Nej de är snart jag ignorerar honom. De är så han har gjort emot mig. Gjort slut utan anledning blockerat mig o ignorerar sen blockat upp mig o skrivit när han känner han vill igen. Idiot alltså.. kanske dags för karman nu

• H4llongr0ttan

Har inga tips men ville bara säga att du inte är ensam. Sådär gör min pojkvän ibland också... inte varje dag men i bråk har han flera ggr gått till. ? vi ska göra slut, det är slut, jag gör slut osv... Sedan ångrar han sig, säger förlåt och så fortsätter vi. Jag har försökt säga åt honom att han får sluta med detdär men ännu har det inte lyckats..

• Ki1

Blir blockera o verkligen intalad att nej det slut! Så jag tror på de varenda gång o de är jätte ofta så de är ju psykiskt på frestande då man går igen ett break up flera gånger i veckan ???? men jag själv skulle aldrig kunna göra sådär, o förstår inte varför någon gör så mer än att den inte är kär o inte bryr sig egentligen? Eller vad är anledningen ens..

• Sassa4

Såhär är det. Jag har varit i exakt samma sits som dig tidigare. Han gör endast slut med dig för att få bekräftelse på att du vill ha honom. Han vet att detta funkar då han gång på gång får tillbaka dig. Han vill ha reaktion från dig. Han vill att du ska bli sårad, för då får han på något konstigt sätt kärlek från dig.

Jag kände att jag inte orkade med när mitt ex hela tiden gjorde slut, jag kom längre och längre ifrån honom varje gång. Och självklart var jag ledsen varje gång med för jag älskade honom och ville vara med honom ändå. Men jag fick nog. Jag kände att detta var droppen och sen när han gjorde slut IGEN så fick han aldrig tillbaka mig sen igen. Och OJ vilken panik han fick då när han insåg vad han hade förlorat för gott. Det var en jobbig tid då han inte kunde komma över mig och försökte få tillbaka mig på alla möjliga sätt. Men det är en annan historia.

Poängen är att jag bröt mig fri och idag är jag tillsammans med en ny som är världens finaste pojkvän och i april föds vårat första barn :)

Låt han inte ta tillbaka dig!! Jag vet att du har det jobbigt nu och att du känner att du vill vara med honom. Men det finns andra killar i världen. Du kommer bli så lyckligare utan honom och hans beteende! Jag lovar!

• Ki1

Ja precis så är de ju tyvärr. Jag har verkligen vart säker på att jag inte ville mer ett par gånger och jag satt ner foten och gjorde slut på riktigt trodde jag, de höll ca 2 v, sen hotade han att ta livet av sig ringde o grät skickade blommor ja gjort ALLT för att få tbx mig. Dum så jag va tyckte jag synd om honom och tog tbx honom. Men såklart samma skit igen om o om igen. Vad ska man göra i sånna situationer? Bara ignorera helt? Eller förklarar lugnt att det var han som gjorde slut o denna gången tar jag inte tillbaka honom? Hur gör man för att slippa att han ska hålla på som ett Psyko. Och min följd fråga VARFÖR söker någon bekräftelse på det säger? Ger jag för litet kärlek eller är e något psykopat beteende bakom det hela? För jag känner att jag ger honom så mycket jag kan och orkar! Det är så grymt avtändande när du säger stt det är pga att han vill ha bekräftelse.. snälla nån de finns väl böttrre sätt att fram föra det på än o göra slut och få en reaktion den vägen

• Studentpappa
    Ki1 skrev 2017-12-07 05:20:57 följande:

Ja precis så är de ju tyvärr. Jag har verkligen vart säker på att jag inte ville mer ett par gånger och jag satt ner foten och gjorde slut på riktigt trodde jag, de höll ca 2 v, sen hotade han att ta livet av sig ringde o grät skickade blommor ja gjort ALLT för att få tbx mig. Dum så jag va tyckte jag synd om honom och tog tbx honom. Men såklart samma skit igen om o om igen. Vad ska man göra i sånna situationer? Bara ignorera helt? Eller förklarar lugnt att det var han som gjorde slut o denna gången tar jag inte tillbaka honom? Hur gör man för att slippa att han ska hålla på som ett Psyko. Och min följd fråga VARFÖR söker någon bekräftelse på det säger? Ger jag för litet kärlek eller är e något psykopat beteende bakom det hela? För jag känner att jag ger honom så mycket jag kan och orkar! Det är så grymt avtändande när du säger stt det är pga att han vill ha bekräftelse.. snälla nån de finns väl böttrre sätt att fram föra det på än o göra slut och få en reaktion den vägen

Varför?

För att han är dum i huvudet.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Kusin Krakel

Jag är ingen expert på detta men jag tycker

Informera en gång om att du inte är intresserad av att bli ihop igen eftersom du vill ha ett stabilt förhållande vilket inte är möjligt med honom

I övrigt ignorerar du honom

Hotar han med självmord eller liknande skulle jag informera någon anhörig till honom om detta, tex hans föräldrar som kanske kan hjälpa honom. Möjligtvis svara honom att han bör söka professionell hjälp (mest för din egen skull antar att det måste vara extremt påfrestande att hantera ett sånt hot), men i övtigt fortsätta att ignorera honom.

Skulle han ibte lämna dig ifred efter en längre tid finns det ju andra sätt som nummerbyte, polisanmälan mm. Men initialt känns ju ett tydligt besked och att bryta kontakten från din sida som det bästa.

Sen skulle jag nog också om jag vore du kontakta nån samtalskontakt eller liknande, för ett par träffar för att få lite stöd i att reflektera kring varför du accepterar ett sådant beteende, varför du tagit tillvaka honom så många gånger.. Det för att ha en bättre självkännedom in i nästa förhållande, det är alltid bra att stärka sig själv, sin egen självkänsla och självkännedom.
  • äldreochklokare

Det är tyvärr så att han har ett stort problem som han kommer upprepa i varenda relation han kommer vara i, om han inte lär sig av detta. Du kan inget göra, mer än att dumpa och hoppas att han fattar att det är hans eget fel och inte ditt. 

Han kommer givetvis gå igenom olika faser som att vara dryg eller arg och tycka att det är du som kastar bort det ni hade (när du inte vill ha tillbaka honom) och han kommer böna, be och försöka "köpa" dig genom presenter eller vad som helst. 

Du kommer må SÅ mycket bättre när du inte tar tillbaka honom någonsin! Han är en manipulativ person men troligen bottnar det i dålig självkänsla och som någon skrev, att han får så mkt bekräftelse varje gång du tar tillbaka honom så att det här ger honom bränsle för det dåliga beteendet. Det kan ev. vara så illa att han också njuter av att se hur du förnedrar dig när du tar tillbaka honom (i hans hjärna kan det vara så: "haha, se nu hur hon krälar för hon kan inte vara utan mig" ) Det vet jag inte om det stämmer men jag vet att vissa funkar så. 

Dock spelar det ingen roll varför och hur. Ge dig inte in i några diskussioner. Låt det vara slut. Sök inte kontakt med honom. Om han messar, svara möjligen ett kort svar men ge dig inte in i någon slags sms-konversation där han messar och messar, och du ska svara. Blocka, som du skrev. Om han ringer behöver du inte svara. Bara du har svarat tydligt EN gång så har du gjort ditt. 
  • Ki1

Tack så mycket för alla råd! Ska göra mitt bästa att inte svara honom. Kommer nog va väldigt svårt för har gått igenom detta ett antal gånger då det är en vana av honom att göra så, men som sagt alltid gått tillbaka honom.

• Stårschan
    Ki1 skrev 2017-12-07 00:09:06 följande:

Ska jag bara ignorera när han hör av sig? För nu hörde han av sig o skrev nu e de kört mellan oss. Som att han vill ha min uppmärksamhet bara. Varför skriver han massa sånt om han ändå inte vill?

Om du nödvändigtvis ska svara på detta så skriv "Ja, jag har förstått det. Tack för den här tiden. Hejdå. Du kan hämta dina saker på tisdag efter kl 19."
  • Alessia

Men vad ska du med detta barn till?

Låt det vara slut då - han tycker ju det själv upprepade gånger. Nästa gång han hör av sig och vill börja om igen säg då i lugn ton "Det är slut och det har du ju själv sagt. Du ska inte höra av dig mer."  Och du själv kontaktar honom givetvis inte. Svara inte när han ringer eller knackar på.

Ditt liv kommer att bli roligare och behagligare efter detta beslut.

• Annita
    Ki1 skrev 2017-12-07 12:53:19 följande:

Tack så mycket för alla råd! Ska göra mitt bästa att inte svara honom. Kommer nog va väldigt svårt för har gått igenom detta ett antal gånger då det är en vana av honom att göra så, men som sagt alltid gått tillbaka honom.

Hur går det TS? Håller tummarna för dig!
  • Ki1

Det går bra fick ett sms om att han visste att jag var/ är otrogen? Men ignorerade det bara. Varför han nu ska bry sig om de om han ändå gjort slut är ju lite lustigt ????

• Elderberry
    Ki1 skrev 2017-12-07 16:56:53 följande:
    Det går bra fick ett sms om att han visste att jag var/ är otrogen? Men ignorerade det bara. Varför han nu ska bry sig om de om han ändå gjort slut är ju lite lustigt ????
    Låter mest som att han vill att du ska börja kommunicera med honom igen, hävda din oskuld och med det öppna armarna för honom igen (men han lär nog få det att framstå som att det är han som förlåter dig).
  • Heliena

Svara inte!!! Han vill anklaga dig för en massa för att skapa en reaktion hos dig så bi börjar diskutera igen. Han vill att du ska tycka synd om honom och att du ska tycka att allt är ditt fel.. Du förstår väl själv hur sjukt omogen han är? Hoppas för din skull att du verkligen bryter dig fri ny. Det kommer ändå ske senare, så varför slösa mer tid på den där nu? Heja!!!
  • gröna

Och kommer självmords hot så kan man ringa polis och informera, då har du gjort vad du kan och lämnar ansvaret till dom. Men spara sms et bara. Svara INTE om han ringer dig.
Svar på tråden pojkvän som gör slut hela tiden?!