• Tjejhär

bf augusti

Jag kan verkligen inte förstå att jag är i 6 veckan idag, jag har blivit lite galen och ville kolla om hur snabbt det gick för ett graviditetstest att synas positivt och det syndes efter bara några sekunder :) Jag är så himla nervös men gud så lycklig jag är men illamåendet och yrslen skulle jag helst inte vilja ha. Det känns fruktansvärt att vakna runt tre på nätterna pga att man mår illa. Är det någon som har tips mot illamående så det kan lindras lite

• Svar på tråden bf augusti
  • Isathe

Hoppar också in här!
    Blir 32 i maj, väntar mitt första barn och är bara i v. 7+2, tiden kryper fram känns det som.

Ska på vul på torsdag och hoppas så att man ska se ett litet hjärta slå. Har lite skräckblandad förtjusning till detta, är så rädd att man inte ska se något hjärta eller foster.

BF i slutet av augusti

• Vallmofröt
    Caarolinecaarlsson skrev 2018-01-09 20:48:43 följande:

Hoppar in här med! Om allt går som de ska blir de bf i augusti för min del med :)

Är 24 år, & blir första bebisen för mig o sambon.

Är i v 9, 8+1.

Tiden går så himla segt tycker jag!! Vill bara komma förbi dendär efterlängtade v12 :)

Spännande. Och välkommen hit. ???? själv går man in i v 10 nu enligt mensens beräkning. Enligt min ägglossning går ja in i vecka 11. Ska bli spännande o se vilken som stämmer ????
  • Pinkdress92

Grattis till er som nyligen kom in i gruppen :)

Jag har fått mf idag och ligger fortfarande med extrem smärta på soffan och vet inte vart jag ska ta vägen.

Men jag tänker tacka för mig och jag önskar er lycka till och jag håller alla tummar och tår att allt ska gå vägen för er tjejer :)

• Vallmofröt
    Pinkdress92 skrev 2018-01-10 20:07:23 följande:

Grattis till er som nyligen kom in i gruppen :)

Jag har fått mf idag och ligger fortfarande med extrem smärta på soffan och vet inte vart jag ska ta vägen.

Men jag tänker tacka för mig och jag önskar er lycka till och jag håller alla tummar och tår att allt ska gå vägen för er tjejer :)

Jag beklagar verkligen..
  • saijda

Länge sedan jag var inne här nu.

Blödningen har fortsatt till och från sedan jag skrev sist. Väldigt märkligt att den har dykt upp varje gång jag arbetar men så fort jag ska hem, på eftermiddagen, så försvinner den helt (ibland lite aprikosfärgad) och hemma kommer det ingenting alls, kanske lite ljusrosa på pappret någon gång, men ovanligt. Har ett väldigt stressigt och tungt jobb och har läst att om man har känslig livmodertapp/sköra slemhinnor så kan det börja blöda lätt i de sammanhangen.

Men varje gång vid gynundersökning så har jag också börjat blöda. Kan det påverka ännu mer nu när jag är gravid? :0

Så i alla fall imorgon ska MVC ringa upp mig vid 10-tiden så ska jag nämna detta för dem. Kanske blir sjukskrivning på grund av detta. Vill i alla fall lätta på min oro, för den har gjort mig galen dessa dagar. Behöver jag åka in på gyn imorgon, enligt MVC, så kommer jag sjukskriva mig i helgen. Måste tänka på mig och barnet<3

Men innan jag blev gravid så upptäckte de lätta cellförändringar och en cysta. Kan det påverka blödningen också? Ska fråga dem om det med.

Får se vad dem säger när jag pratar med dem, är väldigt orolig för att det var missfall även fast jag har alla gravid symtom kvar samt inte haft mer ont än vanligt (molvärk) :0

• Isathe

Var på vul igår, var så himla nervös innan så jag började fundera på varför vi hade bokat den där tiden.

Men, där kunde man se det lilla lilla hjärtat slå. 9,7 mm var den lilla ärtan. Hon flytta tillbaka mig från 7+3 till 7+0, jag misstänkte de dock själv.

Nu håller vi alla tummar och tår att den där lilla ärtan vill stanna till slutet av augusti.

• saijda

Blödningen har slutat helt och hållet idag. Symtomen är fortfarande kvar men är så nervös för ultraljudet på onsdag och BM besöket på tisdag. Hoppas bebisen är kvar och mår bra<3

Google är ens värsta fiende i såna här lägen. Har läst massor om blödningar så hoppas på det bästa. Tur att jag sjukskrev mig i helgen :0

• Tjejhär

Hej alla gravida tjejer hur är det med er alla , jag själv går nu in i vecka 15 på onsdag och jag är helt till mig nu efter att jag sett min lilla ivrig bebis i magen. Hon/han vill absolut inte ligga till under ultraljudet och jag kunde inte hjälpa med att börja skratta samtidigt som jag fick tårar i ögonen. Nu är jag så ivrig att få reda på vad det är som gömmer sig i magen jag tror flicka och gubben tror pojke så om några veckor får vi reda på det. Är det fler här som tänker ta reda på vad det blir för kön innan ?

• Vallmofröt
    Tjejhär skrev 2018-02-05 14:48:31 följande:

Hej alla gravida tjejer hur är det med er alla , jag själv går nu in i vecka 15 på onsdag och jag är helt till mig nu efter att jag sett min lilla ivrig bebis i magen. Hon/han vill absolut inte ligga till under ultraljudet och jag kunde inte hjälpa med att börja skratta samtidigt som jag fick tårar i ögonen. Nu är jag så ivrig att få reda på vad det är som gömmer sig i magen jag tror flicka och gubben tror pojke så om några veckor får vi reda på det. Är det fler här som tänker ta reda på vad det blir för kön innan ?

Spännande.. ja va på ultraljud i v 10 och då sprattla även lillingen där inne. Så ja förstår din känsla. Ja har aldrig tidigare me mina andra 2 tagit reda på men denna gång vill ja veta innan faktiskt. Imorgon går ja in i v 14 så ligger 1 vecka efter dig ????
  • Tjejhär
    Vallmofröt skrev 2018-02-06 11:33:56 följande:
    Spännande.. ja va på ultraljud i v 10 och då sprattla även lillingen där inne. Så ja förstår din känsla. Ja har aldrig tidigare me mina andra 2 tagit reda på men denna gång vill ja veta innan faktiskt. Imorgon går ja in i v 14 så ligger 1 vecka efter dig ????
    Gud så roligt Glad hur klarade du att hålla med att inte ta reda på det dem andra två gångerna ? jag skulle aldrig klara det för jag är så fruktansvärt nyfiken .
  • Vallmofröt
    Tjejhär skrev 2018-02-06 15:33:04 följande:

Gud så roligt hur klarade du att hålla med att inte ta reda på det dem andra två gångerna ? jag skulle aldrig klara det för jag är så fruktansvärt nyfiken .

Ja har en son som blir 12 o en dotter på snart 10 och på den tiden fick man inte reda på könet alls. Lite tråkigt
  • mrsLina

Jag är i v11 och kunde lyssna med doppler på hjärtljudet här om dagen :)

Så ngt lever iallafall. Magen är mycket spänd och känner att jag börjar få ont i höfterna då jag jobbar (springer mkt på jobbet). Hoppas de försvinner och jag slipper få foglossning så tidigt. :/

• Vallmofröt
    mrsLina skrev 2018-02-06 19:37:13 följande:

Så ngt lever iallafall. Magen är mycket spänd och känner att jag börjar få ont i höfterna då jag jobbar (springer mkt på jobbet). Hoppas de försvinner och jag slipper få foglossning så tidigt. :/

Va häftigt. Ja ska på inskrivning imorgon när ja går in i v 14. Nervös ang mitt tryck då ja väldigt ofta lider av huvudvärk nu med. Jätte jobbigt. På mitt jobb går vi myclet med. Jobbar som undersköterska på demensavdelning. Där d innebär städ o tvätt,tunga lyft av boende tvättkorgar,varor och myclet stress. Så är rätt slut efter en dag på jobbet. Hoppas du slipper foglossning. Har ja aldrig lidit av när ja väntat dom andra 2
  • Tjejhär

Jätte grattis till dig SkrattandeJag kunde också lyssna på hjärtljuden med en doppler , det tog lite tid att hitta men nu när jag är i vecka femton så känner jag var han/hon ligger så jag hittar hjärtljudet med ängång. Det är ju inte roligt att du har börjat få ont så mycket redan hoppas det vänder så du snart känner dig bättre
  • Milou3
    Vallmofröt skrev 2018-02-06 18:05:18 följande:

Ja har en son som blir 12 o en dotter på snart 10 och på den tiden fick man inte reda på könet alls. Lite tråkigt

Jag har en dotter på 13 och en son på 10 och vi tog reda på könet även då :) fast det kanske är olika beroende på vilken kommun/län man bor i?

När man skriver att man precis gått in i vecka 14 exempel, menar man då att man gått in i vecka 13+0? Eller 14+0? Blir så förvirrad.

Någon som känt av sammandragning redan?

Kanske för tidigt än.
  • Solymar
    Milou3 skrev 2018-02-08 22:47:56 följande:

När man skriver att man precis gått in i vecka 14 exempel, menar man då att man gått in i vecka 13+0? Eller 14+0? Blir så förvirrad.

Av gravida menas ?gått in i? vecka 14 ofta den påbörjade veckan, alltså 13+0. Däremot är det även vanligt att 13+0 avser vecka 13 i texter om graviditeten, ex ?vecka för vecka?.

Det kan vara omöjligt att veta om det är vecka 13 eller 14 som beskriver det som sker ?just nu?, trist ju att läsa om nästa vecka eller förra veckan, eftersom så mycket händer varje dag speciellt i början. Då brukar jag se när de skriver att fosterperioden börjar som är efter embryots 8 första levnadsveckor, alltså 10+0, då syns det tydligt om de använder vecka 10 eller vecka 11. Solklart? :)
  • Solymar

Av gravida menas gått in i vecka 14 ofta den påbörjade veckan, alltså 13+0. Däremot är det även vanligt att 13+0 avser vecka 13 i texter om graviditeten, ex vecka för vecka.

Det kan vara omöjligt att veta om det är vecka 13 eller 14 som beskriver det som sker just nu, trist ju att läsa om nästa vecka eller förra veckan, eftersom så mycket händer varje dag speciellt i början. Då brukar jag se när de skriver att fosterperioden börjar som är efter embryots 8 första levnadsveckor, alltså 10+0, då syns det tydligt om de använder vecka 10 eller vecka 11. Solklart? :)
  • Vallmofröt

Jag har en dotter på 13 och en son på 10 och vi tog reda på könet även då :) fast det kanske är olika beroende på vilken kommun/län man bor i?

Någon som känt av sammandragning redan?

Kanske för tidigt än.

Ja de e nog beroende på kommun tror jag.. denna gång tror ja de e en liten kille i min mage????
  • Milou3
    Solymar skrev 2018-02-09 08:59:41 följande:

Av gravida menas gått in i vecka 14 ofta den påbörjade veckan, alltså 13+0. Däremot är det även vanligt att 13+0 avser vecka 13 i texter om graviditeten, ex vecka för vecka.

Det kan vara omöjligt att veta om det är vecka 13 eller 14 som beskriver det som sker just nu, trist ju att läsa om nästa vecka eller förra veckan, eftersom så mycket händer varje dag speciellt i början. Då brukar jag se när de skriver att fosterperioden börjar som är efter embryots 8 första levnadsveckor, alltså 10+0, då syns det tydligt om de använder vecka 10 eller vecka 11. Solklart? :)

Nä inte helt solklart ;) men jag fattar ju grejen med veckorna bara att det känns krångligt att man kan mena 2 olika veckor ändå. Speciellt när man läser om det i fosterutvecklingssyfte.
Svar på tråden bf augusti