• Anonym (Orolig)

Grannen har anmält oss

I helgen fixade jag balkongen, spolade av den med en högtryckstvätt, putsade fönster osv.

Sen kom grannen längst ner upp och gapade om att jag förstört både deras fåtölj som de ställt ut, nån bok och elektriska grill.

Jag bad självklart om ursäkt, vad skulle man göra liksom? Man måste ju få städa.

Nu på morgonen hittade jag en lapp i brevlådan om att de anmält mig för förstörelse.

Kommer det att leda nånstans?

• Svar på tråden Grannen har anmält oss
  • Anonym (an)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-04-17 10:12:12 följande:

I helgen fixade jag balkongen, spolade av den med en högtryckstvätt, putsade fönster osv.

Sen kom grannen längst ner upp och gapade om att jag förstört både deras fåtölj som de ställt ut, nån bok och elektriska grill.

Jag bad självklart om ursäkt, vad skulle man göra liksom? Man måste ju få städa.

Nu på morgonen hittade jag en lapp i brevlådan om att de anmält mig för förstörelse.

Kommer det att leda nånstans?

Om jag skulle till att spruta vatten och riskera få det på nån annans möbler och ägodelar så skulle jag informera och fråga om det var okej först.

Det där du skriver att "man måste ju städa liksom" låter som du har en kass attityd.

Men jag tror inte det kommer leda nån vart såvida inte grannen går "all in" så att säga.
  • Fiona M
    Anonym (an) skrev 2018-04-18 18:51:17 följande:

Om jag skulle till att spruta vatten och riskera få det på nån annans möbler och ägodelar så skulle jag informera och fråga om det var okej först.

Det där du skriver att "man måste ju städa liksom" låter som du har en kass attityd.

Men jag tror inte det kommer leda nån vart såvida inte grannen går "all in" så att säga.

Hade det hänt mig och jag inte tänkt gå all in från början så hade ju TS attityd fått mig att ändra mig.
  • Anonym (an)
    Fiona M skrev 2018-04-18 18:54:31 följande:
    Hade det hänt mig och jag inte tänkt gå all in från början så hade ju TS attityd fått mig att ändra mig.
    Jag menade detta med attityd: "Man måste ju städa liksom... och då skiter jag i om folks möbler och ägodelar blir förstörda". Det var en bra attityd att be om ursäkt.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (an) skrev 2018-04-18 19:11:00 följande:

Jag menade detta med attityd: "Man måste ju städa liksom... och då skiter jag i om folks möbler och ägodelar blir förstörda". Det var en bra attityd att be om ursäkt.

Jag har inte sagt att jag skiter i att saker går sönder.
  • Anonym (Orolig)

Jag haffade ena i paret (inte den som vrålade på mig) utanför förut och frågade om jag kunde få se vad som blivit förstört. Hen sa att det inte var nån fara, att det bara varit en jobbig dag och att det gått ut över mig. Det enda som förstörts var en aftonbladettidning, resten hade bara varit att torka av. Finns ingen anmälan, utan det var bara för att trycka till mig.

Nu är det ur världen iaf.

Nu lämnar jag tråden.

• Anonym (an)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-04-18 19:19:23 följande:
    Jag har inte sagt att jag skiter i att saker går sönder.
    Okej det är ju bra, misstolkade det du skrev.
  • molly50
    Anonym (Orolig) skrev 2018-04-18 19:23:29 följande:

Jag haffade ena i paret (inte den som vrålade på mig) utanför förut och frågade om jag kunde få se vad som blivit förstört. Hen sa att det inte var nån fara, att det bara varit en jobbig dag och att det gått ut över mig. Det enda som förstörts var en aftonbladettidning, resten hade bara varit att torka av. Finns ingen anmälan, utan det var bara för att trycka till mig.

Nu lämnar jag tråden.

Då får vi hoppas att du har lärt dig något av misstaget,då.
    Carpe Diem
  • Anonym (i)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-04-18 19:23:29 följande:

Nu lämnar jag tråden.

Nu väntar vi med spänning på svaret på följande fråga:

Kommer du att tvätta balkongen med högtryckstvätt fler gånger?
  • molly50
    Anonym (i) skrev 2018-04-19 16:42:17 följande:
    Nu väntar vi med spänning på svaret på följande fråga:

Kommer du att tvätta balkongen med högtryckstvätt fler gånger?
    TS verkar inte vilja svara på den frågan.
    Carpe Diem
  • Anonym (Hmm)
    molly50 skrev 2018-04-19 19:45:23 följande:

TS verkar inte vilja svara på den frågan.

Har ni missat att TS skrivit att han/hon lämnat tråden???
  • molly50
    Anonym (Hmm) skrev 2018-04-19 22:32:39 följande:
    Har ni missat att TS skrivit att han/hon lämnat tråden???
    Jodå,det har jag sett.
    Men h*n kan ju fortfarande läsa.
    Oavsett så har ju TS inte velat svara på den frågan innan h*n lämnade tråden heller.
    Carpe Diem
  • Anonym (Hmm)
    molly50 skrev 2018-04-20 10:16:35 följande:

Jodå,det har jag sett.

Men h*n kan ju fortfarande läsa.

Oavsett så har ju TS inte velat svara på den frågan innan h*n lämnade tråden heller.

Denne lär ju garanterat inte svara på det nu heller ;D
  • Anonym (H)

Är helt övertygad om att någon annan redan har skrivit detta i tråden men orkar inte ens läsa. Du kan ju för helvete inte spola av balkongen med högtryckstvätt om du har grannar under, det måste du ju förstå själv.

• Anonym (i)
    Anonym (H) skrev 2018-04-20 16:18:49 följande:

Är helt övertygad om att någon annan redan har skrivit detta i tråden men orkar inte ens läsa. Du kan ju för helvete inte spola av balkongen med högtryckstvätt om du har grannar under, det måste du ju förstå själv.

Hundratals har skrivit det men ts förstår ändå inte.
  • molly50
    Anonym (Hmm) skrev 2018-04-20 10:24:16 följande:
    Denne lär ju garanterat inte svara på det nu heller ;D
    Nej,det var väl lite så jag menade.
    Har h*n inte velat svara på den frågan innan så lär h*n inte vilja göra det nu.
    Carpe Diem
Svar på tråden Grannen har anmält oss