• Anonym (Trådskaparinnan)

Finlandsfärja

Finlandsfärjorna verkar vara ett paradis för otrohet..

Hur många av er har lämnat partnern hemma och dragit på kompisresa där och haft sex på båten? "

Det som händer på båt stannar på båten"

• Svar på tråden Finlandsfärja
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (man) skrev 2018-09-20 19:45:33 följande:

Absolut du väljer själv vad du vill vara för slags person. Det är ditt val. Ja bestämmer däremot själv vad jag vill eller inte vill kritisera. Det är mitt val :)

Ja du väljer absolut vad du vill lägga din energi på. Känns lite som att du nog har ett rätt fattigt liv om du har så mycket energi att lägga på att bry dig om andras liv och försöka dig på att styra upp hur andra skall tänka och aggera. Få väl bara säga lycka till om du skall försöka påverka mig. Är 48 år med rätt mycket skin på näsan och inte minst en väldigt dominant läggning.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Kvinna46) skrev 2018-09-20 19:31:07 följande:

ja jag är 46 år gammal och jag känner att mitt sexuella liv trumpeterar någonting nytt. Jag har en kille men i sängen ger mig inte vad jag vill ha.

Jag måste ändra något och du gav mig inspiration för det. Tack????

Lycka till. Ett litet råd på vägen.

Ta det lugnt och lät det växa fram.

Man behöver inte göra allt på en gång.

Hitta en eller två personer du känner dig trygg med och bygg runt detta. Visserligen finns det alltid folk som kan styra upp om man väljer att leva ut på en klubb. Men det är viktigt att känna sig trygg och med en eller två man känner och litar på är det lättare att leva ut och bygga till exakt den nivå man vill. Brukar alltid säga att det kommer alltid en ny kväll och en ny chans så små steg med personer man känner sig trygg med och som är lätta att kommunicera med är guld värt. Tänk också på att vi kvinnor som går på klubb ställer ofta upp som vakter eller assistenter om någon kvinna vill leva ut en fantasi.
  • VillMerVI
    Anonym (Trådskaparinnan) skrev 2018-09-19 07:16:08 följande:

Finlandsfärjorna verkar vara ett paradis för otrohet..

Hur många av er har lämnat partnern hemma och dragit på kompisresa där och haft sex på båten? "

Det som händer på båt stannar på båten"

Vilken båt är det som gäller nuförtiden?
  • Anonym (Mini)

Jag åker alltid Cinderella .

• Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2018-09-20 20:02:03 följande:
    Ja du väljer absolut vad du vill lägga din energi på. Känns lite som att du nog har ett rätt fattigt liv om du har så mycket energi att lägga på att bry dig om andras liv och försöka dig på att styra upp hur andra skall tänka och aggera. Få väl bara säga lycka till om du skall försöka påverka mig. Är 48 år med rätt mycket skin på näsan och inte minst en väldigt dominant läggning.
    Är inte så naiv att jag tror att jag kan påverka 48 års egoism, men jag kan däremot säga vad jag tycker om det.
  • Anonym (Swing man)
    Anonym (Mini) skrev 2018-09-20 21:20:57 följande:

Jag åker alltid Cinderella .

Japp, Cinderella är helt klart störst och bäst!
  • Anonym (Lajla S)
    Anonym (Swing man) skrev 2018-09-20 22:53:21 följande:
    Japp, Cinderella är helt klart störst och bäst!
    Är det inte Silja som gäller då ?  
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (man) skrev 2018-09-20 22:07:17 följande:

Är inte så naiv att jag tror att jag kan påverka 48 års egoism, men jag kan däremot säga vad jag tycker om det.

Det får du absolut göra. Frågan är bara vad du förväntar dig att uppnå med ditt evinliga raljerande över andras moraliska förfall. Ni är en klick här på FL som lägger en förskräcklig massa energi på att tala om hur moralisk överlägsna ni är och hur hemska andra människor är. Så att säga lite klubben för inbördes beundran bland moralpredikanter. Vi är också några som dels lever stenhårt efter tesen sköt dig själv och skit i vad andra gör och som också helt förväntar sig att vuxna står för sina handlingar och att eventuell skuld för de konsekvenser dessa handlingar leder till. Det vill i detta fall säga om man har en relation och väljer att ha sex med någon annan än den man har en relation med så är det ett mycket medvetet val och detta val och vad det leder till kan ingen annan lastas för.
  • Anonym (Tombola)

Jag är ju helt för sköt dig själv och skit i andra och vet att man inte kan ändra andra människor eller ens lära andra genom andras erfarenheter genom en liten text. Jag är glad att det finns tjejer där ute som tar för sig när det gäller sex och är öppna för att prova nya saker det känns bara spännande livet vore rätt tråkigt utan dessa kvinnor. Jag förstår också mekanismerna som går igång vid otrohet och att alla är olika och har ett olika rymligt samvete. Otrohet är ju helt klart höjden av egoism och kan man leva med det och sig själv efteråt so fine. Har som sagt jobbat på dessa båtar och sett, hört och gjort allt och lite till, allt man fantiserat om och sånt man aldrig ens skulle kommit på tanken att fantisera om men har alltid sett till att ha ryggen fri och inte medvetet sårat någon. Jag inbillar mig att man mår bäst så i långa loppet.

• Anonym (Snälla frun)
    Anonym (man) skrev 2018-09-20 22:07:17 följande:
    Eftersom "man" tycker att vi har ett ansvar för andra personer och deras relationer så antar jag att om du ser en överviktig person köpa snacks i affären går fram och säger att det är en dålig idé? Du måste vara en riktig samhälls hero som bryr dig om alla andra och hur de skall leva.
  • Anonym (Swing man)
    Anonym (Lajla S) skrev 2018-09-21 00:16:21 följande:
    Har bara åkt med Viking line. Olika rederier bara, Vilken är bäst?
    Var ett tag sen nu. Blev allt sugen nu när man läste tråden :D
  • Anonym (Swing man)
    Anonym (Lajla S) skrev 2018-09-21 00:16:21 följande:
    Har bara åkt med Viking line. Olika rederier bara, Vilken är bäst?
    Var ett tag sen nu. Blev allt sugen nu när man läste tråden :D
  • Anonym (man)
    Anonym (Snälla frun) skrev 2018-09-21 08:35:09 följande:
    Eftersom "man" tycker att vi har ett ansvar för andra personer och deras relationer så antar jag att om du ser en överviktig person köpa snacks i affären går fram och säger att det är en dålig idé? Du måste vara en riktig samhälls hero som bryr dig om alla andra och hur de skall leva.
    Mmm jag har iof inte sagt att man har ett ansvar för andra personers handlingar. Det jag sagt är att man har ett ansvar för sina egna handlingar.  Jag kan ta ett exempel så får vi se om polletten trillar ner.....

Om du drar över upptagna Ulla på Cinderella så har du inget ansvar för vad hon gör mot sin man men du har ett ansvar för vad du väljer att göra (delta i). Jag vet inte hur du knullar men normalt räknas att dra fram drulen och stoppa in den i någon som en handling som man har ett ansvar för. Och innan du drog fram drulen så har du förmodligen gjort ett val som du också har ett ansvar för. Du kunde vält att låta bli att stoppa in den i upptagna Ulla för att slippa delta i hennes svineri och dra över singel Greta istället men du valde Ulla. Du har alltså medvetet valt att medverka i Gretas svineri mot sin man och har därför ett ansvar för vad ditt val och din medverkan.

Sen är det självklart att folk som ägnar sig åt tvivelaktiga saker tycker att de inte har något som helst ansvar för någonting, det är alltid någon annans fel, men tyvärr.... har du valt något att göra något så får du stå till svars för det oavsett om du gillar det eller inte.

Jag är absolut ingen hero, jag råkar bara tycka att man ska behandla andra människor väl. Du måste vara en riktigt egoist med tanke på hur du resonerar.
Svar på tråden Finlandsfärja