• USA?

Pågående missfall

Är så ledsen, har kämpat länge för att bli gravid. Fick ett barn via IVF efter en lång kamp, nu gjort ägglossningsstimulering med gonal f.

Hade ägglossning 1/12, plussade 11/12. Har efter plusset gjort tre test till, clearblue veckoindikator, som stegrat enligt förväntan. Tog senaste tester igår som då visade gravid 3+. Var idag i vecka 5+4. Har haft symtom till och från: illamående, trötthet, känslig för lukter, humörsvängningar och molvärk ett par gånger.

Imorse upptäckte jag pytteliten ljusbrun flytning på toapappret. Satte in en tampong som blev färgad ljusbrun en del. Under eftermiddagen har jag fått ljusrosa flytning på papper (ej i trosan). Har ingen molvärk men känner mig lite öm i underlivet. Vet inte hur det är med andra symtom, är så ledsen så svårt att känna efter ordentligt. Mår illa men det kan vara av chock.

Min fråga är: hur länge kommer det ta tills det sätter igång på allvar?

Har ett vul inbokat nästa torsdag (om nio dagar) och tänker att jag kanske kan använda det för att se att allt kommit ut?

(Hade ett ma i maj 2015 som upptäcktes på Vul i v 8-9. Enda tecknet då var en pytte pytte liten ljusrosa fläck på toapappret).

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Pågående missfall
  • gruvan
    USA? skrev 2017-12-26 21:47:37 följande:

Ok, tack för svar.

En djungel detta verkar det som. Bara tiden som kan visa hur det står till. Är orolig för att lägga mig, vill inte vakna upp i smärtor, kramper och blod... Samtidigt som jag bara vill få allt överstökat om det nu är MF (vilket det ju tyvärr verkar som).

Verkar olidligt att gå runt i två veckor med bruna flytningar, vilken plåga. Hur klarade du det? Och sen under en graviditet till? Beundrar din styrka!

Jag var inte så orolig för mf då. Levde på hoppet och tänkte att brunt betyder gammalt blod. Jag hade ju otur för det är vanligare att bruna flytningar inte är ett tecken på mf. Och det var det nog inte för mig heller för när jag gjorde vul på gynakuten när jag väl börjat blöda färskt blod mättes embryot till rätt storlek för veckan så det hade dött någon dag tidigare bara, inte två veckor tidigare när de bruna flytningarna startade. I nästa graviditet var det mycket värre. Jag kunde inte glädja mig åt graviditeten även om jag hade en massa symtom som t ex ömma bröst och illamående, tog rädslan för de bruna flytningarna över. Efter kub i v 13 vågade jag för första gången tro på att det kanske skulle gå vägen men det var först efter rul i v 19 som jag verkligen kunde glädja mig åt barnet på riktigt. Jag gick och pratade med en psykolog också för att hantera rädslan bättre vilket jag är så glad för. Om det är mf för dig (hoppas och tror ändå att det går bra!) kan jag verkligen rekommendera att prata med någon professionell för att må bättre!
  • finee

Förstår din oro!! Jättejobbigt med blödning/färgad flytning när man är gravid!! Jag har haft det både när det gått bra och när det inte gått bra. De två gångerna det blivit tidigt missfall (bara i vecka 5) så började det med ljusbrun flytning som sedan tilltog på ett par dagar, precis som det kan vara när mensen ska komma. Hade också mensvärk och det tog några dagar innan blödningen startade ordentligt. Graviditetstestenblev heller inte starkare. Den här graviditeten fick jag beige flytning i v 3+6, v 5+1 och v 6+1..och i v 5+3 till o med lite blod. Trodde verkligen det var kört, men det har gått bra. Skillnaden mellan när det gått bra och inte var att när det gått bra så var flytningen/blödningen inte tilltagande och jag hade ingen mensvärk. Testen blev också starkare. Med det sagt vill jag bara säga att andra kan ha lite tilltagande blödning i några dagar samt molvärk och det kan ändå gå bra! Väldigt individuellt.. Allt man kan göra är bara att vänta. Superjobbigt med ovissheten. Hur ser det ut för dig idag? Skickar en kram och håller tummarna för dig!

• USA?
    finee skrev 2017-12-27 07:01:44 följande:

Förstår din oro!! Jättejobbigt med blödning/färgad flytning när man är gravid!! Jag har haft det både när det gått bra och när det inte gått bra. De två gångerna det blivit tidigt missfall (bara i vecka 5) så började det med ljusbrun flytning som sedan tilltog på ett par dagar, precis som det kan vara när mensen ska komma. Hade också mensvärk och det tog några dagar innan blödningen startade ordentligt. Graviditetstestenblev heller inte starkare. Den här graviditeten fick jag beige flytning i v 3+6, v 5+1 och v 6+1..och i v 5+3 till o med lite blod. Trodde verkligen det var kört, men det har gått bra. Skillnaden mellan när det gått bra och inte var att när det gått bra så var flytningen/blödningen inte tilltagande och jag hade ingen mensvärk. Testen blev också starkare. Med det sagt vill jag bara säga att andra kan ha lite tilltagande blödning i några dagar samt molvärk och det kan ändå gå bra! Väldigt individuellt.. Allt man kan göra är bara att vänta. Superjobbigt med ovissheten. Hur ser det ut för dig idag? Skickar en kram och håller tummarna för dig!

Tack för ditt svar. Beklagar ditt missfall mrn grattis till lyckad graviditet! Fick du ont direkt du fick flytningen vid ditt MF? Eller först när det tilltog?

Har inte fått någon flytning i trosskydd under natten, inte heller när jag klev upp på morgonen och gick på toa (inget på pappret). Nästa gång jag gick på toa var det liiiite flytning åt det gula hållet (typ två knappnålshuvuden stort). Ingen smärta alls. Upplever att brösten redan är mindre och att jag är mindre trött (kan ju vara adrenalinpåslag av chock...). Känner att magen/tarmarna är mindre svullna också. Ev lite illamående kvar. Har dock aldrig haft särskilt ömma bröst (mer svullna).

Blir tokig på detta, man vill ju bara veta såklart. Ringde akutgyn och pratade med en bm som säger att symtomen inte kan försvinna så fort då hormonerna sitter kvar längre än ett dygn. Samtidigt tycker jag man läser att många kvinnor upplever att symtomen försvinner direkt... På en del sidor står även att blödning i kombination med att symtom försvinner hastigt är dåliga tecken. Vad ska man tro på?

Vet inte hur jag ska göra nu.
  • USA?
    hondär skrev 2017-12-26 22:04:28 följande:

Usch jag hoppas att det är "falskt alarm"..

Jag fick ett missfall en gång, det började med ljusbrun liten flytning på torsdagen, lite mer och mörkare brun på fredagen, mer brunt på lördag och på söndag förmiddag kom de lite rött blod.. Sen fick jag "mensvärk", la mig och vilade runt lunch för hade så ont och sen tyvärr drog de igång.... De mesta kom ut ganska fort, sen hade jag som förvärkar resten av dagen och natten. På tisdagen fick jag göra vul då jag hade så ont än.

Jag hade gått in i v. 11 men det var ju borta, det fanns lite hinnor och rester kvar av graviditeten vilket gav svar till smärtan. Skulle avvakta några dagar och sen bli ev skrapad men de behövdes aldrig, resten kom ut typ dagen efter och smärtan och blödningen försvann direkt.

Detta skedde vid jul, hade äl i januari igen, och fick en dotter i oktober. så blev gravid direkt efter. Läkaren sa att det var okej att köra på direkt för allt såg bra ut.

Så det tog mig 6 dagar från början till slut.

Beklagar ditt missfall! Förstår att det var skönt att bli gravid då tätt inpå, grattis till din dotter!

Jag har ännu inte fått någon tilltagande flytning, väntar och springer på toa hela tiden för att kolla. Är väl bara att avvakta antar jag?
  • kristina123

Måste tyvärr meddela att min graviditet återigen slutade i MA. Embryot var inte större än sist och inget hjärta slog så det har nog slutat strax efter förra VUL:et runt 6+ några dagar. Förra gången fick jag cytotex och det höll på att sluta i ren katastrof för mig då jag blödde ut halva blodvolymen på bara ett par timmar så nu får jag skrapning vilket blir redan på fredag. Är så obeskrivligt ledsen nu. Får försöka hitta en plan för att ta mig ut detta svarta hål.

Stort lycka till USA?! <3

• USA?
    kristina123 skrev 2017-12-27 09:46:10 följande:

Måste tyvärr meddela att min graviditet återigen slutade i MA. Embryot var inte större än sist och inget hjärta slog så det har nog slutat strax efter förra VUL:et runt 6+ några dagar. Förra gången fick jag cytotex och det höll på att sluta i ren katastrof för mig då jag blödde ut halva blodvolymen på bara ett par timmar så nu får jag skrapning vilket blir redan på fredag. Är så obeskrivligt ledsen nu. Får försöka hitta en plan för att ta mig ut detta svarta hål.

Stort lycka till USA?! <3

Beklagar! Vad tråkigt. Också extra jobbigt när ni redan fått se hjärtslag. Fick ni några indikationer på förra vul att allt inte stod rätt till?

Det hände mig 2015, var på tre vul sammanlagt. Första såg man hjärtslag men då var embryot litet i storleken (för den veckan). De sa att det kunde gå bra eller bli MF. Andra ultraljudet hade det vuxit på sig och allt såg bra ut. Två veckor efter fick jag en pyttepytteliten ljusrosa flytning, dagen efter på vul hade hjärtat slutat slå. Valde en skrapning direkt då jag inte vågade med cytotex. För mig var det ett enkelt val som jag inte ångrat. Blev gravid via ivf i oktober 2015 vilket resulterade i en dotter.

Här har inte flytningarna tilltagit, dock känner jag mig inte gravid alls längre. Så inställd på att denna graviditet är över och vill mest ha tid för skrapning så fort som möjligt.

Tror det kommer kännas bättre efter din skrapning, lättare att lägga det bakom sig när allt är över. Stor styrkekram!
  • finee
    USA? skrev 2017-12-27 09:37:14 följande:

Tack för ditt svar. Beklagar ditt missfall mrn grattis till lyckad graviditet! Fick du ont direkt du fick flytningen vid ditt MF? Eller först när det tilltog?

Har inte fått någon flytning i trosskydd under natten, inte heller när jag klev upp på morgonen och gick på toa (inget på pappret). Nästa gång jag gick på toa var det liiiite flytning åt det gula hållet (typ två knappnålshuvuden stort). Ingen smärta alls. Upplever att brösten redan är mindre och att jag är mindre trött (kan ju vara adrenalinpåslag av chock...). Känner att magen/tarmarna är mindre svullna också. Ev lite illamående kvar. Har dock aldrig haft särskilt ömma bröst (mer svullna).

Blir tokig på detta, man vill ju bara veta såklart. Ringde akutgyn och pratade med en bm som säger att symtomen inte kan försvinna så fort då hormonerna sitter kvar längre än ett dygn. Samtidigt tycker jag man läser att många kvinnor upplever att symtomen försvinner direkt... På en del sidor står även att blödning i kombination med att symtom försvinner hastigt är dåliga tecken. Vad ska man tro på?

Vet inte hur jag ska göra nu.

Mensvärken kom dagen efter att jag fick flytningen. Tycker det låter bra att du inte har ont. Hoppas att den lilla stannar kvar!!
  • USA?
    finee skrev 2017-12-27 12:47:06 följande:

Mensvärken kom dagen efter att jag fick flytningen. Tycker det låter bra att du inte har ont. Hoppas att den lilla stannar kvar!!

Tack!
  • kristina123
    USA? skrev 2017-12-27 10:00:48 följande:

Beklagar! Vad tråkigt. Också extra jobbigt när ni redan fått se hjärtslag. Fick ni några indikationer på förra vul att allt inte stod rätt till?

Det hände mig 2015, var på tre vul sammanlagt. Första såg man hjärtslag men då var embryot litet i storleken (för den veckan). De sa att det kunde gå bra eller bli MF. Andra ultraljudet hade det vuxit på sig och allt såg bra ut. Två veckor efter fick jag en pyttepytteliten ljusrosa flytning, dagen efter på vul hade hjärtat slutat slå. Valde en skrapning direkt då jag inte vågade med cytotex. För mig var det ett enkelt val som jag inte ångrat. Blev gravid via ivf i oktober 2015 vilket resulterade i en dotter.

Här har inte flytningarna tilltagit, dock känner jag mig inte gravid alls längre. Så inställd på att denna graviditet är över och vill mest ha tid för skrapning så fort som möjligt.

Tror det kommer kännas bättre efter din skrapning, lättare att lägga det bakom sig när allt är över. Stor styrkekram!

Vi anade inte att något skulle vara på tok på första VUL:et. Storleken stämde och hjärtat slog. Men några dagar senare började mina symtom att bli rejält svagare så det var då min oro startade på allvar.

Tror också att det blir lite lättare efter skrapningen. På något vis måste vi ju ta nya tag igen. Skönt att Vidar semester som väntar nästa vecka, den kom välbehövligt.

Håller mina tummar för dig nu. Även om det känns hopplöst så är ju inte hoppet ute än. Så hoppas!
  • USA?
    kristina123 skrev 2017-12-27 17:23:14 följande:

Vi anade inte att något skulle vara på tok på första VUL:et. Storleken stämde och hjärtat slog. Men några dagar senare började mina symtom att bli rejält svagare så det var då min oro startade på allvar.

Tror också att det blir lite lättare efter skrapningen. På något vis måste vi ju ta nya tag igen. Skönt att Vidar semester som väntar nästa vecka, den kom välbehövligt.

Håller mina tummar för dig nu. Även om det känns hopplöst så är ju inte hoppet ute än. Så hoppas!

Tack, just nu är mitt fokus på att få en snabb tid för skrapning. Tror inte det är någon fortsatt graviditet för mig tyvärr. Precis som du skriver får man ta nya tag, för i slutändan är det alltid värt det.

Ha en trevlig semester!
  • Ina82

Hejsan! Jag hade precis så som du beskriver i vecka 4 och 5 +. Men mitt svar är att det aldrig kom i gång. Vecka 6 var jag på ett tidigt ultraljud som visade ett tickande hjärta. Jag är nu i vecka 24 med mitt fjärde barn (11 graviditet pga av många missfall) Hoppas det går väl för dig också! Kram

• USA?
    Ina82 skrev 2017-12-27 23:23:03 följande:

Hejsan! Jag hade precis så som du beskriver i vecka 4 och 5 +. Men mitt svar är att det aldrig kom i gång. Vecka 6 var jag på ett tidigt ultraljud som visade ett tickande hjärta. Jag är nu i vecka 24 med mitt fjärde barn (11 graviditet pga av många missfall) Hoppas det går väl för dig också! Kram

Tack för ditt svar! Och grattis till graviditeten!

Hur länge höll flytningarna i sig för dig? Hur var detta andra symtom?

Det jag är mest orolig för är att jag i samband med detta blev mindre svullen om magen/tarmar, mindre bröst etc. Så tråkigt men på något sätt tar man ju sig vidare. Även om det känns tungt.
  • wibblywobbly

Jag har haft flera bruna flytningar, även färskt blod tidigt i graviditeten - men inget missfall. (Nu i V19) Pratade med min syster som hade bruna flytningar och färskt blod - genom hela sin graviditet, plus väldigt få gravid-symptom. Det som kan vara det absolut jobbigaste..
    Att något kan vara tecken på missfall - men också vara "normalt"..
    Hoppas det gått bra för dig USA :)

• USA?
    wibblywobbly skrev 2018-01-06 08:33:08 följande:

Jag har haft flera bruna flytningar, även färskt blod tidigt i graviditeten - men inget missfall. (Nu i V19) Pratade med min syster som hade bruna flytningar och färskt blod - genom hela sin graviditet, plus väldigt få gravid-symptom. Det som kan vara det absolut jobbigaste..

Att något kan vara tecken på missfall - men också vara "normalt"..

Hoppas det gått bra för dig USA :)

Tack! Har inte fått svar ännu tyvärr, håller på stygn under av denna väntan.
Svar på tråden Pågående missfall