• Anonym (TS)

Gammal otrohet

Jag fick av någon anledning se en gammal konversation min man haft med någon annan. I den fanns det sexuellt innehåll.... Vilket betyder att han varit otrogen då. Inte "fysiskt" men för mig är det tillräckligt illa. Eftersom att jag fick veta detta nu känns det väldigt jobbigt. Andra positiva saker har hänt sedan deras konversation..... Giftermål... Vi ska ha barn... Han menar att det han skrev med henne var obetydligt. Det känns tråkigt. Jag är ledsen och vet inte riktigt hur jag ska känna mig och hur jag ska tänka. Jag förstår att detta var längesen. Jag ska föda vårt barn om några veckor. Jag har ingen att prata med om detta. Jag skäms inför mina föräldrar och vänner. Jag vill inte berätta detta för någon jag känner men jag behöver reda ut hur jag ska tänka. Snälla hjälp mig. Jag kanske bara överreagerar.... Hade jag däremot fått veta detta då hade det inte blivit något av det liv vi har nu. Jag vill inte byta det vi har nu på något sätt. Men jag är väldigt besviken ändå.... Jag känner mig sviken helt enkelt.

• Svar på tråden Gammal otrohet
  • Anonym (hello)

Nej, oftast glömmer man inte en gammal flört, iaf inte jag. Möjligen om man är värsta player och har hundratals flörtar kanske man glömmer, men nån man chattat intimt med borde man ju rimligen inte glömma. Vem var den här tjejen?

I övrigt hade jag gjort följande:
    1, krävt att han lade korten på bordet
    2, frågat om han hade nåt mer att dölja
    3, sen avvakta och se tiden an (oavsett vilket svar du får av honom) och sedan utvärdera hur förhållandet utvecklats. Dvs om du är ledsen, visa att du är ledsen. Se hur han tröstar dig, tar emot dig. Om det inte är på ett bra sätt kan du ju fundera på hur du vill göra, men ge det några månader. Värdighet är det aldrig för sent att få, du behöver inte fatta några beslut om relationens varande nu när du är höggravid. Låt det vänta lite.

kram

• Anonym (hello)

PS, Viktigt att du slutar skämmas! Håll inte detta inom dig. Prata, prata, prata med alla! ALLA! Skammen är inte din, den är hans. Du behöver ventilera och om din man inte tar dig på allvar i detta så får du framöver fundera på om han är rätt för dig och i nuet ventilera med andra.

• Anonym (TS)
    Anonym (hello) skrev 2018-07-04 12:38:15 följande:

PS, Viktigt att du slutar skämmas! Håll inte detta inom dig. Prata, prata, prata med alla! ALLA! Skammen är inte din, den är hans. Du behöver ventilera och om din man inte tar dig på allvar i detta så får du framöver fundera på om han är rätt för dig och i nuet ventilera med andra.

Jag ska verkligen göra det! Jag kommer ge det lite tid som du skrev. Vi har pratat mycket om det som hänt och han är mycket ångerfull och ledsen. Men som sagt så avvaktar jag lite med drastiska beslut.
  • Jw83
    Anonym (TS) skrev 2018-07-04 13:36:50 följande:

Jag ska verkligen göra det! Jag kommer ge det lite tid som du skrev. Vi har pratat mycket om det som hänt och han är mycket ångerfull och ledsen. Men som sagt så avvaktar jag lite med drastiska beslut.

Han minns inte denna otrohet. Har det hänt så ofta så det blivit vardag att sexchatta?

Hur kan han inte minnas denna händelse men samtidigt vara säker på att inget annat hänt? Hur många fler tjejer har han glömt?
  • Anonym (var_inte_naiv)
    Anonym (TS) skrev 2018-07-04 12:21:24 följande:
    Ja han säger att han verkligen inte minns. Att han inte vill hitta på något bara för att. Men jag kan verkligen inte förstå hur man kan glömma något sådant. Han menar att det var så obetydligt att han inte kommer ihåg. Att det inte var värt att minnas. Jag har svårt att förstå det. Vem glömmer sånt lixom...
    Det är klart att du blir förvirrad. Han matar ju dig med lögner. Helt plötsligt vänds allt upp och ner och rätt och fel blir flytande, det är väldigt typiskt för såna här dramer. Innerst inne vet du har svaret på din egen fråga. Vem glömmer nåt sånt?.... Ingen...vilket betyder att han ljuger för dig, vilket leder till nästa fråga... varför ljuger han för dig? Om det var så obetydligt varför behovet av att ljuga om det?

Lyssna på din magkänsla och sluta tvivla på dig själv och dina värdering. Var extremt rak och svartvit och gå inte på finter och villospår. Din osäkerhet spelar honom i händerna eftersom du börjar hitta på förklaringsmodeller åt honom och börjar ifrågasätta dig själv istället för honom.

1) ATT han gjort fel råder det inget tvivel om, det är mer en fråga om hur mycket

2) Hans dåliga förklaringar tyder på att han ljuger, och ljuger gör man oftast för att man har något att dölja, frågan är bara VAD det är han döljer. En vild gissning är att det förmodligen var mer än vad han sagt.

3) Människor som är ärliga lägger alla korten på borde på en gång. De som inte gör det kommer slingra sig in i det sista och sanningen får dras fram en lite bit åt gången. Det är en extremt jobbig och destruktiv process och frågan är om det är värt det? Min erfarenhet är att det inte är det. När man väl hamnar i lögn karusellen så kan det gå runt runt hur länge som helst och slutar sällan bra.

I den bästa av alla världar skulle folk inse att ljuga bara gör saker värre, men tyvärr fungerar de flesta inte så. Många reagerar instinktivt och hoppas klarar sig undan genom att ljuga och har man väl börjat så måste man ljuga ännu mer för att täcka upp för den första lögnen och så byggs det bara på. Försök att inte hamna i den karusellen. Folk säger oftast inte sanningen förrän de inte har något annat val. Den krassa verkligheten är att så länge ljuga lönar sig så fortsätter man ljuga.
  • MrMister82

Du har ju tur i att du inte hitta en pågående affär. Det kan vara betydligt krångligare om man landar i att man vill vinna tillbaka sin partner trots att dom är otrogna och på väg ifrån en.

Sen är ju frågan hur han skött sig alla dessa år? Har han varit en bra kille eller har det dykt upp något som fått dig att ifrågasätta ert förhållande på sistone och som fick dig att snoka igenom hans gamla konversationer, så pass långt tillbaka dessutom? Så tänkte du nu "detta förklarar varför han varit frånvarande" eller tänkte du, "detta trodde jag aldrig".

Om det funnits mer borde du inte ha hittat det då? Vill man ens veta alla detaljer?
    Du har ju all rätt att vara förbannad, men om ni i övrigt haft ett bra förhållande så tror jag ni har god potential att reparera det igen.

• Anonym (Linux)

En chatt är inte en otrohet, jag tycker att alla här överdriver något kopiöst. Både ts och i stort sett alla andra.

• Anonym (vimplar)
    Anonym (Linux) skrev 2018-07-05 01:17:48 följande:

En chatt är inte en otrohet, jag tycker att alla här överdriver något kopiöst. Både ts och i stort sett alla andra.

Håller med. Särskilt om man inte har kommit överens om vad som gäller och vilka gränser man har. Har man något villkor för relationen som är viktigt för en så får man ta ansvar att kommunicera det och inte bara anta att den tycker samma sak.
  • Anonym (TS)

Den han skrivit med var någon han var väldigt intresserad av tidigare så visst måste det ha funnits känslor och tankar där. Jag vet faktiskt inte varför jag snokade sådär och det var helt fel såklart. Jag tycker verkligen det men så läste jag ju vad dom skrivit och jag blev så ledsen.

Men jag tror ändå att det var bra på något sätt. För vi har pratat mycket om allt och på något sätt kommit ännu närmare varandra fast det fortfarande är en liten kris i förtroendet.

Han har varit en toppen kille under alla år. Verkligen någon att beundra och älska. Jag älskar denna mannen djupt och skulle inte kunna tänka mig ett liv utan honom. Vi har verkligen roligt tillsammans och hittar på äventyr.

Jag förstår att alla kan göra fel och sånt är livet. Vi är bara människor. Men det betyder inte att man kan göra som man vill utan konsekvenser.

Efter som att detta var så längesedan väljer jag att lägga detta bakom mig men jag är fortfarande ledsen och tänker på det. Jag behöver vara det och han behöver se att detta var fel. Vi har så mycket spännande framför oss. Det viktiga är att han förstår att det är fel och inte gör om det. Att han är öppen och förstående.

• Anonym (Sad)
    Anonym (TS) skrev 2018-07-05 09:58:22 följande:

Den han skrivit med var någon han var väldigt intresserad av tidigare så visst måste det ha funnits känslor och tankar där. Jag vet faktiskt inte varför jag snokade sådär och det var helt fel såklart. Jag tycker verkligen det men så läste jag ju vad dom skrivit och jag blev så ledsen.

Men jag tror ändå att det var bra på något sätt. För vi har pratat mycket om allt och på något sätt kommit ännu närmare varandra fast det fortfarande är en liten kris i förtroendet.

Han har varit en toppen kille under alla år. Verkligen någon att beundra och älska. Jag älskar denna mannen djupt och skulle inte kunna tänka mig ett liv utan honom. Vi har verkligen roligt tillsammans och hittar på äventyr.

Jag förstår att alla kan göra fel och sånt är livet. Vi är bara människor. Men det betyder inte att man kan göra som man vill utan konsekvenser.

Efter som att detta var så längesedan väljer jag att lägga detta bakom mig men jag är fortfarande ledsen och tänker på det. Jag behöver vara det och han behöver se att detta var fel. Vi har så mycket spännande framför oss. Det viktiga är att han förstår att det är fel och inte gör om det. Att han är öppen och förstående.

Jag tycker att du gör helt rätt
  • Anonym (Linux)

Bra, släpp det och njut av det ni har nu!
  • MrMister82

Tycker jag låter klokt. Lycka till!
  • Anonym (TS)

Jag är fortfarande jävligt förbannad

Men

Livet går vidare...

Fast det är svårt att inte älta :/

Svar på tråden Gammal otrohet